Александър Миланов: Автономното шофиране ще е факт първо в мегаполисите на САЩ

  • 0
authorАвтор: Георги Луканов

Александър Миланов: Автономното шофиране ще е факт първо в мегаполисите на САЩ

Александър Миланов е председател на Управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП). Миланов е управител на BMW Group България от 2007 г., а в периода 2013-2014 г. и на BMW Group Румъния. В периода 2012-2014 г. бе председател на Контролния съвет на ААП, а от 2014 г. е избран за член на Управителния съвет на асоциацията.

От март 2015 г. Миланов е член и на Управителния съвет на DBIHK. Има дългогодишен опит в областта на маркетинга и продажбите на автомобили. Работил е за марки като "Крайслер", "Джип", "Додж", "Мицубиши" и "Мерцедес-Бенц" в България. Завършил е икономика и журналистика в УНСС.

- Господин Миланов, преди десетилетия BMW бе всепризната от всички марка, която предлагаше безупречно пътно поведение и ненадминати двигатели. В днешни дни удоволствието от шофирането на баварските машини се съчетава с технологичните удобства на модерния човек. Докъде според Вас ще стигне тази автоматизация на колите в близко бъдеще и по-конкретно в BMW?

Традиционните критерии, по които оценяваме автомобилите, безспорно важат и днес. Динамичното пътно поведение, оптималното ускорение, стабилното и предсказуемо поведение при спиране, сигурността при промяна на траекторията, както и разбира се удоволствието от управлението на автомобила и комфортът за пътниците са изключително важни и днес. Все пак говорим за автомобил.

Всяка следваща генерация е по-съвършена от предишната, различните компоненти и системи, работят заедно все по-ефективно, усещането за напрежение намалява. Откакто се произвеждат автомобили, до днес това остава непроменено. Но през последните 20 години и най-вече през последните пет възможностите, предоставени от електрониката, бързата обработка на данни, координираната работа между различните системи в автомобила, както и свързаността на автомобила и шофьора с околния свят все по-трудно се поддават на обобщение. Същевременно очакванията на потребителите нарастват лавинообразно.

За шофьорите, които днес са под 30-годишна възраст, база за сравнение с предишни технологични равнища практически не съществува. Времето, в което живеем по-скоро предполага експоненциално ускорение в процеса на промяна. По-неподатливи на промяна остават условията по пътищата, гъстотата на трафика, законодателните изисквания и моралните стойности. Така че разширяване на автоматизираните функции – да. Но пълната автономност остава по-далеч в бъдещето.

- Серия 7 впечатли автомобилния свят с множеството си технологии като например паркирането с дистанционно управление чрез ключа с BMW Display? Сега Серия 5 предлага да бъде в постоянна връзка със собственика си?

- Да, наистина при въвеждането си на пазара седмото поколение на BMW Серия 7 въведе 25 иновации за първи път в гамата на BMW, като 13 от тях са напълно нови за автомобилната индустрия. Те имат за цел да направят шофирането по-сигурно, по-комфортно, по-ефективно и по-динамично от когато и да било и обхващат целия спектър от конструкцията на автомобила до все по-популярната тема за неговата свързаност с околната среда.

С каросерията с Carbon Core, например, която е базирана на трансфер на технологии от разработката на автомобилите BMW i. новото BMW Серия 7 е първият автомобил, при който индустриално произведен CFRP се използва наред със стомана и алуминий. Начинът, по който BMW Group използва въглеродни нишки в крупно серийно производство няма аналог в автомобилната индустрия и новата луксозна лимузина се възползва от тази експертиза.

Така новото BMW Серия 7 се превръща в модел, който демонстрира нови начини този иновативен материал да бъде влаган в производството на автомобили в бъдеще. BMW Серия 7 е и първият сериен автомобил в света, който може да паркира на преден и заден ход в паркоместа или гаражи без водач зад волана. Опцията за паркиране с дистанционно управление позволява комфортното ползване на особено тесни паркоместа.

Маневрирането на преден и излизането на заден ход се активира от водача извън автомобила с помощта на новоразработения BMW Display ключ и се извършва частично автоматизирано от автомобила. Списъкът може да продължи още дълго.
Що се отнася до следващото поколение на BMW Серия 5 то ще обедини в себе си още по-пълноценно високия комфорт и безопасност с невиждана досега в този клас динамика. Този автомобил ще бъде бизнес лимузина и спортен автомобил съчетани в едно.

- BMW е водещ производител и във внедряването на електрическите и хибридни технологии. Кога ще видим масов електрически автомобил на марката по пътищата?

- Електрическата мобилност вече e много по-близо в сравнение с преди 10 години. Особено когато регулаторите се фокусират върху темата, могат да се постигнат забележителни резултати, например в Норвегия, Калифорния и другаде. Но това е свързано инвестиции, с пренасочване и преразпределение на бюджетни средства. Електрическата мобилност като технология е изключително напреднала, но до момента до който тя стане масова и настигне или изпревари класическата мобилност предстои да мине време. И все пак всеки един от производителите, в това число и БМВ показва днес какво е възможно на принципа на електрификацията, било то под формата на PHEV или BEV.

Нашите PHEV модели са вече в третата си генерация и са технологични лидери на пазара. С четвъртото поколение на технологията електрическият пробег ще бъде увеличен. Вече работим и по петото поколение, което ще въведе значителен прогрес във всички области. От 2016 г. BMW Group разполага със седем електрифицирани модела. Предстои гамата им да бъде разширена през идните години включително с PHEV MINI.

-Готова ли е компанията за сериен автономен автомобил?

- Всички ние, вече ползваме елементи от автономното шофиране. Но за създаването на цялостна среда, способстваща автономното мобилност, е необходимо не само технологиите да достигнат съответната зрялост, но средата да може да си позволи да потребява тези услуги на цената, която те имат. Трябва са бъдат уредени и сложни сфери, като дефиниране на морални ценности за изкуствен интелект и създаване на регулаторна среда, която да създаде възможности за интегриране на тази форма на шофиране. Автономното управление при автомобилите, като технологична възможност е по-близо в бъдещето отколкото готовността на транспортните системи да го позволят. По-лесно можем да си представим автономното шофиране в развитите мегаполиси на САЩ и Далечния изток.

В стратегията си Number ONE Next компанията ни потвърди ясната си цел: да бъдем технологичен и иновативен лидер в областта на индивидуалната мобилност в дигиталната ера. Във фокус е достъпът и развитието на дигитални карти с висока разделителна способност, сензорни технологии, облачни технологии и изкуствен интелект, сфери които са от решаващо значение по пътя към автономното шофиране. С инвестицията в HERE BMW Group вече има достъп до карти с висока разделителна система. Създаваме и други избрани партньорства. Заедно с Intel и Mobileye, имаме за цел да разработим технология за автономно шофиране в рамките на пет години. Тримата партньори комбинираме ноу-хау в областите автомобилно инженерство, технологии, компютърна визия и машинно учене.

С нашето BMW iNEXT целим да предложим до 2021 г. решение за високоавтономно и напълно автономно шофиране, комбинирано с дигитална свързаност, електрическо задвижване, лека конструкция и напълно нова концепция за интериора, приложимо за серийно производство и въведено на пазара.

- С какво BMW води пред конкуренцията на технологично ниво?

- Сферите, в които автомобилите BMW и MINI се усъвършенстват, са следните: повишаване на ефективността в рамките на програмата BMW EfficientDynamics и алтернативни силови трактове, развитие на системата BMW Connected, която все повече има ролята на персонализиран мобилен асистент за водача, който му осигурява широк набор от услуги, благодарение на възможността да повишава познанията си за индивидуалните предпочитания и навици на водача.

Също така динамика в пътното поведение, активна и пасивна безопасност, включително превенция на злополуки, естетика и дизайн, качество на изработката и дълготрайност, ергономия и комфорт. И не на последно място радостта от шофирането, като цялостно определение на изживяването, което автомобилът носи. С това искам да кажа, че за ВMW Group всеки елемент е важен. Лидерството е резултат от системна и целенасочена работа.

- Двигателите с вътрешно горене още дълго ще са актуални. Какъв е пътят за развитие според BMW при тях?

- Автомобилите с конвенционален силов тракт имат потенциал за развитие, съгласен съм с Вас. Но нека да погледнем отвътре навън. В BMW ние полагаме неимоверни усилия за повишаване на здравината и устойчивостта на автомобилната конструкция при непрекъснато понижаване на общото тегло. Усъвършенстването на комбинацията от използвани материали, включваща високоякостни стомани, леки метали, пластмаси и композитни материали и разбира се карбон води до намаляване на теглото и оптимизиране на пространството в автомобила. На второ място дизайнът може съществено да понижи външното и вътрешно съпротивление и по този начин да оптимизира разходите за гориво и вредните емисии.

Колела и гуми – те също спомагат за повишаване не само на контрола върху автомобила, но и на цялостната му ефективност. Силовият тракт като цяло се усъвършенства непрекъснато - downsizing, турбокомпресори, директното впръскване на гориво, управлението на процесите по впръскване, изгаряне на горивото и отвеждане на изгорелите газове могат и продължават да бъдат оптимизирани. Олекотяването на двигателите като цяло не е изчерпало своя потенциал. Все по-модерни леки и ефективни трансмисии водят до допълнително повишаване на ефективността и понижаване на емисиите. И разбира се системите за отвеждане и прочистване на изгорелите газове – количеството и разнообразието от филтри и катализатори, както и електрониката, която задава търсените параметри, се поддават на допълнително усъвършенстване. В крайна сметка и електрификацията най-вече при PHEV автомобилите води до неимоверно повишаване на ефективността и параметрите на работа на съвременния конвенционален автомобил.

- Ще бъде ли развито управлението с жестове вътре в салона от страна на шофьора?

- Несъмнено. Както при много други системи за управление, използвани днес, е необходимо създаването на навици у потребителите. Това води до засега ограничения брой жестове, чрез които можем да издаваме команди. Аз вярвам, че за в бъдеще системите, които разчитат желанието и волята на шофьора и пътниците, ще направят контакта между човека и машината още по-сигурен, приятен и интуитивен.

Споделете

CAPTCHA изображение

Най-четени

Данъчните продават  свлачище край Варна

Данъчните продават свлачище край Варна

Ваканционен имот върху 22 декара в местността Прибой на юг ог Варна е обявен от НАП на търг за 2 349 000 лева. Заради свлачищната зона върху него по времето на соца бяха разположени 70 бунгала. В базата, която е популярна сред варненци за уикендите, има още заведение с кухня, барбекю и тераса. Търгът, който не е първи, ще бъде проведен на 5 април.

Фамилията на кмета Иван Тотев - най-богата в Пловдив, според анкета

Фамилията на кмета Иван Тотев - най-богата в Пловдив, според анкета

В Пловдив живеят и работят много богати хора - повече отколкото в София, сочи анкета на marica.bg. В топ 10 на всеки от основните 25 стопански отрасъла на българската икономика има най-малко две компании с пловдивски корени. На първо място е кметът на града Иван Тотев. Така смята всеки трети участник в анкетата,

"Юнион Ивкони" -  продадена

"Юнион Ивкони" - продадена

"Синтетика" АД е продала автобусния превозвач "Юнион Ивкони" ООД. Сделката е финализирана на 15 март 2019 г. Това се казва в съобщение на компанията до Българската фондова борса. Решението за продажба е част от пренасочване на усилията на компанията към инвестиции в недвижими имоти с по-висока доходност. КЗК разреши сделката на 1 октомври м.г.

Легендарният мавруд се прави само край Асеновград

Легендарният мавруд се прави само край Асеновград

Кой не е слушал за легендарния мавруд? А тези, опитали го веднъж, питат за още. Тракийската низина е известна и като район на мавруда, с който страната ни се е прославила. “Около Асеновград вирее най-добре, защото през лятото температурите са високи и така този сорт трупа захари”, казва Ламбрин Топузлиев,

Борисов разбореди да няма намалени пенсии

Борисов разбореди да няма намалени пенсии

Премиерът Бойко Борисов разпореди на социалния министър Бисер Петков и шефа на НОИ Ивайло Иванов да не се допуска намаляване на пенсията на нито един пенсионер. Това стана ясно след спешна среща в Министерския съвет. Няма да има намаляване на пенсиите на нито един български пенсионер, обеща вицепремиерът Томислав Дончев.

Експерт: Дали отклонението на "Турски поток" ще е българско или гръцко остана висяща тема

Експерт: Дали отклонението на "Турски поток" ще е българско или гръцко остана висяща тема

От неотдавнашната визита на руския премиер Медведев всички очаквахме да получим "зелена светлина" за т.нар. Български поток, но се оказа, че явно не сме готови или не сме свършили това, което се иска от нас. Така че темата дали отклонението на "Турски поток" ще бъде с българско или с гръцко направление остана висяща, коментира анализаторът проф.

НАП: Регистрираните по ДДС сменят касовите си апарати до края на март

НАП: Регистрираните по ДДС сменят касовите си апарати до края на март

Регистрираните по закона за данък върху добавената стойност лица, които не използват софтуер за управление на продажбите, а отчитат продажбите си само на фискално устройство, имат 2 седмици, за да ги сменят или модифицират, напомнят от НАП. Лицата, които не са регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност и не използват софтуер за

Появи се и трети купувач за бизнеса на ЧЕЗ в България

Появи се и трети купувач за бизнеса на ЧЕЗ в България

Оферта от него се чака през април, “Инерком” и “Индия пауър” също остават в сделката ЧЕЗ е започнала преговори с трети купувач за придобиване на българските ѝ активи. Това потвърдиха пред “24 часа” от централата на компанията в Прага. Новината е съобщил вицепрезидентът на ЧЕЗ Томаш Плескач, цитиран от чешкото издание “Лидове новини”.

Съединиха морската и сухоземната част на "Турски поток"

Съединиха морската и сухоземната част на "Турски поток"

Завършващата връзка, съединяваща морската и наземната част на газопровода Турски поток, беше заварена днес в Турция, съобщи операторът на проекта Саут стрийм транспорт (South Stream Transport B.V.), цитиран от ТАСС и БТА. В съобщението е посочено, че това "символизира завършването на целия комплекс от дейности по създаването на газопроводната

Завърши успешно обществената поръчка за избор на инженер-консултант за газовата връзка с Гърция

Завърши успешно обществената поръчка за избор на инженер-консултант за газовата връзка с Гърция

Проектната компания ICGB завърши успешно обществената поръчка за избор на инженер-консултант за изграждане на междусистемната газова връзка Гърция - България, съобщиха от компанията. След открита процедура, комисията, сформирана от възложителя, консорциум "ТИБЕИ" е избран за изпълнител на проекта, допълниха от ICGB.

Най-коментирани

Китайският форум за развитието-2019 ще се проведе в Пекин

Китайският форум за развитието-2019 ще се проведе в Пекин

20-ят китайски форум за развитието, който е ежегодно международно събитие, ще се проведе от 23 до 25 март в Пекин, съобщава "Радио Китай". Тазгодишната му тема ще бъде „По-широко отваряне за взаимноизгодно сътрудничество". Участниците във форума ще се фокусират върху ключови въпроси като структурната реформа,

Порожанов пред ветеринари: Всички животни трябва да бъдат регистрирани

Порожанов пред ветеринари: Всички животни трябва да бъдат регистрирани

В Министерство на земеделието, храните и горите се проведе среща с Управителния съвет на Български ветеринарен съюз и областните колегии, както и представители на Българската агенция по безопасност на храните. Тя е във връзка с извършени проверки в страната от екипи на Министерството за изпълнението на Националната програма за профилактика, надзор,

Ивайло Калфин: Промените в пенсионната система са направени да се спестят пари

Ивайло Калфин: Промените в пенсионната система са направени да се спестят пари

Промените в изчисляването на пенсията са въведени, за да се спестят пари, заяви бившият социален министър Ивайло Калфин в предаването "Още от деня" по БНТ. По думите му през 2015 г. държавната субсидия за пенсии в НОИ е била 4,5 млрд. лв., докато сега е 3,8 млрд. "Това означава, че 700 млн. лв. държавата е "спестила" и плаща по-малко на НОИ днес.

Борисов разбореди да няма намалени пенсии

Борисов разбореди да няма намалени пенсии

Премиерът Бойко Борисов разпореди на социалния министър Бисер Петков и шефа на НОИ Ивайло Иванов да не се допуска намаляване на пенсията на нито един пенсионер. Това стана ясно след спешна среща в Министерския съвет. Няма да има намаляване на пенсиите на нито един български пенсионер, обеща вицепремиерът Томислав Дончев.

Експерт: Дали отклонението на "Турски поток" ще е българско или гръцко остана висяща тема

Експерт: Дали отклонението на "Турски поток" ще е българско или гръцко остана висяща тема

От неотдавнашната визита на руския премиер Медведев всички очаквахме да получим "зелена светлина" за т.нар. Български поток, но се оказа, че явно не сме готови или не сме свършили това, което се иска от нас. Така че темата дали отклонението на "Турски поток" ще бъде с българско или с гръцко направление остана висяща, коментира анализаторът проф.

Порожанов: Нови 63 ракетни площадки за борба с градушките ще заработят тази година

Порожанов: Нови 63 ракетни площадки за борба с градушките ще заработят тази година

През 2018 г. са извършени инвестиции за въвеждане в действие на две нови регионални дирекции включващи два нови командни пункта и 63 нови ракетни площадки при с. Тъжа, област Стара Загора и Хасково. Това заяви в отговор министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов по време на парламентарен контрол, цитиран от БТА.

Избираме по коя формула да се пенсионираме през следващите 4 г.

Избираме по коя формула да се пенсионираме през следващите 4 г.

До началото на 2023 г. хората, които излизат в пенсия, ще могат да избират дали да го направят по старата, или по новата формула.Това е едно от предложенията, които се обсъждат в момента, обяви социалният министър Бисер Петков в кулоарите на парламента в. След обществената реакция и разпореждането на премиера да няма ощетени НОИ вече няколко дни

Комисар Мария Габриел: Стартъпите ще определят бъдещето на Европа

Комисар Мария Габриел: Стартъпите ще определят бъдещето на Европа

Българският еврокомисар Мария Габриел откри срещата на високо равнище на европейската стартъп общност в румънския град Клуж-Напока. Пред ръководителите на най-големите стартъп компании, инвеститори, институции и журналисти тя представи европейската визия за развитието на този стратегически сектор на икономиката.

Меркел не изключва „Хуауей" от надпреварата за изграждането на 5G мрежата в Германия

Меркел не изключва „Хуауей" от надпреварата за изграждането на 5G мрежата в Германия

Вчера стартира конкурсът за изграждането на честотния спектър за 5G мрежата в Германия. В отговор на въпрос дали китайската компания „Хуауей" ще участва в него, канцлерът Ангела Меркел заяви, че няма да изключи нито един кандидат в надпреварата, информира bulgarian.cri.cn. Вашингтон предупреди, че ако Германия използва технологиите на „Хуауей",

Обжалване спря поръчка за 45 км газопровод за 67 млн. лв.

Обжалване спря поръчка за 45 км газопровод за 67 млн. лв.

Поръчка за подмяна на магистрален газопровод за 67 млн. лв. е спряна, след като италианската фирма “Салп Сочиета Апалто Лавори Публичи Спа” АД обжалва в КЗК. Тя е за подмяна на 45 км тръби от преносната система - от Беглеж до Дерманци и от Дерманци до Батулци. Предвижда се демонтаж на съществуващите газопроводни тръби и монтаж на нови.

"Забавно лято, грижовна есен" помага на деца и възрастни, подкрепя и предприемачи

"Забавно лято, грижовна есен" помага на деца и възрастни, подкрепя и предприемачи

Програмата се осъществява от Фондация “Бикоуз” и “Филип Морис България” Близо 2000 деца, 5000 възрастни хора и над 200 местни предприемачи са взели участие в програмата “Забавно лято, грижовна есен” от началото ѝ през 2015 г. Тя подпомага местното население в тютюнопроизводителните региони в България.

Краденият ток да е по-скъп искат енергодружествата

Краденият ток да е по-скъп искат енергодружествата

С правилата за измерване на електроенергията, които е написала КЕВР, сме принудени да искаме от клиентите, които са крали ток, да го плащат по-евтино, отколкото сме го купили. Това заявиха от трите електроразпределителни дружества по време на обществено обсъждане на новите правила. С тях трябва да се сложи ред в изчисляването на загубите от

10% от пилотите у нас - чужденци

10% от пилотите у нас - чужденци

10% от пилотите на българските авиокомпании са чужденци. Това каза Светослав Станулов - председател на Асоциацията на българските авиокомпании, при годишния отчет на авиационния пазар. У нас работят италианци, словенци, французи, сърби, хървати, македонци, поляци. Недостигът на година е около 20-30 пилоти при 750 лицензирани.

Нова тв вече е българска, финансист сменя Дидие Щосел, почва техническа революция в телевизията

Нова тв вече е българска, финансист сменя Дидие Щосел, почва техническа революция в телевизията

КЗК разреши сделката за най-голямата медийна група, за която Кирил и Георги Домусчиеви платиха 185 млн. евро Истинска техническа революция в Нова телевизия ще е първата стъпка на новите собственици на най-голямата медийна група в България. Комисията за защита на конкуренцията разреши сделката по продажбата на Нова тв,

В 16 специалности няма да приемат студенти, готвят трета стипендия за 8 (Обзор)

В 16 специалности няма да приемат студенти, готвят трета стипендия за 8 (Обзор)

Със 73% намалял приемът за администрация, с 60 на сто - за психология В 16 професионални направления в различни университети ще има нулев прием през следващата академична година. Това съобщи министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. По този начин министерството иска да спре нерационалното търсене на висше образование.

Заличават регистрацията на 18 туроператора заради застраховки

Заличават регистрацията на 18 туроператора заради застраховки

Министерство на туризма започва процедура по заличаване на регистрацията на 18 туроператора от Националния туристически регистър (НТР). Причината е, че дружествата не са представили задължителна застраховка „Отговорност на туроператора“, което е изрично условие за извършване на туроператорска дейност, уточниха от Министерството на туризма.

Рязко отстъпление на петролните цени от техните 4-месечни върхове

Рязко отстъпление на петролните цени от техните 4-месечни върхове

Петролните фючърси се понижават с над 1,5% по време на търговията в петък, отстъпвайки от техните вчерашните 4-месечни върхове с оглед на подновени притеснения относно забавящата се глобална икономика и преди новите търговски преговори между САЩ и Китай, които се очакват да стартират през следващата седмица в Пекин, предава БНР.

Половин милион българи и румънци работят в Германия

Половин милион българи и румънци работят в Германия

Половин милион българи и румънци работят в Германия пет години след отварянето на пазара на труда. Това е четири пъти повече в сравнение с 2013 година. Успоредно с това тройно е нараснал броят на българи и румънци, взимащи социални помощи – те са общо 150 000. В края на 2013 година само 2,6% от българите и румънците са били на помощи,

До 2018 г. в Китай са били регистрирани 1,6 млн. патента

До 2018 г. в Китай са били регистрирани 1,6 млн. патента

През изминалата 2018 година броят на регистрираните в страната патенти е достигнал 1,6 милиона, което представлява увеличение с 20% на годишна база. „И през настоящата година Китай ще продължи да подобрява законодателството в областта на защитата на интелектуалната собственост, като в същото време разширява международното сътрудничество",

Избираме по коя формула да се пенсионираме през следващите 4 г.

Избираме по коя формула да се пенсионираме през следващите 4 г.

До началото на 2023 г. хората, които излизат в пенсия, ще могат да избират дали да го направят по старата, или по новата формула.Това е едно от предложенията, които се обсъждат в момента, обяви социалният министър Бисер Петков в кулоарите на парламента в. След обществената реакция и разпореждането на премиера да няма ощетени НОИ вече няколко дни