Най-голямата интернет търсачка Google обяви две големи промени в мобилното си търсене. Първо се премахва надписът "mobile-friendly" (букв. приятелско за мобилни устройства, т.е. удобно), далеч по-любопитно е второто - търсачката ще сваля в класациите сайтове, които имат големи и трудни за затваряне изскачащи прозорци при влизане в страницата.

Знаете ги - огромните реклами, с миниатюрно надписче "close [x]" в горния десен ъгъл, или ако дизайнерите на рекламата са особено зли, в горния ляв. Тежки банери от този тип изнервят потребителите от години, пише clubz.bg.

Google няма да наказва абсолютно всички изскачащи прозорци - някои от тях са полезни и не закриват твърде много съдържание. Ще бъдат засегнати изскачащите в началото, като минеш на нова подстраница в сайта, и най-досадните - които стоят над целия сайт като огромен хедър, сякаш съдържанието е там случайно, а рекламата е основното на сайта.

Причината за премахване на етикета "mobile-friendly" който подсказваше, че сайтът ще изглежда прилично на телефон, е далеч по-проста - Google са установили, че вече над 80% от сайтовете изпълняват изискванията за него. Което е още една добра новина - вече повечето интернет-разработчици правят гъвкави сайтове, работещи добре и на екрана на компютъра, и на смартфона.