Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков инспектира свлачището преди тунел "Железница" на АМ "Струма". Заради неукрепеният участък се бави довършването на лота от магистралата и пускането на движението по трасето между Благоевград и Симитли.

До няколко месеца трябва да завърши първия етап от укрепването на голямото свлачище преди тунел "Железница" и това е основната причина вече 2 години да не бъде пусната за движение отсечката между Благоевград и Симитли. 80 млн. лева ще струва извършването на строителните дейности за обезопасяване на участъка като се предвижда изграждане на подпорна стена и полутунелна завеса, която да обезопаси преминаването.

"За съжаление имаше и процедурни проблеми, които трябваше да бъдат преодолени, включително и подписване на договори. Сега вече всичко е ясно и подписано и може наистина да очакваме в рамките на средата на летния сезон да може в едната лента да се ползва магистралата. А след това за още няколко месеца да приключи укрепването на свлачището и да има пълна магистрала в тази посока. Това според мен е изключително важно, беше положен огромен труд и от проектанти и от страна на АПИ за подписване на договори - държавата стои зад това да бъде довършен този инфраструктурен обект", заяви Иван Шишков - служебен министър на регионалното развитие и благоустройството, цитиран от БНТ.

За момента от лота между Благоевград и Симитли се използват за движение само 3 км в посока София. Но винаги, когато предстоят празнични пътувания тук се образуват километрични задръствания. По отношение на най-проблемния лот от АМ "Струма" през Кресненското дефиле министър Шишков не се ангажира със срокове, в които ще започне неговото изграждане.