Китайският технологичен гигант „Байду“ (Baidu) отчете тази седмица по-добри от очакваните финансови резултати за второто тримесечие, като общите му приходи са достигнали 1,4 милиарда юана (4,86 милиарда долара), което представлява ръст от 20 процента на годишна база.

За третото тримесечие на 2021 г. „Байду“ очаква приходите да бъдат между 30,6 и 33,5 милиарда юана, което представлява темп на растеж от 8 до 19 процента на годишна база, като се приеме, предава радио Китай.

Финансовият отчет на компанията отчита нетна загуба от 583 милиона юана, която се дължи на корекция, свързана с приложението за видеосподеляне „Куайшоу“ (Kuaishou Technology).

Според доклад на международната агенция за пазарни проучвания IDC при публичния пазар на облачни услуги в Китай за 2020 г. „Байду“ продължава да е на първо място, като платформата ѝ за „дълбоко“ обучение е била най-широко използваната в страната. По същия начин общността на разработчиците PaddlePaddle е нараснала до 3,6 милиона, което е с 62 повече повече спрямо година по-рано и тя има 130 000 бизнес абонати.

Покритието на автономните таксита „Аполо“ (Apollo ACE) към юни 2021 г. е било в 20 града, като това представлява четирикратно увеличение спрямо година по-рано, въз основа на договори за над 10 милиона юана. Автомобилите са натрупали 7,5 милиона тестови мили, което е със 152 процента повече в сравнение с 2020 г., а компанията е получила 278 разрешения за автономно шофиране.

„Байду“ е китайски доставчик на услуги за търсене в Интернет. Основният му бизнес предлага продукти и услуги, базирани на търсене, информационни потоци и други онлайн маркетингови услуги, както и на нови приложения за изкуствен интелект.

От 2005 г. компанията е листната на американската борса „Насдак“, а от март тази година и в Хонконг.