Голяма част от договорите за строителство на пътища са подписани и започва работа из цялата страна. Това заяви в "Денят започва" Йордан Терзийски от "Продължаваме промяната" - зам.-председател на парламентарната комисия по регионална политика

"Само след няколко месеца административна пауза виждаме качеството на изпълнение на пътища - виждаме, че още първото лято с огромни дупки и има риск от ПТП. Натам са положени нашите усилия - да подпишем всички договори и да започне текущият ремонт и поддръжка, за да може пътната безопасност отново да бъде факт", коментира той.

Старите договори към строителните фирми до голяма степен са изплатени, обяви депутатът.

"Министър Караджов обясни механиката, по която се случва това разплащане - то минава през НАП, трябват един-два дни одобрение, но мисля че голяма част от разплащанията са извършени и предполагам, че той ще приключи с разплащанията още тази седмица", заяви той..

Терзийски бе категоричен, че с инхаус поръчки повече няма да се работи. В момента са пуснати обществени поръчки за всяка една от областите. Договорите на пътностроителните фирми са удължени до избирането на нови изпълнители.

По сметки на регионалното министерство въвеждането на толсистемата за второкласните пътища няма да оскъпи драстично продуктите от първа необходимост, каквито са притесненията на превозвачите, коментира Терзийски.

Най-спешният приоритет към момента е строежът на магистрала "Струма", заяви депутатът.

"Още октомври месец изтича ОВОС и това поставя в риск целия проект. Взимаме спешни мерки и се надявам да се намери общ език между МРРБ и МОСВ, за да се избере правилното трасе и да се излезе с това решение пред Брюксел. Имаме одобрен ОВОС за трасе - което е най-евтиният и най-бързият вариант и трябва да се стартира още тази година", уточни той.