Технологичният гигант от САЩ "Епъл" (Apple) предлага редки отстъпки за своите мобилни телефони "айфон" (iPhone) в Китай, намалявайки цените им на дребно с до 500 юана (70 долара) на фона на нарастващия конкурентен натиск на най-големия пазар на смартфони в света, предаде Ройтерс.

В сайта на компанията за китайския пазар цените на някои модели "айфон" са намалени с 5 на сто.

Ограничената във времето промоция, посветена на Лунната Нова година, ще продължи от 18 до 21 януари - в навечерието на празника, който се чества в средата на февруари.

Продажбите на най-новата серия телефони "айфон 15" са далеч по-незадоволителни от тези на предишните модели на "Епъл" в Китай.

Конкурентите на локалния пазар като "Хуавей" (Huawei) "Сяоми" (Xiaomi) предлагат алтернативни модели на фона на информациите, че правителствени служби ограничават използването на устройствата на "Епъл" от служителите си – отразявайки ограниченията на правителството на САЩ за китайските приложения от съображения за сигурност.

Продажбите на смартфоните на американския производител са спаднали с 30 на сто през първата седмица на 2024 г. спрямо същия период на предходната година, посочиха от аналитичната компания "Джефрис" (Jefferies) в съобщение до клиенти, а за цялата 2023 г. са спаднали с 3 на сто. Анализаторите очакват конкурентната среда да стане по-трудна тази година, предаде БТА.

"Епъл" не е намалявала цените на най-новите си модели от години. Съкращенията идват, след като изненадаха пазара, като не повишиха цените за новия "айфон 15" при пускането му в продажба през септември.

Никол Пенг, старши вицепрезидент на фирмата за пазарни проучвания "Каналис" (Canalys), каза, че отстъпките не са изненадващи, тъй като "Епъл" е подложена на натиск да увеличи продажбите си в световен мащаб и особено в Китай, на фона на засилващата се конкуренция и нарастващото нежелание на феновете на "Епъл" за закупуване на най-новите модели.

"Ясно е, че "Хуавей" се завръща", каза Пенг, "Някои китайски потребители може да се върнат към използването на "Хуавей", водени от патриотизъм".

От "Каналис" очакват продажбите на "Епъл" през тази година да останат непроменени в световен мащаб, както и да претърпят лек спад в Китай.