Европейският парламент прие своята променена позиция относно новият екостандарт за вредните емисии Евро 7. С 329 гласа "за", 230 "против" и 41 "въздържал се", депутатите одобриха предложението, направено преди няколко дни от Комисията по околна среда, обществено здраве и безопасност на храните. Текстът ще бъде подложен на разглеждане и последващо гласуване след сложна процедура за преговори между трите основни институционални органа на ЕС - парламент, комисия и съвет.

Един от основните ефекти от приетото предложение е отлагането на новия екологичен стандарт с най-малко две години в сравнение с времето, посочено от Европейската комисия (средата на 2025 г. за автомобили и средата на 2027 г. за камиони). Това е резултат, който удовлетворява производителите, за които Евро 7 представлява скъпоструващо отклонение към преминаването към чисто електрически коли.

Евродепутатите са съгласни с нивата, предложени от Брюксел за намаляване на емисиите на азотни оксиди, прахови частици, въглероден окис, амоняк и други замърсяващи частици от леките автомобили и предлагат "по-нататъшно разпределение на емисиите в три категории за леки търговски превозни средства въз основа на тяхното тегло" , както и "по-строги ограничения за емисиите на отработени газове, измерени в лаборатории и в реални условия на шофиране за автобуси и тежкотоварни превозни средства".

Освен това Парламентът възнамерява да "съгласува методологиите на ЕС за изчисление и ограниченията за емисиите на частици от спирачките и нивата на абразия на гумите" на всички видове превозни средства (включително електрически) "с международните стандарти, които в момента се разработват от Икономическата комисия за Европа на ООН".