Половин милион

софиянци ще

пътуват дневно

по трите линии от

есента на 2019 г.,

каза Фандъкова

Строителството на още четири станции от третия лъч на метрото ще започне през юни. Става дума за участъка от “Красно село” до околовръстния път при “Овча купел” и “Горна баня”.

Това са последните 4 от общо 12 станции на третата линия, за които има осигурено финансиране.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова, заместникът ѝ по транспорта Евгени Крусев и шефът на “Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев провериха в сряда строителството на метростанцията и новия пътен възел над нея (виж карето долу) на булевардите “Гоце Делчев” и “Цар Борис III”.

“Строителството на третата линия на метрото върви по график. Движението тук - по локалните платна на бул. “Гоце Делчев”, ще бъде възстановено през юни. Благодаря на хората от квартала за търпението, защото ограниченията за трафика са много тежки. През септември 2019 г. обаче те ще имат най-удобния и бърз градски транспорт. С пътния възел, който се строи заедно с метростанцията, ще осигурим безконфликтно движение по бул. “Цар Борис III” и ще преодолеем една от най-големите тапи”, съобщи Фандъкова.

Трасето на третата линия, за което има осигурено финансиране, е

11,6 км и има

12 станции

То започва от бул. “Вл. Вазов”, продължава по бул. “Евлоги и Христо Георгиеви”, Орлов мост, НДК, “Красно село” и стига до “Овча купел”.

Строителството на първите седем станции в централния участък започна в началото на 2016 г. и вече е 30% изпълнено. Станцията на бул. “Вл. Вазов”, чието изграждане стартира през януари, вече е 12% изпълнено, а метродепото в “Земляне” - 14%. Осемте станции и доставката на 20 влака, които ще обслужват новата линия, струват 398 млн. евро, като 322 млн. евро са европейско финансиране.

Първите пет влака вече се произвеждат и ще бъдат доставени догодина. Останалите - до 2019 г. Те ще бъдат оборудвани с последните технологии, ще осигуряват висока степен на безопасност, автоматично управление и комфорт за пътниците, увери представител на производителя.

Според плановете станциите в третата линия ще бъдат

с прозрачни

прегради, които

ще отделят

перона от

влаковете,

и ще осигуряват по-голяма безопасност на чакащите пътници.

Подготовката за строителството на последните 4 станции ще започне през май, но строителството ще стартира през юни. Трасето е 3,8 км и струва 102 млн. евро. На последната станция на околовръстния път, която ще е с изходи към кварталите “Овча купел” и “Горна баня”, ще има и малка жп гара. Тя ще обслужва жп линията София - Перник, а пътуващите с влак ще може да ползват директно метрото, а не да ходят до Централна гара, каза шефът на “Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев.

Според прогнозите третата линия, която ще прави връзка с първата на Орлов мост, а с втората - при НДК, ще обслужва 130 000 пътници дневно. Тя ще пести на хората 35 000 часа дневно от пътувания, ще намали трафика с 25%, ще накара 14 хил. софиянци да оставят колите си и ще намали с 11 000 тона годишно вредните емисии във въздуха.

“Сега 350 000 души дневно пътуват с метрото. С пускането на третата линия очакваме около половин милион души всеки ден да пътуват с метрото”, каза Фандъкова.

След месец пускат движението

по бул. “Патриарх Евтимий”

През юни ще бъде възстановено цялото движение по бул. “Патриарх Евтимий” в София. В момента част от булеварда е затворен заради строителството на третата линия на метрото.

Там обаче ще останат стеснения, но само около входовете на двете метростанции, чието изграждане ще продължи, уточни кметът на София Йорданка Фандъкова.

Според плановете през следващия месец трябва да бъдат махнати и стесненията по бул. “България”, а през юни - локалните платна на бул. “Гоце Делчев”.

Там с метрото се строи нова естакада, която трябва да облекчи трафика около пазара “Красно село”. Съоръжението ще позволи колите, които се движат по бул. “Гоце Делчев” и ул. “Житница”, да минават директно под бул. “Цар Борис III”, без да чакат на светофар. Естакадата трябва да е готова до края на годината.

Лятото ще бъдат отворени за движение и локалните платна на бул. “Цар Борис III”, за да се осигури достъп до булеварда от бул. “Гоце Делчев” и ул. “Житница”.

29% е изпълнението на станцията на булевардите “Гоце Делчев” и “Цар Борис III”. Там се строи и естакада.
29% е изпълнението на станцията на булевардите “Гоце Делчев” и “Цар Борис III”. Там се строи и естакада.