Законът за движение по пътищата ще се раздели на 3 основни закона - един, който ще включва регламента, инфраструктурата, пътните знаци, маркировката и ограничения за движенията. Втори за подгоготвката и квалификациата на водачите и трети, който ще е изцяло по техническата част като прегледи, качеството на автомобилите и пр. Това заяви транспортният министър Ивайло Московски пред Би Ти Ви тази сутрин.

Той защити поисканата от премиера Бойко Борисов промяна за премахмане на предупредителните табели за камери на пътя. Като няма табела, шофьорите винаги ще са нащрек, смята Московски. На челните места сме в ЕС по брой жертви от катастрофи на глава от населението, това бе потвърдено на среща на министите в Люксембрг, посочи той.

Няма дребен шрифт в регламента за падане на роучинга, той е много ясне, категоричен бе Московски по повод отпадането на ройменга в края на миналата седмица - Ето така хората ще усетят реално една от ползите от това да сме членове на ЕС, без значение къде се намирате в съюза, ползвате ис националния тарифен план, обясни той.

224 млн. лева за БДЖ няма да потънат. Това е изкючителен успех за екипа в министерстото, който работи по БДЖ, без тази нотификация на държавна помощ нямахме право да дадем на железниците, но експертите на Еврокимисята са убедени, че пътят, по който вървим за оздравяване на железницата, е правилен, коментира Московски. Вероятно формата на представянето им ще е безлихвен заем от държавния бюджет. Няма да е наведнъж, не е планирана в бюджет 2017 г., но в момента се обмисля как още тази година да има помощ. 14 млн. годишно отиват само за наказателни лихви по крадити на БДЖ заради просрочия, посочи министърът. С 500 млн. сме намалили задърженията за 7 г., цената е, че няма нито ремонт на стари, нито покупка на нови влакове. Московски потвърди, че не се отказва от даването на концесия на летищеСофия, оттам да дойдат и парите за БДЖ. Варна и Бургас са концесионирани, и то по времето на БСП, аз ги подкрепям, виждате как изглеждат сега, каза министърът. Държавният интерес е защитен напълно в такъв концесионен договор, увери той.

Потвърди също, че ще се купят държавни коли за провеждане на шофьорските изпити, сега се манипулират тези на частните школи, а и дори да не е така, ще можем 100% да носим отговорността си. Така Московски коментира скандалите в ДАИ. Попита автоинстукторите защо няма подаден нито един сигнал през годините за рисков курсиста, когато виждат как полуграмотен шофьор излиза на пътя.

Трябва да бъдат увеличени заплатите във всички контролни органи, за да не са уязвими за корупционни практики, смята министърът.