11 български фирми от различни краища на страната бяха припознати от двама министри - на иновациите и растежа Милена Стойчева и на икономиката - Богдан Богданов, като смели, иновативни и с потенциал да са лицето на България.

Собствениците им са предприемачи, мотивирани да развиват устойчив бизнес с добавена стойност.

А те са компаниите, които “24 часа” отличи в 9-ия си пореден национален конкурс “Големите малки”.

16-те фирми грабнаха авторитетното жури с иновативни системи за пожароизвестяване, играчки, които могат да се ползват под наем, безводна козметика, пробиотици от магарешко мляко, производство на различни продукти от киви и др.

Наградите си - чек за реклама на стойност 10 000 лв. в платформите на “Медийна група България”, получиха на церемония в “София Тех парк” във вторник.

За първи път тази година “24 часа” връчи и 5 поощрителни приза - възможност за реклама на стойност 5000 лв.

Представяме ви в поредица отличените.

Наградата за УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ

отиде при “ДМТех” . Ето защо:

Едва ли има човек, който да не е виждал детекторите, бутоните, лампичките и всички системи за пожароизвестяване, които се намират в хотели и административни сгради.

Едва ли обаче са много хората, които знаят, че българска компания е конкурент на едни от най-добрите производители в света на такъв тип системи.

“ДМТех” е компанията, която се бори за челните позиции в иновативната електроника за пожарна безопасност. Намира се в Плевен.

“Почваме от самата разработка, от идейния проект, механиката, дизайна, електрониката. След това продуктът отива в цеха за производство, прави се монтаж на по-малките компоненти, тестват се и заминават към клиентите”, разказва как протича самият процес нейният собственик инж. Милен Киров.

За момента 95% от продуктите отиват

за външния пазар,

тъй като в началото на своята дейност инж. Киров избрал да вложи много средства в хубава реклама на фирмата зад граница. Днес може да се похвали, че работи с 42 държави в цял свят. А в стремежа си да задържат клиентите си, не са имали възможност да обслужват и българския пазар.

Фирмата започва дейност от нулата в началото на 2013 г. Тогава Милен Киров заедно с жена си, която също е инженер, и още двама като тях започват с разработката на иновативни продукти, което продължава 2 години. После внедрили изделията в производство, сертифицирали ги и първите плахи продажби стартират през 2015-2016 г.

Самият процес по сертифициране бил много скъп, споделя инж. Киров. Затова още в началото кандидатствал случайно по програма за стартиращи предприятия, където го одобрили. Не крие, че средствата от програмите, фондовете, както и от различни конкурси са му помогнали в работата, защото всичко, което трябва за направата на такива системи, изисква сериозен разход.

Към днешна дата “ДМТех” има сериозен растеж - от четирима в стая под наем до 45 души в собствена високотехнологична фабрика, а

приходите от продажбите

им надхвърлят 4 млн. лв.

Служителите са предимно млади хора, на които много държа, казва Киров.

“Тази година стимулирахме трима от тях да се запишат инженерна специалност. Държим много на екипа, защото една фирма без хората не е нищо. Имат и социални придобивки. Искаме да имаме западен манталитет на работа”, обяснява той.

Стремежът на фирмата е винаги да бъдат иновативни и на високо ниво в електрониката.

Именно затова в момента разработват

детектор със светлинни лъчи,

какъвто няма до този момент в региона. Ако за един хотел са нужни няколко детектора, то за склад от 1 декар ще е необходим само един, за да улови първите наченки на пожар.

“Готвим и друг проект, който е готов за сертифициране, после продължаваме с новите безжични технологии. Имаме 5-годишна визия занапред”, споделя инж. Милен Киров.

За него е много важно българските фирми да не се продават на Запад, защото имат капацитета и възможностите да продават в чужбина готовите продукти. А така добавената стойност остава в България.

.

Инж. Милен Киров заедно с жена си са създателите на фирмата, която днес генерира приходи от 4 млн. лв.

Продуктите на “ДМТех” са

конкурентни на най-добрите в света