Китайският производител Nio представи модела ES6 с автономност до 930 км. Новата технология за батерии има потенциала сериозно да разтърси пазара на електрически превозни средства и дори да разубеди твърдите почитатели на двигателите с вътрешно горене.

Китайският Nio, известен с иновативната си концепция за смяна на батерията (вместо традиционното зареждане), възнамерява да впечатли пазара с модела ES6 с нов тип батерия с твърд електролит. Батерията е с капацитет 150 kWh и се доставя от базираната в Пекин компания Welion. Новата батерия позволява на този автомобил да измине до 930 км с едно зареждане.

Тази технология предполага батерия, която е малко по-тежка от класическите литиево-йонни батерии, но предлага много по-висока енергийна плътност. Благодарение на това всички бъдещи лимузини на този производител могат лесно да достигнат пробег от над 1000 километра.

Новата батерия тежи 575 кг, само с 20 кг повече от съществуващата 100 kWh литиево-йонна батерия, инсталирана в настоящите автомобили Nio, произведени от китайския специалист по батерии CATL. Батерията с твърд електролит има 44,4% по-висока енергийна плътност. Размерите на новата батерия са още по-впечатляващи в сравнение с класическата, тъй като са почти идентични.