Ръстът на разходите за реклама на компаниите ще се забави значително през 2017 г. заради икономическата и политическата несигурност, пише в. “Уол стрийт джърнъл”, като цитира прогноза на агенция “Магна глоба”.

Световният рекламен бизнес няма да спре да расте, но се очаква това да стане с 3,6%. За сравнение ръстът в рекламата за 2016 г. се предполага, че ще стигне 5,7%.

Рекламните продажби в САЩ вероятно ще нараснат едва с 1,7% в сравнение с 6,9% за 2016-а според последните прогнози, които вземат под внимание влиянието на политическите и олимпийските кампании.

Няколко са факторите, чието въздействие ще се усети върху рекламните разходи. Сред тях са липсата през 2017 г. на големи събития за рекламиране като изборите и олимпийските игри, както и несигурността след победата на Доналд Тръмп на президентските избори в САЩ и Брекзит - решението на Великобритания да напусне ЕС.

В световен мащаб това е най-слабият темп на растеж от 15 години, като се изключи голямата рецесия през 2008-2009 г., посочва в прогнозата си “Магна глоба”.

В същото време агенцията предполага, че дигиталната реклама ще надмине телевизионната през 2017 г. Това се дължи най-вече на бързия ръст в мобилната реклама. За него роля играе и фактът, че софтуерът за блокиране на реклама е най-вече за настолни компютри и не действа особено при мобилно сърфиране.

Тези тенденции са малко по-различни, когато става дума за българския рекламен пазар. Дигиталната реклама няма да успее тази година да надмине телевизионната, тъй като все още телевизията е най-разпространеното средство за комуникация у нас. Ще се случи, но най-малко след 2-3 години.

Втората разлика със световната реклама е, че у нас е много възможно ръстът в рекламата да е по-голям. Причината е, че напролет ще има предсрочни избори, които реално ще увеличат приходите от реклама за медиите.