Бойко Сачански, управител на BILLA България: Планираме мрежата от BILLA магазини да стигне 150 (целият текст)

  • 4
authorАвтор: Драгомир Николов

Бойко Сачански, управител на BILLA България: Планираме мрежата от BILLA магазини да стигне 150 (целият текст)

Бойко Сачански е завършил международни икономически отношения в УНСС и
Немския университет за административни науки в гр. Шпайер.
Професионалната си кариера започва във ВТО "Булгарплодекспорт", в
кантора "Износ на пресни плодове и зеленчуци за Западна Европа". Работил
е в дирекция "Икономически анализи и прогнози" на Първа частна банка и в
Министерството на транспорта като референт за Германия в отдел
"Международно сътрудничество".

За концерна REWE Бойко Сачански работи от 2000 г. Започва като
управител на първия супермаркет BILLA в България, след това става
регионален мениджър, маркетинг мениджър, а през 2010 г. заминава за
Русия, където продължава развитието си и достига до позицията главен
оперативен директор. От 1 март 2015 г. е управител на BILLA България.
Председател е на на Управителния съвет на Сдружението за модерна
търговия.

- Каква е Вашата прогноза за развитието на компанията, както и на сектора за търговия с бързооборотни стоки през следващите 12 месеца?

- Развитието на компанията за изминалата година е отлично и това ни дава основание да планираме още по-големи инвестиции в страната. В началото на тази година ние станахме първата търговска верига в България, чийто брой магазини надхвърли 100. През следващите три до четири години планираме мрежата от BILLA магазини в страната да достигне 150, с фокус основно в София, Пловдив, Варна и Бургас.
В момента има 3 ясни лидера на българския ритейл пазар – „Кауфланд“, BILLA и „Лидл“, като всички останали играчи са далеч след тях в пазарния си дял.
Миналата година един от големите и основни ритейл играчи на българския пазар, Пени, се изтегли от страната, а очакваното сливане на двете търговски вериги „Пикадили“ и „Карфур“ не се състоя. Това само доказва очакванията развитието на модерната търговия спрямо неорганизираната да не търпи съществени промени през следващите години, а 3-те топ вериги с най-голям дял от пазара да продължава да се дистанцират като позицията от всички останали.

- Какви са водещите тенденции на пазара, на който работи компанията?
- Нашите анализи върху потребителското поведение на пазара на бързооборотни стоки показват, че българинът пазарува по-малко и по-често, като тенденцията на повишаване на честотата на покупките се запазва. Това е поради факта, че клиентите търсят свежи продукти на достъпни цени, с добро качество.
През последните години се очертава и нарастващ интерес към български продукти. Очакмаче търсенето им постепенно да се увеличава още, тъй като все повече потребители осъзнават, че българските продукти имат същото, а често дори по-добро качество спрямо продукти от държави от Западна Европа.
Затова и основен елемент от политиката на BILLA България е да увеличава непрекъснато процента на български продукти в своята верига и да подпомогне подобряването на репутацията на българската продукция.

- Какви са основните проблеми на пазара, на който работите?
- За съжаление все още част от по-дребните търговци работят в сивия сектор. Това им дава известни предимства при формирането на продажните цени, но за пазара, за потребителите и за страната като цяло нерегламентираната и неконтролирана търговия с хранителни и други бързооборотни стоки има изключително негативно влияние. Неплатените данъци удрят по бюджета и от там – по общото благосъстояние на нацията. Да не говорим за рисковете за живота и здравето на хората.
Друг проблем за развитието на модерната търговия с бързооборотни стоки са някои опити за свръхрегулация на пазара и въвеждане на различни ограничения, забрани и санкции, които в крайна сметка са в ущърб на потребителя. Няма бранш, работещ с по-ниска надценка от търговията с храни, но въпреки това в България продължава да се експлоатира популистката идея за „лошия“ търговец и „добрия“ производител. Постоянно растящият (въпреки демографската криза) брой клиенти в нашите магазини обаче е най-красноречивата оценка за нашата работа и ясно показва, че се справяме отлично с всички предизвикателства.

- Какво променихте в компанията през последните 12 месеца, за да я направите по-успешна и конкурентна?
- През последната година BILLA България активно инвестира в иновативни проекти. Ние вярваме, че в дългосрочен план на пазара успяват само онези компании, които са иновативни и инвестират в непрекъснато подобряване на услугите си.
Например миналата година ние станахме първата търговска верига, която предлага надеждна и безплатна Wi-Fi връзка във всички свои магазини.
BILLA България също обръща специално внимание на произхода, обработката, съхранението и качеството на продуктите. Само през миналата година BILLA проведе обучение и сертифицира над 270 свои пекари. Голяма част от магазините ни в страната разполагат със собствени транжорни, а пък млечните продукти, които са част от портфолиото от собствени марки на BILLA (BILLA Brand, Clever и BILLA Premium), се произвеждат от качествено българско мляко и от едни от най-добрите производители на млечни продукти в България. Нашите клиенти познават и оценяват това качество и затова интересът към тези стоки постоянно расте.
Освен това BILLA България се гордее със своята силна социална аганжираност. За да отговорим на нуждите на хора с увреждания, от август 2015 г. въведохме политика за асистирано пазаруване на незрящи хора и хора със зрителни увреждания във всички наши магазини. Всяка година служители на BILLA България участват активно в инициативата „Да изчистим България”. През април тази година стартирахме съвместна кампания с фондация „Искам бебе” в подкрепа на семейства с репродуктивни проблеми, а през май дадохме началото на дългосрочната национална кампания „Ние обичаме България“ в подкрепа на 100-те национални туристически обекта.

- Как навлизането на големите търговски вериги промени пазарът на бързооборотни стоки в България, според Вас?
- Навлизането на големи търговски вериги на даден пазар винаги поражда силна ценова конкуренция, а тя сама по себе си е полезна както за потребителите, така и за търговските вериги, защото действа като фактор, изискващ постоянно въвеждане на иновации, подобряване на качеството на предлаганите стоки и услуги. Така само най-добрите съумяват да оцелеят на пазара и да продължат да се развиват.

- Какви стимули предлага Вашата верига за работа и предлагане на продуктите на български производители?
- BILLA България поддържа дългогодишни партньорски отношения с производители на български плодове и зеленчуци. В резултат на това успешно партньорство и в отговор на желанието на клиентите ни за по-голяма прозрачност на източниците на стоките, предлагани в нашите магазини, ние стартирахме кампанията „Градините на BILLA”. В момента работим с над 200 различни градини, обработвани от повече от 30 производители от всички райони на България – Софийското поле, Тракия, Добруджа, Силистренска и Варненска област, Югозападна България, Северозападна България.
Предимството за тях е, че имат дългосрочен, лоялен, стабилен и предвидим партньор в наше лице. Това им дава сигурност за реализацията на тяхната продукция, както и увереността, че разполагат с пазар за нея. Като пример може да се посочи кризата с пазара на домати в началото на лятото на 2013 г. В период на почти нулево търсене на български домати и масово изхвърляне на стоката, производителите – партньори на BILLA реализираха 100% от продукцията си в нашите магазини. Този начин на работа предоставя възможност на фермерите да инвестират в нови площи за производство, в по-модерна техника и технологии за производство. Наличието на предвидим партньор като BILLA в много случаи може да спомогне за лесен достъп до по-евтини кредити поради по-ниските нива на риск. Банките оценяват високо едни такива дългосрочни отношения.

- Как се отразиха върху бизнеса Ви промените в Закона за защита на конкуренцията, които съкратиха срока за разплащане с доставчиците и той стана двойно по-къс от евродирективата? Има ли други от новите текстове, които създават проблеми в дейността Ви?
- Специално за BILLA законовите промени, които въведоха разплащателен срок от 30 дни към доставчиците не промени нищо, тъй като в общия случай средно това е периодът на плащането ни към доставчиците.
Като цяло лоялните търговски практики, които се прилагат от повечето търговски вериги в България, гарантират добри условия на всички доставчици и без тези законови промени.

- В ЕС все повече страни регламентират законодателно даряването на храни, което засяга най-вече супермаркетите. Досега в България не се постигна съгласие за необходимите промени, които да отпушат този процес. Наскоро бе лансирана поредната законодателна инициатива - търговските вериги да бъдат освободени от ДДС при даряването на храни и да не плащат корпоративен данък за храни, чийто срок на годност изтича до 1 месец. Вашият коментар? Имали други мерки, чрез които да се стимулира даряването на храни?
- Ние бихме подкрепили подобни законови промени, но към днешна дата рестрикциите в българското законодателство несъмнено усложняват процеса по оползотворяването на храната, която не може да бъде продадена в самата верига, но пък е годна за консумация. В случай, че държавата предприеме действия по промяна на закона, касаещ именно този въпрос, вярвам, че както BILLA България, така и останалите търговски вериги биха се включили в инициативата.

Споделете

CAPTCHA изображение

Най-четени

Забраняват по-стари дизелови коли в градовете в Германия

Забраняват по-стари дизелови коли в градовете в Германия

Германските градове вече могат да забраняват движението на по-стари дизелови автомобили по определени улици макар забраните за по-големи градски зони да са по-проблемни. Това се посочва в решение на Федералния административен съд на Германия, публикувано късно снощи, предаде БТА.  Съдът взе решението по принцип преди почти три месеца, но мотивите,

Израел спира вноса на селскостопанска продукция от Турция

Израел спира вноса на селскостопанска продукция от Турция

Израелският министър на земеделието Ури Ариел обяви, че Израел спира вноса на селскостопанска продукция от Турция, предаде турската частна телевизия НТВ. Ариел съобщи за решението в Туитър. "Няма да подкрепяме страна, която лицемерно се опитва да поучава Израел", написа министърът. Според данни на турското министерство на икономиката износът на

Забраняват да се продава насипно сирене от палма

Забраняват да се продава насипно сирене от палма

Имитиращите продукти - на отделни щандове и само пакетирани Забрана върху насипната продажба на сирене с палмово масло предлага министерството на земеделието. Промяната е разписана в наредбата за изискванията към млечните продукти, обявена за обществено обсъждане преди дни. Досега тези продукти можеше да се продават на грамажи на специални точки

Порожанов: Качеството на българското розово масло е влошено от вносно (Снимки)

Порожанов: Качеството на българското розово масло е влошено от вносно (Снимки)

Качеството на българското розово масло се компрометира, тъй като се смесва с внесено от Иран, Тунис и Турция. След това се продава на международните пазари като български продукт. Негативният ефект е понижаване на цената му. Това заяви в Карлово министърът на земеделието и храните Румен Порожанов, който пристигна спешно в региона заради протестите

Увеличават екотаксата за коли над 10 г. с 43 лв.

Увеличават екотаксата за коли над 10 г. с 43 лв.

Екотаксата за коли, които са над 10 г., която се плаща еднократно при първа регистрация, се увеличава с 43 лв. и от сегашните 267 става 310 лв. Плаща се само за леки, лекотоварни коли под 3,5 тона и автомобили с висока проходимост. Това показват приложенията към пакет от документи, които Министерството на околната среда и водите пусна за

Дестилериите ще изкупят максимално възможно количество розов цвят

Дестилериите ще изкупят максимално възможно количество розов цвят

Дестилериите, които преработват розов цвят, ще изкупят максимално възможно количество дори и надвишавайки производствените си капацитети. Подобна договорка е постигната след тричасова среща на министъра на земеделието, храните и горите Румен Порожанов с представители на розопроизводители, преработватели, кметове и депутати,

"Виваком" пуска смартфони с намаление, има и за 98 ст.

"Виваком" пуска смартфони с намаление, има и за 98 ст.

“Виваком” пуска с намалени цени различни модели смартфони в магазините си до 21 май. По време на инициативата, наречена “Оранжев уикенд”, телефоните ще се продават в пакет с план SMART L+. Сред намалените апарати са модели на “Моторола”, “Нокиа”, “Самсунг”, HTC и други. Смартфоните се предлагат на цени от 0,98 до 29,98 лв.

Тръгват европейските пари за смяна на печките

Тръгват европейските пари за смяна на печките

21 общини в страната ще могат да подобрят качеството на атмосферния въздух благодарение на 111 млн. лв., които Оепративна програма „Околна среда“ им отпуска. Проектът „Мерки за подобряване на атмосферния въздух“ от приоритетна ос 5 се отваря до началото налятото, съобщи министърът на околната среда и водите Нено Димов.

“Алибаба” ще доставя стоки за Европа от летището в Пловдив

“Алибаба” ще доставя стоки за Европа от летището в Пловдив

Китайските концесионери първо ще удължат пистата, правят и жп връзка Пловдивското летище скоро ще се превърне в транспортен хъб с пътнически и карго терминали. Това увери китайският концесионер HNA GROUP, който взема аеропорта за 35 г. Представители на компанията направиха първата си визита в Пловдив и проведоха срещи с областния управител

Телекомът А1 прави от GSM-ите банки (Обзор)

Телекомът А1 прави от GSM-ите банки (Обзор)

Телекомът с ново име и нови предложения Въвежда стандарт за услугите, ако не се спазва, има компенсации за клиентите “Мтел” си смени името и стана А1, а заедно с това даде заявка да превърне телефона в портфейл. Смяната започна точно в 11,30 часа във вторник. Първо сайтът на телекома стана А1.bg вместо mtel.bg.

Най-коментирани

Варна домакинства на първия по рода си българо-китайски форум

Варна домакинства на първия по рода си българо-китайски форум

Над 50 фирми, клъстери и образователни институции са се регистрирали за участие в първия по рода си българо-китайски форум "Международни клъстерни политики“ (BCF 2018), който ще се проведе във Варна. Форумът е под егидата на Областния управител на Варна Стоян Пасев. Сред официалните гости са проф. Ли, директор на Институт "Конфуций" в Бон,

Нанков открива утре дискусионен форум "Новите инвестиции във ВиК инфраструктура"

Нанков открива утре дискусионен форум "Новите инвестиции във ВиК инфраструктура"

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков ще открие дискусионен форум "Новите инвестиции във ВиК инфраструктура" от 10.00 ч. утре - 22 май, в "София хотел Балкан", съобщиха от министерството. Модератор на организираното от Министерството на регионалното развитие и благоустройството събитие ще бъде заместник-министър

Мария Габриел: Балканите имат нужда от мост на технологиите

Мария Габриел: Балканите имат нужда от мост на технологиите

Събитието за Запдните Балкани в София се сключва в уникален за България и Европа момент. Това каза еврокомисарят Мария Габриел при откриването на форум "Балканите в европейската интеграция". "Днес чертаем картината на света, който ще дойде. Това е моментът, в който свързаме минало и бъдеще. Ако има място на съвместно живеещи от столетия култури и

КЗК проверява сделката за банка  “Виктория”

КЗК проверява сделката за банка “Виктория”

Комисията за защита на конкуренцията ще извърши анализ на сделката за банка “Виктория”. Това става ясно от съобщение, публикувано на сайта на регулатора. Всяко заинтересовано лице може да представи информация или да изрази писмено становище относно сделката, посочват от КЗК. Според антимонополния орган тя ще окаже въздействие върху пазара в

Дончев: Средствата за ВиК сектора в следващия европейски бюджет ще са със сходен обем

Дончев: Средствата за ВиК сектора в следващия европейски бюджет ще са със сходен обем

Вицепремиерът Томислав Дончев заяви, че средствата за ВиК сектора в България в следващия европейски бюджет ще са със сходен обем. Номинално средствата за кохезионна политика, като предложение на ЕК, са същите като предишния програмен период, допълни министърът. Голямото предизвикателство, дори при ползването на еврофинансиране,

Увеличават екотаксата за коли над 10 г. с 43 лв.

Увеличават екотаксата за коли над 10 г. с 43 лв.

Екотаксата за коли, които са над 10 г., която се плаща еднократно при първа регистрация, се увеличава с 43 лв. и от сегашните 267 става 310 лв. Плаща се само за леки, лекотоварни коли под 3,5 тона и автомобили с висока проходимост. Това показват приложенията към пакет от документи, които Министерството на околната среда и водите пусна за

Дестилериите ще изкупят максимално възможно количество розов цвят

Дестилериите ще изкупят максимално възможно количество розов цвят

Дестилериите, които преработват розов цвят, ще изкупят максимално възможно количество дори и надвишавайки производствените си капацитети. Подобна договорка е постигната след тричасова среща на министъра на земеделието, храните и горите Румен Порожанов с представители на розопроизводители, преработватели, кметове и депутати,

Тръгват европейските пари за смяна на печките

Тръгват европейските пари за смяна на печките

21 общини в страната ще могат да подобрят качеството на атмосферния въздух благодарение на 111 млн. лв., които Оепративна програма „Околна среда“ им отпуска. Проектът „Мерки за подобряване на атмосферния въздух“ от приоритетна ос 5 се отваря до началото налятото, съобщи министърът на околната среда и водите Нено Димов.

От 1 юли Китай намалява тарифите за вноса на автомобили и компоненти

От 1 юли Китай намалява тарифите за вноса на автомобили и компоненти

Вчера Комисията за митнически тарифи към Китайския държавен съвет публикува информация, според която от 1 юли тази година тарифите за вноса на автомобили, които бяха поотделно 25% и 20%, ще спаднат до 15%, а тези на автомобилните компоненти се намаляват до 6% от предишните 8%, 10%, 15%, 20% и 25%, съобщи bulgarian.cri.cn.

Петър Курумбашев е един от организаторите на дни на водородните технологии в София

Петър Курумбашев е един от организаторите на дни на водородните технологии в София

Петър Курумбашев, член на Делегацията на българските социалисти в Европейския парламент, е един от организаторите на Hydrogen Summit – Среща на високо ниво по въпросите на водорода, която ще се проведе на 28 май (понеделник) от 10:00 часа в зала 8 на Националния дворец на културата, съобщиха от екипа му.

Българин от Канада произвежда бронирани автомобили в Самоков

Българин от Канада произвежда бронирани автомобили в Самоков

Първите три са готови, целта е да доставят за армията Кортеж от няколко тежки джипа, полицейски мерцедес пилотка, бронирани лимузини в средата на кортежа и огромен шевролет с някакво съоръжение на покрива в края на кортежа. Колите се придвижват бавно по прашните улици на арабски град, а надписите на арабски и английски обясняват,

Предлага се социалната пенсия за старост да стане 125,58 лв. от 1 юли

Предлага се социалната пенсия за старост да стане 125,58 лв. от 1 юли

Предлага се от 1 юли 2018 г. нов размер на социалната пенсия за старост - 125,58 лв. месечно. Това е заложено в проект на постановление на МС за определяне на нов размер на социалната пенсия за старост, публикуван за обществено обсъждане на страницата на МТСП. В доклада на социалния министър Бисер Петков се посочва,

Конгресът на САЩ прие закон, който смекчава банковата регулация

Конгресът на САЩ прие закон, който смекчава банковата регулация

Конгресът на САЩ прие закон, който смекчава банковите регулации, въведени след финансовата криза от 2008 г. за избягване на нов срив, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Камарата на представителите одобри с голямо мнозинство - 258 на 159 гласа - текста, който вероятно скоро ще бъде подписан от президента Доналд Тръмп.

Телекомът А1 прави от GSM-ите банки (Обзор)

Телекомът А1 прави от GSM-ите банки (Обзор)

Телекомът с ново име и нови предложения Въвежда стандарт за услугите, ако не се спазва, има компенсации за клиентите “Мтел” си смени името и стана А1, а заедно с това даде заявка да превърне телефона в портфейл. Смяната започна точно в 11,30 часа във вторник. Първо сайтът на телекома стана А1.bg вместо mtel.bg.

Петр Келнер поиска от КЗК разрешение да купи Нова тв

Петр Келнер поиска от КЗК разрешение да купи Нова тв

Чешкият милиардер Петр Келнер купува “Нова броудкастинг груп” чрез инвестиционната си компания PPF Group. За сделката бе съобщено през февруари и за нея е поискано разрешение от Комисията за защита на конкуренцията. Сделката оценява 100% от бизнеса на медията на 185 милиона евро. Ако регулаторът разреши,

Борисов спира наредба, давала монопол  на млекари

Борисов спира наредба, давала монопол на млекари

От 500 фирми щели да останат девет Промените в наредбата за схемите “Училищен плод” и “Училищно мляко” са отложени от премиера Бойко Борисов. Това става ясно от стенограма от заседанието на кабинета. Те ще бъдат разгледани след среща с ресорните министри. Според Борисов смисълът на програмата е да имаме по-здрави деца.

Порожанов: Изстреляхме почти половината от ракетите срещу градушки за сезона

Порожанов: Изстреляхме почти половината от ракетите срещу градушки за сезона

До момента сме изстреляли почти половината от запаса ракети срещу градушки, който имаме за целия сезон, което налага да доосигуряваме ракети. Това каза земеделският министър Румен Порожанов в предаването „Лице в лице” по Би Ти Ви. Той посочи, че за първа година толкова рано – още от април, градоносни облаци с наситени ядра са навлезли в страната.

Китайски гигант за камиони има интерес за производство в България

Китайски гигант за камиони има интерес за производство в България

Най-големият китайски производител на тежкотоварни автомобили проявява интерес към производство в България. Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта. Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев се срещна с представители на ръководството на компанията.

Външният министър на Аржентина: Искаме сътрудничество с България в туризма, фармацията и високите технологии

Външният министър на Аржентина: Искаме сътрудничество с България в туризма, фармацията и високите технологии

“Макар ние в Аржентина да имаме добри плажове, всички мои сънародници са чували за вашите “Златни пясъци” и много от тях биха желали да дойдат на море в България.” С тези думи министърът на външните работи и на вероизповеданията на Република Аржентина Хорхе Фори посрещна в кабинета си в Буенос Айрес българския вицепремиер и министър на външните

Мтел стана А1

Мтел стана А1

Мтел вече се казва А1 България. Точно в 11,30 шефът на телекома Александър Димитров обяви смяната на бранда. Новото име идва от австрийския собственик на българския оператор. Основната цел на промяната е като А1 да се вслушаме все повече в мнението на клиентите, каза Димитров. Ставаме силна международна марка,