Валентин Кирилов: Ако човек иска не да се развива, а само да присъства в бизнеса - начини много, но не водят към успех

Магазини "Верос" в Благоевград предлагат на клиентите си разнообразни хранителни стоки. Първият от трите обекта е създаден преди 18 години, а вторият - преди три. Те са по 80 кв. м, а площта на третия е 400 кв. м. Той все още не работи, а предстои да бъде открит през септември.
В първите два магазина работят по трима души, а за третия екипът ще бъде от десет човека.

- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?

- Просто го създадохме. Преди години човек пробваше някъде да пробие, така направихме и ние. Развихме се, а и впоследствие ще се развиваме.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?

- Когато човек си движи бизнеса, работи го, когато напредваме и оборотите и печалбата се вдигат, се мотивираме. Всичко е голяма игра, играе се от доста хора и просто увлича. Като хазарта е.Носим в себе си това да гледаме грешките на останалите, както и нашите, да изглаждаме всичко и нещата да са все по-идеални. Стремим се тенденцията да е към крайния клиент, винаги да има най-атрактивни цени.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?

- Като за начало това е колективът ни. От продавач-консултантите, хората, които отговарят за подреждането на магазина, за това да няма продукти с изтекъл срок на годност, обслужването като цяло. Всички те са важни

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?

- Най-трудно е, когато от един магазин човек започне да ги прави повече. Освен това ги правим така, че да се развиват, да нарастваме като оборот и печалба. Връзките, които се осъществяват между нас и доставчиците, също са трудни. Когато кризата настъпи, логично и при нас удари, но ние сме гъвкави и издържахме. Всичко ни се разви положително през тези години.

- Какво научихте за тези години като предприемач?

- Съветвам хората, които сега стартират, като за начало да забравят за личния живот и да се посветят изцяло на работата. Младите предприемачи не трябва да гледат часовника, кога трябва да се приберат и още колко работа остава. Това постигне ли се, останалото идва само . Идва и време за семейството. Ако човек иска не да се развива, а само да присъства в бизнеса - начини много, но не водят към успех.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?

- Искаме да разширим бизнеса, да отворим още нови обекти. След всеки новооткрит магазин започва план за следващия. Последния магазин в средата на юли го започнахме. Като цяло не бързаме много, оставихме си време за всичко, за да може да изпипаме нещата. Срокове не ни гонят. Искаме да сме най-голямата верига в Благоевград и впоследствие да завладеем и други градове.

*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.