Джулиана Таушанова: Трябва да влагаш цялата си енергия, чувствата и уменията си, за да се завърти бизнесът, както би желал

"Пекарната" в Русе ухае на домашни сладки и прясно изпечен хляб. Там се предлагат и всякакъв вид сладка, торти, козунаци и десетки видове хляб. Само там може да се опита орехов пай с шоколад и канела по авторска рецепта. Всички процеси - от омесването на тестото до поставянето на готовия продукт на витрината, се изпълняват на място.

- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?

- Нашият бизнес е семеен. Баща ми прави проекта, идеите са изцяло негови, а майка ми му помага в изпълнението и довършването. Те пътуват, черпят идеи, премислят и създават. Всичко това е започнало през 1993 г. Това е бизнес, чрез който баща ми изразява своята креативност. Аз управлявам обектите, занимавам се с продуктите, качеството им, набиране на персонал и обучението му.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?

- Да видиш клиентите доволни и да те предпочитат пред всеки друг. Мотивиращо е, когато разпознават продуктите ни.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?

- Няма някой, който да е по-важен от другия. Ангажираните в нашия бизнес са важни, за да се развиваме.

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?

- Възприемането на нашия бизнес е предизвикателство. Нещата, с които ние се занимаваме, се отличават от всяка друга пекарна в града. Русе е сравнително малък град, но за нас е най-трудно да намерим точните клиенти, които да оценяват това, което правим. Има хора, които критикуват, но има и други, които са ценители и любители, и предпочитат нашето заведение пред всяко друго. Те, меко казано, са всеки ден при нас.

- Какво научихте за тези години като предприемач?

- Ресторантьорството е един кръговрат, в който трябва да даваш цялата си енергия. Трябва да използваш цялата си енергия, да влагаш чувства и умения, за да могат качеството и продуктите, и целият бизнес да се завъртят по начина, по който ти би желал. Това не е нещо, което да работиш 30 или 40 дни и да спреш. Трябва постоянство, да черпиш нови идеи. Необходима е решителност и смелост, както и креативност.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?

- В никакъв случай не искаме масова продукция, искаме да си запазим домашния вид на заведенията и продуктите. Да бъдат като запазена марка. Искаме да отворим още няколко обекта - малки пекарни и заведения, в които да успеем да вкараме и нови продукти, които планираме.

*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.