Радослав Митрев: Клиентите най-добре оценяват кой как се справя с работата си

Бар енд динър "Фрейм" в Благоевград е създаден преди седем години. Кухнята е разнообразна - има различни ястия и суши, а според собственика Радослав Митрев - тя може да се определи като т. нар. фюжън кухня. Персоналът е от 20 души, а капацитетът на заведението около 120 места.

- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?

- Аз се работя в тази сфера от повече от 15 години, а ресторантът е продължение. Като всеки млад човек и аз исках с нещо да се занимавам и избрах да бъда собственик на заведение. На шестия месец дойде идеята за суши, бяхме първите в Благоевград с такава идея. Хората свикнаха малко трудно, но сега го наложихме и други заведения в града започнаха да го предлагат.Аз харесвам суши и затова решихме да го предлагаме. Това, което ми допада би трябвало да мога да го продавам и аз. Първото важно е, че нещо трябва да ми харесва на мен. Така ще мога и да го продам.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?

- Когато се захванеш с нещо и имаш семейство, за което трябва да се грижиш се мотивираш. Това е прехраната ни, затова трябва да се бориш да го правиш. Мотивацията е главно в семейството.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?

- Специално в ресторантьорския бизнес най-важни са готвачите. Но не може без сервитьор, без барман. Всички трябва да работят в синхорн. Не се ли работи в синхорн, няма да се получат нещата. Всеки един е важен. Няма по-важни хора като степен или длъжност. Едни се старят повече или по-малко, но всичко това се отразява на тяхното заплащане. Клиентите най-добре оценяват кой как се справя с работата си.

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?

- Не мога да кажа, че сме имали големи трудности в бизнеса. Всеки един етап на развитие има някакви предизвикателства и те са от самото стартиране. Тогава ни беше най-голямото предизвикателство, имахме кредит и трябваше да го изплащаме. Има и дребни институционални пречки, но когато спазваш правилата, нещата си вървят. В регулаторните норми и между институиите има известни разминавания. Но това са дребни институционални проблеми, които се решават.

- Какво научихте за тези години като предприемач?

- Научих едно: няма лесно. Всичко, което съм постигнал, е било в резултат на много труд. Трудно е да управляваш хора. Да работиш с хора като цяло не е лесно, те имат индивидуални потребности. Ние трябва да лавираме във всички тези неща. Няма лесен бизнес, отговорността е голяма.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?

- Идета ни е да има развитие, искаме и друг бизнес. Той може би ще е извън Благоевград и ще е в по-голям център. Благоевград се развива, но се насища. Местните са основните ни клиенти, както и студентите. Затова и ресторантьорството тук е един нелош бизнес.

*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.