Александър Миланов: Автономното шофиране ще е факт първо в мегаполисите на САЩ

  • 0
authorАвтор: Георги Луканов

Александър Миланов: Автономното шофиране ще е факт първо в мегаполисите на САЩ

Александър Миланов е председател на Управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП). Миланов е управител на BMW Group България от 2007 г., а в периода 2013-2014 г. и на BMW Group Румъния. В периода 2012-2014 г. бе председател на Контролния съвет на ААП, а от 2014 г. е избран за член на Управителния съвет на асоциацията.

От март 2015 г. Миланов е член и на Управителния съвет на DBIHK. Има дългогодишен опит в областта на маркетинга и продажбите на автомобили. Работил е за марки като "Крайслер", "Джип", "Додж", "Мицубиши" и "Мерцедес-Бенц" в България. Завършил е икономика и журналистика в УНСС.

- Господин Миланов, преди десетилетия BMW бе всепризната от всички марка, която предлагаше безупречно пътно поведение и ненадминати двигатели. В днешни дни удоволствието от шофирането на баварските машини се съчетава с технологичните удобства на модерния човек. Докъде според Вас ще стигне тази автоматизация на колите в близко бъдеще и по-конкретно в BMW?

Традиционните критерии, по които оценяваме автомобилите, безспорно важат и днес. Динамичното пътно поведение, оптималното ускорение, стабилното и предсказуемо поведение при спиране, сигурността при промяна на траекторията, както и разбира се удоволствието от управлението на автомобила и комфортът за пътниците са изключително важни и днес. Все пак говорим за автомобил.

Всяка следваща генерация е по-съвършена от предишната, различните компоненти и системи, работят заедно все по-ефективно, усещането за напрежение намалява. Откакто се произвеждат автомобили, до днес това остава непроменено. Но през последните 20 години и най-вече през последните пет възможностите, предоставени от електрониката, бързата обработка на данни, координираната работа между различните системи в автомобила, както и свързаността на автомобила и шофьора с околния свят все по-трудно се поддават на обобщение. Същевременно очакванията на потребителите нарастват лавинообразно.

За шофьорите, които днес са под 30-годишна възраст, база за сравнение с предишни технологични равнища практически не съществува. Времето, в което живеем по-скоро предполага експоненциално ускорение в процеса на промяна. По-неподатливи на промяна остават условията по пътищата, гъстотата на трафика, законодателните изисквания и моралните стойности. Така че разширяване на автоматизираните функции – да. Но пълната автономност остава по-далеч в бъдещето.

- Серия 7 впечатли автомобилния свят с множеството си технологии като например паркирането с дистанционно управление чрез ключа с BMW Display? Сега Серия 5 предлага да бъде в постоянна връзка със собственика си?

- Да, наистина при въвеждането си на пазара седмото поколение на BMW Серия 7 въведе 25 иновации за първи път в гамата на BMW, като 13 от тях са напълно нови за автомобилната индустрия. Те имат за цел да направят шофирането по-сигурно, по-комфортно, по-ефективно и по-динамично от когато и да било и обхващат целия спектър от конструкцията на автомобила до все по-популярната тема за неговата свързаност с околната среда.

С каросерията с Carbon Core, например, която е базирана на трансфер на технологии от разработката на автомобилите BMW i. новото BMW Серия 7 е първият автомобил, при който индустриално произведен CFRP се използва наред със стомана и алуминий. Начинът, по който BMW Group използва въглеродни нишки в крупно серийно производство няма аналог в автомобилната индустрия и новата луксозна лимузина се възползва от тази експертиза.

Така новото BMW Серия 7 се превръща в модел, който демонстрира нови начини този иновативен материал да бъде влаган в производството на автомобили в бъдеще. BMW Серия 7 е и първият сериен автомобил в света, който може да паркира на преден и заден ход в паркоместа или гаражи без водач зад волана. Опцията за паркиране с дистанционно управление позволява комфортното ползване на особено тесни паркоместа.

Маневрирането на преден и излизането на заден ход се активира от водача извън автомобила с помощта на новоразработения BMW Display ключ и се извършва частично автоматизирано от автомобила. Списъкът може да продължи още дълго.
Що се отнася до следващото поколение на BMW Серия 5 то ще обедини в себе си още по-пълноценно високия комфорт и безопасност с невиждана досега в този клас динамика. Този автомобил ще бъде бизнес лимузина и спортен автомобил съчетани в едно.

- BMW е водещ производител и във внедряването на електрическите и хибридни технологии. Кога ще видим масов електрически автомобил на марката по пътищата?

- Електрическата мобилност вече e много по-близо в сравнение с преди 10 години. Особено когато регулаторите се фокусират върху темата, могат да се постигнат забележителни резултати, например в Норвегия, Калифорния и другаде. Но това е свързано инвестиции, с пренасочване и преразпределение на бюджетни средства. Електрическата мобилност като технология е изключително напреднала, но до момента до който тя стане масова и настигне или изпревари класическата мобилност предстои да мине време. И все пак всеки един от производителите, в това число и БМВ показва днес какво е възможно на принципа на електрификацията, било то под формата на PHEV или BEV.

Нашите PHEV модели са вече в третата си генерация и са технологични лидери на пазара. С четвъртото поколение на технологията електрическият пробег ще бъде увеличен. Вече работим и по петото поколение, което ще въведе значителен прогрес във всички области. От 2016 г. BMW Group разполага със седем електрифицирани модела. Предстои гамата им да бъде разширена през идните години включително с PHEV MINI.

-Готова ли е компанията за сериен автономен автомобил?

- Всички ние, вече ползваме елементи от автономното шофиране. Но за създаването на цялостна среда, способстваща автономното мобилност, е необходимо не само технологиите да достигнат съответната зрялост, но средата да може да си позволи да потребява тези услуги на цената, която те имат. Трябва са бъдат уредени и сложни сфери, като дефиниране на морални ценности за изкуствен интелект и създаване на регулаторна среда, която да създаде възможности за интегриране на тази форма на шофиране. Автономното управление при автомобилите, като технологична възможност е по-близо в бъдещето отколкото готовността на транспортните системи да го позволят. По-лесно можем да си представим автономното шофиране в развитите мегаполиси на САЩ и Далечния изток.

В стратегията си Number ONE Next компанията ни потвърди ясната си цел: да бъдем технологичен и иновативен лидер в областта на индивидуалната мобилност в дигиталната ера. Във фокус е достъпът и развитието на дигитални карти с висока разделителна способност, сензорни технологии, облачни технологии и изкуствен интелект, сфери които са от решаващо значение по пътя към автономното шофиране. С инвестицията в HERE BMW Group вече има достъп до карти с висока разделителна система. Създаваме и други избрани партньорства. Заедно с Intel и Mobileye, имаме за цел да разработим технология за автономно шофиране в рамките на пет години. Тримата партньори комбинираме ноу-хау в областите автомобилно инженерство, технологии, компютърна визия и машинно учене.

С нашето BMW iNEXT целим да предложим до 2021 г. решение за високоавтономно и напълно автономно шофиране, комбинирано с дигитална свързаност, електрическо задвижване, лека конструкция и напълно нова концепция за интериора, приложимо за серийно производство и въведено на пазара.

- С какво BMW води пред конкуренцията на технологично ниво?

- Сферите, в които автомобилите BMW и MINI се усъвършенстват, са следните: повишаване на ефективността в рамките на програмата BMW EfficientDynamics и алтернативни силови трактове, развитие на системата BMW Connected, която все повече има ролята на персонализиран мобилен асистент за водача, който му осигурява широк набор от услуги, благодарение на възможността да повишава познанията си за индивидуалните предпочитания и навици на водача.

Също така динамика в пътното поведение, активна и пасивна безопасност, включително превенция на злополуки, естетика и дизайн, качество на изработката и дълготрайност, ергономия и комфорт. И не на последно място радостта от шофирането, като цялостно определение на изживяването, което автомобилът носи. С това искам да кажа, че за ВMW Group всеки елемент е важен. Лидерството е резултат от системна и целенасочена работа.

- Двигателите с вътрешно горене още дълго ще са актуални. Какъв е пътят за развитие според BMW при тях?

- Автомобилите с конвенционален силов тракт имат потенциал за развитие, съгласен съм с Вас. Но нека да погледнем отвътре навън. В BMW ние полагаме неимоверни усилия за повишаване на здравината и устойчивостта на автомобилната конструкция при непрекъснато понижаване на общото тегло. Усъвършенстването на комбинацията от използвани материали, включваща високоякостни стомани, леки метали, пластмаси и композитни материали и разбира се карбон води до намаляване на теглото и оптимизиране на пространството в автомобила. На второ място дизайнът може съществено да понижи външното и вътрешно съпротивление и по този начин да оптимизира разходите за гориво и вредните емисии.

Колела и гуми – те също спомагат за повишаване не само на контрола върху автомобила, но и на цялостната му ефективност. Силовият тракт като цяло се усъвършенства непрекъснато - downsizing, турбокомпресори, директното впръскване на гориво, управлението на процесите по впръскване, изгаряне на горивото и отвеждане на изгорелите газове могат и продължават да бъдат оптимизирани. Олекотяването на двигателите като цяло не е изчерпало своя потенциал. Все по-модерни леки и ефективни трансмисии водят до допълнително повишаване на ефективността и понижаване на емисиите. И разбира се системите за отвеждане и прочистване на изгорелите газове – количеството и разнообразието от филтри и катализатори, както и електрониката, която задава търсените параметри, се поддават на допълнително усъвършенстване. В крайна сметка и електрификацията най-вече при PHEV автомобилите води до неимоверно повишаване на ефективността и параметрите на работа на съвременния конвенционален автомобил.

- Ще бъде ли развито управлението с жестове вътре в салона от страна на шофьора?

- Несъмнено. Както при много други системи за управление, използвани днес, е необходимо създаването на навици у потребителите. Това води до засега ограничения брой жестове, чрез които можем да издаваме команди. Аз вярвам, че за в бъдеще системите, които разчитат желанието и волята на шофьора и пътниците, ще направят контакта между човека и машината още по-сигурен, приятен и интуитивен.

Споделете

CAPTCHA изображение

Най-четени

Проверяват доходите на над 500 собственици на скъпи коли

Проверяват доходите на над 500 собственици на скъпи коли

Търсят и кой ползва служебни возила като лични Фирмите и личните доходи на повече от 500 собственици на луксозни возила по Черноморието ще бъдат обстойно проверени от данъчните, научи “24 часа”. Инспекторите ще съпоставят финансовото състояние на фирмите и на техните собственици. Проверката трябва да покаже дали например те не са се сдобили с

Българи създадоха най-мощния слънчев колектор в света

Българи създадоха най-мощния слънчев колектор в света

Мобилна вана се бори за златото на “Есен 2018” Слънчев колектор, който е без аналог в света, изобрети българска компания. Супермощното съоръжение е една от новостите на международното изложение “Есен 2018” в Пловдив. Той ще се превърне в сензация на деловия форум, предричат учени. Колекторът произвежда топла вода,

Задължително! Новите водомери с дистанционно отчитане

Задължително! Новите водомери с дистанционно отчитане

Ще спират водата на крадци и ще им начисляват сметки за една година назад При смяната на водомери гражданите трябва задължително да поставят такива с дистанционно отчитане. Това предвижда нова наредба, пусната от МРРБ за обществено обсъждане. Данните от отчитането ще се публикуват на интернет страницата на съответния ВиК оператор.

Берат гроздето рано заради мана, ще е по-малко, но сладко, а виното - хубаво

Берат гроздето рано заради мана, ще е по-малко, но сладко, а виното - хубаво

- Дъжд и градушки съсипаха лозята - Очаква се добивите да са с 20% по-ниски - В Брестовица пръскали 15 пъти след пороите и опазили реколтата - Диви прасета нападат масивите в Пиринския край Реколтата от винено грозде през 2018 г. ще е по-слаба спрямо миналогодишната. Прогнозите са за около 150-160 млн. кг при около 171 млн. през 2017 г.

Близо 2 млн. души напуснали България за последните 30 г.

Близо 2 млн. души напуснали България за последните 30 г.

Политиците говорят за 15 милиона, но няма достоверни данни, които да ги опровергаят Според правилата на Евростат в една и съща година – 2021 г., преброяване на населението и жилищния фонд се провежда във всяка страна членка. Тъй като отговорът на въпроса за националността на всеки преброен е задължителен,

АБВ настоява да спре предложеното сливане на АЕЦ "Козлодуй" и Мини Марица

АБВ настоява да спре предложеното сливане на АЕЦ "Козлодуй" и Мини Марица

Предложение за обединяване на атомната централа "Козлодуй" и държавната "Мини Марица" в едно дружество, направено от Българския енергиен холдинг, вече е обсъждано на експертен съвет в Министерството на енергетиката. Ако това стане, стопански и финансово ще бъде съсипана атомната централа - едно от най-силните дружества в Европа.

Точен ли е алкохол от нелегален кран в Карнобат? (Обзор)

Точен ли е алкохол от нелегален кран в Карнобат? (Обзор)

“Да, открихме го” - казват митниците. Екипът на Миню Стайков: “Абсурд! Ако е отворен, ще се взривят заводът и гарата От митниците разпространиха клип, на който се вижда, че нелегалният кран действа.  И вчера работници от винпрома протестираха с искане заводът да бъде отворен. Съдът разпореди в неделя вечер да се отвори винзаводът в село

С 200 евро скача данъкът за българи с имоти в Гърция

С 200 евро скача данъкът за българи с имоти в Гърция

Българите с имоти в Гърция ще плащат по-високи данъци, съобщи в. "Монитор". Това стана ясно, след като южната ни съседка обяви увеличение на данъка на 950 xил. дoмa?инcтвa c по o?oлo 200 eвpo, сочат данните на финансовото министерство в Атина. Mинимaлнaтa данъчна оценка нa имoтa обаче, зa ?oятo ce нaлaгa дoпълнитeлният дaнъ?,

90 секунди, за да се купи електронна винетка от терминал (Снимки)

90 секунди, за да се купи електронна винетка от терминал (Снимки)

Стикер само за уикенда ще струва 10 лева Около 90 секунди отнема купуването на електронна винетка от терминала за самообслужване. Това стана ясно след демонстрация в пътната агенция на новата система, която се изгражда в момента. Менюто позволява да се изберат осем езика - български, английски, немски,

H&M обвинен, че не осигурява справедливо 
заплащане на работниците си по света

H&M обвинен, че не осигурява справедливо заплащане на работниците си по света

Компанията за облекла Ейч енд Ем (H&M) не изпълнява ангажимента си да осигурява справедливо заплащане на работниците си по света, което принуждава много от тях да работят допълнителни часове, за да оцеляват, съобщиха правозащитни организации, цитирани от Томсън Ройтерс. Въз основа на интервюта с 62-ма души от шест доставчици на Ейч енд Ем в

Най-коментирани

Възможностите на китайския туристически пазар за Балканите дискутираха на форум в Черна гора

Възможностите на китайския туристически пазар за Балканите дискутираха на форум в Черна гора

Възможностите, които предлага китайския пазар за развитието на туризма в Източна Европа и на Балканите, бе във фокуса на годишния Форум за развитие Милочер, който започна вчера в черногорската столица Подгорица, предава bulgarian.cri.cn. Събитието, чиято основна тема е „Икономическо развитие чрез туризъм – предизвикателства и заплахи“,

Бисер Петков: 61% от работната сила в световен мащаб работят неофициално

Бисер Петков: 61% от работната сила в световен мащаб работят неофициално

Неформалната икономика и недекларираният труд носят загуби за всички, заяви министърът на труда и социалната политика Бисер Петков при откриването на форум по темата, организиран от КНСБ, предава БТА.  По думите му загубите са първо за работещите, които в момента може и да са доволни, че разполагат с повече средства,

Община Аксаково домакинства на международна конференция за социални услуги на една гише

Община Аксаково домакинства на международна конференция за социални услуги на една гише

Двудневна международна конференция “Социални услуги на едно гише - нов подход за социално включване” започна във Варна. Общата стойност на проекта, спечелен от Община Аксаково, е 198 000 лв. и е вход от ноември миналата година до края на 2018 г. Външните партньори са испанската община Игуалада и Полската асоциация за социална политика.

Проверяват доходите на над 500 собственици на скъпи коли

Проверяват доходите на над 500 собственици на скъпи коли

Търсят и кой ползва служебни возила като лични Фирмите и личните доходи на повече от 500 собственици на луксозни возила по Черноморието ще бъдат обстойно проверени от данъчните, научи “24 часа”. Инспекторите ще съпоставят финансовото състояние на фирмите и на техните собственици. Проверката трябва да покаже дали например те не са се сдобили с

Кения покани българския бизнес, чака инвестиции във високите технологии (Снимки)

Кения покани българския бизнес, чака инвестиции във високите технологии (Снимки)

Първите дипломати на България и Кения се договориха да организират съвместен бизнес форум, да работят за инвестиции на български ИТ компании и да възобновят обучението на кенийски студенти в страната ни. Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на външните работи. Външните министри Екатерина Захариева и Моника Джума разговаряха в Монреал в

Очаква се цената на природния газ от 1 октомври да скочи с почти 14%

Очаква се цената на природния газ от 1 октомври да скочи с почти 14%

Цената на природния газ се очаква да се увеличи с почти 14 на сто от 1 октомври. На днешното заседание на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) беше разгледан доклад за утвърждаване на цени на "Булгаргаз" ЕАД, по които общественият доставчик ще продава природен газ на крайните снабдители и на клиенти,

БНБ чака по-висока инфлация от 2,1%

БНБ чака по-висока инфлация от 2,1%

До края на годината инфлацията може да достигне по-високи стойности от предварително планираните 2,1%, прогнозират експертите на БНБ. Като причина те посочват по-високото от очакваното поскъпване на храните, задържането на цените на петрола на високи нива и по-висок ръст на административно регулираните цени.

Брюксел: ДДС измамите в България намаляват

Брюксел: ДДС измамите в България намаляват

България е сред четирите държави в ЕС, в които измамите с ДДС са намалели с най-много - над 5% на годишна база, показва доклад на ЕК за 2016 г. Другите страни отличнички са Латвия, Кипър и Холандия. 150 млрд. евро годишно струва на ЕС укриването и източването на ДДС. Загубата е с 10,5 млрд. евро, или 12,3% по-малка спрямо 2015 г.

АБВ настоява да спре предложеното сливане на АЕЦ "Козлодуй" и Мини Марица

АБВ настоява да спре предложеното сливане на АЕЦ "Козлодуй" и Мини Марица

Предложение за обединяване на атомната централа "Козлодуй" и държавната "Мини Марица" в едно дружество, направено от Българския енергиен холдинг, вече е обсъждано на експертен съвет в Министерството на енергетиката. Ако това стане, стопански и финансово ще бъде съсипана атомната централа - едно от най-силните дружества в Европа.

Ли Къцян: Китай ще продължи да подкрепя и работи за развитието на частния сектор

Ли Къцян: Китай ще продължи да подкрепя и работи за развитието на частния сектор

Китайското правителство и държава ще продължат да оказват подкрепа, включително чрез изготвянето и прилагането на различни политики, на частния сектор, тъй като той вече е значителна част от националната икономика и важен източник на пазарна жизненост. Това заяви премиерът Ли Къцян по време на лятното издание на Световния икономически форум,

Момчил Андреев - в надзора на "Енерго-Про", бивш шеф на КЕВР влиза в управлението на компанията

Момчил Андреев - в надзора на "Енерго-Про", бивш шеф на КЕВР влиза в управлението на компанията

Главният изпълнителен директор  Момчил Андреев преминава в надзорния съвет след три години начело на дружеството. През този период компаниите от групата на "Енерго-Про Варна" утвърдиха позициите си на българския енергиен пазар, увеличиха пазарното си присъствие и запазиха устойчивото си развитие, съобщават от фирмата.

Расте интересът за инвестиции в китайския сектор на високите технологии

Расте интересът за инвестиции в китайския сектор на високите технологии

Планираните или обмисляни инвестиции в китайския сектор на високите технологии показват стабилен ръст за осми пореден месец, сочат данни от онлайн платформата за одобрение и мониторинг на капиталови проекти, поддържана от Държавната комисия за развитие и реформи (ДКРР), предаде bulgarian.cri.cn. Те показват, че за месеците от януари до август т.г.

От КЕВР увериха: Цената на тока няма се увеличи от 1 октомври

От КЕВР увериха: Цената на тока няма се увеличи от 1 октомври

Цената на електроенергията от 1 октомври няма да бъде променяна. Това увери пред журналисти председателят на КЕВР Иван Иванов. Той уточни, че Комисията е намерила необходимия буфер, за да не се увеличава цената на тока. По този начин е било записано и в доклада, който ще бъде разгледан от КЕВР. Той уточни, че е намерен излишък от средства,

Проучване сочи: икономическата свобода в България остава ниска

Проучване сочи: икономическата свобода в България остава ниска

България се нарежда на 46-то място от 162 държави и територии, включени в "Икономическа свобода по света: годишен доклад 2018", изготвен от канадския институт "Фрейзър" и разпространен за България от Института за пазарна икономика, съобщиха от ИПИ, цитирани от БТА. Докладът представя картината през 2016 г.

Бисер Петков: 61% от работната сила в световен мащаб работят неофициално

Бисер Петков: 61% от работната сила в световен мащаб работят неофициално

Неформалната икономика и недекларираният труд носят загуби за всички, заяви министърът на труда и социалната политика Бисер Петков при откриването на форум по темата, организиран от КНСБ, предава БТА.  По думите му загубите са първо за работещите, които в момента може и да са доволни, че разполагат с повече средства,

Китайската народна банка изтегли 90 млрд. юана от пазара

Китайската народна банка изтегли 90 млрд. юана от пазара

Китайската народна банка (КНБ) изтегли от пазара 90 млрд. юана (около 13 млрд. долара), за да поддържа ликвидността „на разумно и достатъчно ниво", предава bulgarian.cri.cn. В съобщение на институцията се посочва, че нивото на ликвидност в банковата система е в състояние да компенсира влиянието от ценните книжа с наближаващ падеж.

Очаква се цената на природния газ от 1 октомври да скочи с почти 14%

Очаква се цената на природния газ от 1 октомври да скочи с почти 14%

Цената на природния газ се очаква да се увеличи с почти 14 на сто от 1 октомври. На днешното заседание на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) беше разгледан доклад за утвърждаване на цени на "Булгаргаз" ЕАД, по които общественият доставчик ще продава природен газ на крайните снабдители и на клиенти,

Бисер Петков: Отпадането на тавана на всички пенсии е въпрос на справедливост

Бисер Петков: Отпадането на тавана на всички пенсии е въпрос на справедливост

Според социалния министър Бисер Петков въпросът с отпадането на тавана на всички пенсии има не само финансова страна, но е въпрос и на справедливост. Бисер Петков коментира предложение на пенсионерските организации за отпадане на тавана на всички пенсии, а не само на новоотпуснатите, което ще се разглежда утре в социалната комисия, предаде БТА.

Пламен Димитров: Плоският данък вече носи негативи

Пламен Димитров: Плоският данък вече носи негативи

Плоският данък вече носи негативи и ние предлагаме той да се осъвремени. Това обяви в предаването „Тази сутрин” на Би Ти Ви президентът на КНСБ Пламен Димитров. По повод 10 години от въвеждането на плоския данък синдикатът организира наскоро дискусия „за” и „против” този налог. Предложението на КНСБ е да се въведе необлагаем минимум от 510 лв.

Съоснователите на Инстаграм напускат

Съоснователите на Инстаграм напускат

Съоснователите на социалната мрежа Инстаграм, която е притежавана от Фейсбук, обявиха, че подават оставки и че са готови да започнат нова глава в живота си, предадоха световните агенции. Причините за оттеглянето на Кевин Систром и на Майк Крийгър остават неизвестни. В изявление Систром казва, че той и Крийгър ще напуснат в идните няколко седмици.