Галин Ганчев: Сам човек, колкото и да е кадърен, не може да се справи. Винаги трябва да има хора, на които да разчита

The Martini food & cocktails във Варна предлага различни видове коктейли, приготвени по собствени рецепти. Ако сред съставките е плодов сироп, например, в заведението си приготвят сами домашен. Зад бара има над 400 бутилки, държи са на висококачествените алкохолни и безалкохолни напитки. Храната е традиционна и позната, но има и много ястия, подбрани от различни държави. Рецептите се променят така, че да са адаптирани към българския вкус.

- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?

- Заведението е създадено преди 14 години. В началото бе само коктейл бар, от една година концепцията ни включва храна и коктейли. Традиционните ястия са с щипка иновация, използваме и различни техники. Наблягаме на премиум напитките, имаме 80 малцови уискита, покриваме абсолютно всички региони. Стараем се да създаваме коктейли с премиум напитки и пресни съставки. Ако рецептата включва сироп, ние правим домашен. Част от коктейлите ни са изцяло по класическа рецепта. Всички останали са авторски. Постоянно ги сменяме според сезона. Наскоро пуснахме нови десет авторски. От 18-годишен работя по заведения, работил съм и в чужбина. Ние сме четирима съдружници, колегите ми също имат опит. Създадохме го и го управляваме сами. Аз пиша и статии за напитки, жури съм в различни конкурси.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?
- Така го чувствам и го правя. Някои неща или ги имаш или ги нямаш, желанието е отвътре. Това ни е професията, харесва ни, разбираме я.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?
- Всеки един, който работи при нас, е важен. Ако аз създавам менюто, друг търси правилната съставка, а трети прави обучение на персонала. Не по-малко важни са главните бармани, помощник-барманите и сервитьорите.

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?
- Липсата на информация у нас. Хората са чували за някакви неща, но нито са ги опитвали, нито имат представа. Ако някой се е хранил или пил в заведение, което предлага само добър интериор, остава заблуден. Ако едно заведение е лъскаво и не се управлява от хора, които разбират, се създава дезинформация.

- Какво научихте за тези години като предприемач?
- Специално за нашия пазар трябва да си изцяло в бизнеса. В момента, в който се отклониш, нещата не вървят. Сам човек, колкото и да е кадърен, не може да се справи. Винаги трябва да има хора, на които да разчита. Най-важното е персоналът, в него трябва да се влага и постоянно да се обучава. В момента има фестивали, конкурси, в които могат да участват и да научат нещо ново.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?
- Това, което мислим, е да отворим заведение в София. От 13 години постоянно някой ми повтаря, че ако заведението е в София, ситуацията ще е друга. Но ще трябва, за да върви това заведение, както варненското, някой да е постоянно в София. Това ни спира, животът ни е във Варна.

*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.