За закъснял полет от Кипър до София е платено 1250 евро обезщетение

Близо 13 600 са подадените жалби и сигнали при нас от началото на годината, съобщи във вторник шефът на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов. Около 70 на сто от казусите са решени в полза на потребителите.

Все повече хора ни търсят, вероятно се увеличава доверието, коментира Маргаритов. Традиционно най-много жалби има за телекомуникационните услуги - 40% от всички. Следват с 21% рекламациите от битова техника, облекла и обувки. 20% са оплакванията от енергийни и ВиК оператори. Над 10 на сто от жалбите са за онлайн търговия.

Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център, който е към комисията, разказа за 2 случая на удовлетворени претенции. При полет от Кипър за София самолетът закъснял над 4 часа. Обяснението било, че има стачка. Четиричленно семейство обаче проверило и се оказало, че няма протест на служители. От авиокомпанията им предложили по 3,50 евро на човек за чакането. При връщането си у нас семейството подало жалба и след намесата на Европейския потребителски център било изплатено обезщетение от 1250 евро. Жена пък направила онлайн резервация в хотел в Чехия и от кредитната ѝ карта били изтеглени 75 евро. После получила съобщение, че е станала грешка и няма свободни места, но парите не били върнати. След жалбата претенцията била удовлетворена.

От началото на летния сезон по морето са направени над 3000 проверки. Нарушенията били между 6 и 8% и тенденцията е за спад. Затворени са 13 обекта без категоризация. В сферата на туризма са забранени и над 30 нелоялни търговски практики. Сред тях са на къща за гости, която се рекламирала на сайт като “семеен хотел”. Туроператор пък обещал, че настаняването е в тризвезден хотел, а се оказало бунгало.

През есента предстоят проверки на ученически стоки, зимни гуми и финансови услуги.