Ford официално прехвърли собствеността на румънския си завод в Крайова на Ford Otosan, за да ускори трансформацията към изцяло електрическо бъдеще в Европа. След регулаторно одобрение, споразумението между Ford Europe и Ford Otosan вече е финализирано.

Съчетавайки производствената мощ на завода в Крайова с богатия опит на турската компания Ford Otosan в проектирането, инженеринга и производството на търговски автомобили, заводът ще има ключова роля в плановете на Ford за ръст и електрификация на лекотоварните автомобили в Европа.

Ford Otosan планира да инвестира 490 млн. евро в завода, намиращ се на 250 км северно от София, през следващите три години. Следващото поколение на ван и комби Transit Courier, проектирано и разработено от Ford Otosan, ще се произвежда в Крайова с очакван старт на продажбите през 2023 г., а електрическите версии на модела ще влязат в производство през 2024 г.

Ford Otosan ще продължи да произвежда в завода си в Крайова най-продавания европейски пътнически автомобил на Ford - Puma, и ще стартира производството на новия изцяло електрически Ford Puma през 2024 г.

Ford също така преустройва производствените линии на завода си в Кьолн, Германия, за да произвежда електрически пътнически автомобили от 2023 г., като стойността на проекта е 2 млрд. долара.

Само преди няколко дни "Форд" потвърди, че е избрал завода си във Валенсия, Испания, за предпочитано място за сглобяване на автомобили, базирани на следващо поколение архитектура за електрически автомобили.

До 2026 г. Ford в Европа планира продажби на 600 000 електромобила годишно, подкрепяйки глобалната си цел за годишно производство от над 2 милиона електромобила до 2026 г.

Ford официално пое завода в Крайова преди 14 години, инвестирайки 2 млрд. долара и превръщайки го в най-модерна производствена база на компанията.

Ford Otosan е съвместното предприятие на Ford, в което Ford и Koc Holding са мажоритарни акционери.