Американският Сенат току що продаде личните данни на над 300 милиона потребители на купувача с най-добра оферта.

Изказването, разбира се, е образно, но Сенатът гласува противоречивото решение да позволи на доставчиците на интернет услужи да продават данните на потребителите си. До момента съществуваше въведено от администрацията на Обама ограничение за това, но то бе отхвърлено с 50 на 48 гласа.

Новата политика разглежда начина, по който доставчиците ще разполагат с данните на своите клиенти. Досега основното правило бе, че те не могат да ги използват без разрешение и че не могат да продават персонална информация като историята на браузванията и локационни данни на рекламодателите.

Според различни разкрития, 22-мата републикански сенатори в основата на промяната са получили близо два милиона долара от телекоми от 2012 г. насам.

Промяната ще влезе в сила, когато президентът Тръмп подпише решението.