Най-авторитетният фестивал на рекламите ще е в Пловдив от 15 до 17 юни

Фестивален живот си живеят рекламните и пиар агенции през май и юни, когато по традиция техните асоциации се захващат да оценяват работата им през изминалия сезон. Вече съществуват поне 6 значими събития, които всяка година връчват отличия за рекламни и комуникационни постижения.

Най-старият фестивал обаче, положил началото на тази традиция, все още е ФАРА - Фестивалът на асоциацията на рекламните агенции. Големият му авторитет се дължи не толкова на 18-те години, откакто е създаден, а по-скоро на факта, че оценява творчеството и силните идеи в рекламата - това, което практически е най-трудно и

без талант не може

Първите издания на ФАРА се правят през ранната есен в Слънчев бряг, след това са преместени в Албена. А от миналата година вече са пролетни и в Пловдив.

Така 18-ото издание на ФАРА ще е от 15 до 17 юни в местния дом на културата “Борис Христов”.

Организаторите - Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), вече са наясно, че за качественото развитие на рекламния бизнес у нас само награди не са достатъчни. Разбира се, че конкурсната част съществува и е по-силна от всякога заради добрите кандидатури. Но тя ще бъде допълнена с конгресна част, в която са поканени международни лектори. Така българската реклама успява да се съизмери със световните си колеги, а и да научи доста неща от известни представители на бизнеса.

Затова пристига

писателят и

режисьор

Пол Солет,

поканен да говори за силата на екипа, как се работи хем етично, хем ефективно в условията на високо напрежение.

Късометражните филми на Солет печелят много награди, но той става известен с пълнометражния си Grace през 2008-а. Премиерата му е на американския фестивал “Сънданс” година по-късно, когато двама мъже в публиката не издържат на напрежението и припадат по време на прожекцията. После вратата на всички фестивали в света е отворена за Grace.

Тази година предстои нова премиера за Солет - на филма му Unchained с участието на Джон Малкович и Антонио Бандерас.

За ФАРА пристига и Йонатан Доминиц, основател на Mindscapes (творчески и иновационен трейнинг). Той чете лекции на фестивалите в Кан, Дубай и др., а компанията му е позната на над 40 пазара по света. През последните години агенциите, обучени от нея, са спечелили над 25 награди в Кан, включително и Гран при.

Проф. Богдан Драгански ще говори за ролята на подсъзнателните процеси и съзнателното възприятие върху мотивацията на индивида. Той е консултант невролог в Департамента по клинични невронауки на Университетската болница в Лозана, Швейцария, и директор на лабораторията за невроизобразяване LREN.

Вим Вермюлен е директор стратегии и иновации в Dentsu Aegis Network, предприемач с участие в два дигитални стартъпа и лектор в Solvay Business School.

Тезата, която ще застъпи в Пловдив, е, че светът се управлява от нова операционна система, брандовете се градят по различен начин, а потребителите скачат от една технологична платформа в друга, което ги прави трудни за улавяне. Как се управлява всичко това, е въпросът, който ще бъде подложен на дискусия.

“Български гайди и свраки, или защо

българската

реклама

може да

промени

света”

- тази тема с патриотичен привкус ще бъде разгледана от Бари Бранд, който отскоро отговаря за иновациите и творчеството в българския офис на Saatchi & Saatchi.

С креативните идеи в рекламата се занимава от 25 години. През последните 12 от тях е част от Saatchi в различни държави. И докато е в Близкия изток, спасява 20 000 кучета от ненавременна смърт.

Напоследък основно търси иновативни начини, по които индустрията да работи със своите клиенти.

ЙОНАТАН ДОМИНИЦ
ЙОНАТАН ДОМИНИЦ
БАРИ БРАНД
БАРИ БРАНД
БОГДАН ДРАГАНСКИ
БОГДАН ДРАГАНСКИ
ВИМ ВЕРМЮЛЕН
ВИМ ВЕРМЮЛЕН