Преди десет години повредите на батериите в електрически автомобили и plug-in хибридите бяха доста. Но времената се променят.  Проучване на Recurrent показва, че литиево-йонната батерия в електрическа кола много рядко се поврежда, а когато това се случи, ремонтите обикновено се покриват от гаранции.

В някои случаи гаранцията се удължава до 8 години и това ви дава увереност при покупка на едно от тези превозни средства. Причината за липсата на грижи е еволюцията на батерийните пакети, които са се повредили само в 1,6% от случаите през 2015 г., в сравнение със 7,5 и 3,9% от замените, които са били необходими съответно през 2011 г. и 2014 г.

За изготвянето на доклада са използвани 15 000 автомобила. Тъй като много от тези коли с нулеви емисии са пуснати на пътя преди около шест години, това, което може да се каже сега, че няма преждевременни повреди.  Случва се същото, както с всяко друго електронно устройство, като мобилен телефон или компютър. Остава да се види дали батериите наистина ще издържат обещаните от производителите 15 или 20 години, но проучвания като Recurrent показват, че еволюцията на технологиите е реална и че дълголетието надделява над критиците с липса на аргументи.