Всяко евро, инвестирано в реклама, води до 7-кратно увеличение на брутния вътрешен продукт (БВП), показва проучване на консултантската компания “Делойт”. Освен прекия ефект върху икономиката рекламата насърчава иновациите, подпомага заетостта и финансирането на важни услуги. Изследването се базира върху данни, събирани 17 години от 35 развити пазари в Европа заедно с Япония и Канада.

Според проучването рекламата е допринесла за близо 6 милиона работни места в ЕС и за 4,6% от общия БВП в общността. Вложените в реклама 92 милиарда евро през 2014 г. в ЕС са донесли 643 милиарда евро БВП, което е 4,6% от общия БВП на общността. Освен това рекламата влияе на икономиката, като стимулира конкурентоспособността, осигурява на потребителите информация за различни продукти и услуги и по този начин разширява техния избор.

Докладът отчита още, че благодарение на рекламата жителите на ЕС получават достъп до новини, забавления и различни комуникационни платформи, при това на много по-ниска цена, а често дори и безплатно. Без рекламата финансирането на медиите би намаляло. Това би довело до по-скъпи абонаменти за телевизионни програми, би се отразило на плурализма на вестниците и списанията, а радиостанциите биха изпитвали затруднение да осигуряват новини.