Ани Славова: Човек не трябва да пада, имаш ли подкрепата на близките - нещата се случват

Четирите магазина "Наблизо" във Варна предлагат голям асортимент от хранителни и нехранителни стоки. В тях работят почти 100 човека. Собствениците Ани Славова и съпругът й Росен си разпределят задълженията по всички обекти. Първият е открит през 2009 г., а останалите три отварят в рамките на един месец - декември 2011 г.

- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?

- Случайно, съпругът ми Росен беше дистрибутор на цигари. Така реши да отвори собствен магазин, в който да концентрира усилията си, без да работи за някой друг.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?

- Успехът. А и да видиш доволните клиенти, е наистина мотивиращо.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?

- Съпругът ми, приятелите ми, семейството. Най-вече персоналът, много разчитаме на екипа си.

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?

- Трудностите в момента са може би най-голямото предизвикателство. Основното сега е липсата на сериозни хора. Стараем се да задържим хората, които от години са при нас.

Всеки един бизнес има трудности.Голямо предизвикателство беше, когато от малък магазин - 60 квадрата, изведнъж скочихме на 300 квадрата.Предизвикателство беше и декември 2011 г. Отворихме три обекта в рамките на един месец - единия на 1 декември, втория на 12, а третия на 28 декември.Последният обект "Наблизо" на Чаталджа беше част от голяма верига, както и моя мечта. От дете съм клиент на този обект. Винаги съм си мислела "Ако аз го взема, бих направила това или онова." Хората са казали "Внимавай, какво си пожелаваш."

Когато започнахме да се занимаваме с този бизнес, и мечтата ми се сбъдна. В момента този магазин е част от нашата верига.Въобще нямахме идея, че това някой ден ще се случи.

- Какво научихте за тези години като предприемач?

- Човек не трябва да се отказва, трябва да вярва в успеха. Независимо от трудностите, не трябва да се отказваме и да падаме. Имаш ли подкрепата на приятели и близки, нещата се случват.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?

- Иска ми се да имаме поне още четири супермаркета. Може да се насочим и към други сфери. Може би това ще са хотелиерство и ресторантьорство.

*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.