Компанията стартира нов модел за доставки

Български производители на плодове, зеленчуци и месо вече могат да доставят продукцията си директно и без посредници в магазините на “Метро”. Във вторник министърът на земеделието Румен Порожанов и Георги Илиев, управител и директор “Продажби” на компанията обявиха старт на инициативата “Отгледано с грижа в България”.

Трябва да стимулираме родните производители да продават качествената си продукция, заяви Порожанов. Той обясни, че проектът е факт благодарение на съвместната работа на мениджмънта на “Метро”, на министерството и научните среди. Целта е да се помогне на производителите - от начина, по който произвеждат и опаковат, до формите на разплащане, така че да бъдат стимулирани за производство на все по-качествена храна.

Порожанов добави, че интересът на клиентите е изключително голям. И увери, че министерството ще продължава да насърчава подобни идеи.

“Новият модел на работа позволява на българските фермери да доставят продукция директно в магазините на “Метро” и им гарантира справедлива цена”, коментира Илиев. Той обясни, че така компанията цели да допринесе за растежа на местната икономика. Опасенията, че продукцията може да е по-скъпа от вносната, не се оправдават.

“Работим в 11-те обекта в страната и сключваме договори на местно ниво. Това дава възможност дори с по-малки обеми производителите да намерят място на щандовете на “Метро”, обясни Илиев.

Асортиментът включва около 150 продукта, подписани са над 100 договора с фермери. Продукцията ще достигне до около 6000 ресторанта и над 300 000 професионални клиенти. При откриването бе представен и месният асортимент в един от софийските обекти на “Метро”. Той също се базира на българско производство, а от компанията целят да осигурят целогодишна доставка на прясно месо от родни ферми. В магазините вече може да се купят агнешко от породи “Каракачанска овца”, “Аваси”, “Ил дьо Франс”, прясно телешко, месо от свободно отглеждани пилета.