Пазарът на автомобили претърпява огромни промени. Това става ясно и като се погледнат цифрите за производството на коли на индустриалната информационна служба Marklines. Вестник Handelsblatt ги разтълкува и изпрати ясно предупреждение до Германия.

През 2012 г. в Германия са произведени 5,6 милиона леки коли и ванове, но през 2022 г. те вече са едва 3,6 милиона. Фактът, че корпорации като VW, Mercedes и BMW все пак постигнаха рекордни печалби (общо 49,2 милиарда евро) се дължи на разширяването на чуждестранното производство. Лидерите в индустрията са произвели повече от десет милиона превозни средства извън Германия през 2022 г. Високите цени на енергията, разходите за заплати и данъците гарантират, че тази тенденция вероятно ще продължи да се засилва дори след пандемията от коронавирус.

CAR Center Automotive Research изчисли, че цената на един час работа, включително допълнителните разходи за заплати, е 59 евро в германската автомобилна индустрия и 28 евро в Испания. В Унгария и Полша е само 13 евро. Асоциацията на германската автомобилна индустрия (VDA) смята, че офанзивата за Германия като индустриално място е спешно необходима. В противен случай Германия е заплашена да изпадне назад в класацията като автомобилна страна.

Това вече се случи в областта на малките автомобили поради високите разходи. Мини и микро автомобили вече не се произвеждат от 2022 г. В областта на малките автомобили и големите микробуси е отчетен спад от почти 90 процента от 2012 г. Благодарение на подобреното снабдяване с чипове, производството на превозни средства трябва да се засили отново тази година. В Германия обаче няма да има връщане към цифрите от миналото десетилетие.

Загрижеността на работническите съвети в бранша е особено голяма. Електрическите автомобили изискват значително по-малко части. Батерийните клетки идват в големи количества от Азия. Поради това работните места са изложени на риск, особено при доставчиците на автомобилната индустрия.

В Германия BMW и Mercedes се фокусираха върху производството на луксозни автомобили като Серия 7 и S-класа. Другите идват от чужбина. Много доставчици в автомобилната индустрия нямат възможност да преминат към други производители и губят работни места.