Домусчиев: Къде са френската и холандската фирма, за които говори Симеонов?! Може би в сънищата му!

  • 0
authorАвтор: 24 часа

Домусчиев: Къде са френската и холандската фирма, за които говори Симеонов?! Може би в сънищата му!

Данните са качени във фейсбук профила на Кирил Домусчиев.

На  борда на корабите, оперирани от Български морски флот има над 1600 български моряка и около 60 стажанти с европейско заплащане. Извън тази бройка над 200 човека работят в администрацията на компанията. Твърдението за 124 човека работещи в Параходство БМФ е силно манипулативно! Това посочва собственикът на морския флот Кирил Домусчиев в отговор на твърденията на вицепремиера Валери Симеонов, че собствениците братя Домусчиеви не изпълняват приватизационния договор. 

"С недоумение следя медийните изяви на Вицепремиера Валери Симеонов и неверните твърдения по адрес на „Параходство Български Морски Флот“ АД (БМФ) и мен лично. Задавам си въпроса какво цели с тази злонамерена атака?!Заема един от най-високите постове в България и следва да преценява и премерва думите, които изрича публично, защото формират не само обществени нагласи, но влияят и на имиджа, и работата на дружеството, както и на инвестиционния климат в страната", написа във фейсбук Кирил Домусчиев. 

Къде са френската и холандската фирма, за които говори Симеонов?! Може би в сънищата му!, посочва Домусчиев. 

БЕЗКРАЙНИТЕ ЛЪЖИ НА ВИЦЕПРЕМИЕРА СИМЕОНОВ

С недоумение следя медийните изяви на Вицепремиера Валери Симеонов и неверните твърдения по адрес на „Параходство Български Морски Флот“ АД (БМФ) и мен лично. Задавам си въпроса какво цели с тази злонамерена атака?!Заема един от най-високите постове в България и следва да преценява и премерва думите, които изрича публично, защото формират не само обществени нагласи, но влияят и на имиджа, и работата на дружеството, както и на инвестиционния климат в страната. В тази връзка информацията, която разгласява, следва да бъде проверена поне от два надеждни и компетентни източника, както и да е съгласувана с юридически и вещи лица, а не да се позовава на клюки и неверни твърдения.

Ако той е новоизлюпен политик, който се опитва да трупа евтин рейтинг, то аз от 27 години съм в реалната икономика. Знам колко трудно се гради доверие по отношение на бизнеса, който развивам, по отношение на чуждестранните инвеститори, с които съм партньор и най-вече по отношение на десетките хиляди служители, с които работя всеки ден. Затова няма да му позволя да сипе лъжи с лека ръка заради негови лични амбиции.
Какви са последствията за мен и за компаниите ми от тази целенасочена злонамерена кампания няма нужда да казвам публично. Но искам публично да опровергая най-големите лъжи, които той изрече в последните седмици и по-долу ще се опитам да дам необходимата информация с прости думи, за да може лицето Симеонов да я разбере:

1. Продажно арбитражно решение и продажен арбитраж
- Клеветническо твърдение, което не е аргументирано. Арбитражното решение е 53 страници, задълбочено и аналитично изследва иска. Това, което Симеонов не разбира и не чете го определя за продажно?! В решението са изложени исканията на ищеца и възраженията на ответника (Държавата), обективните факти по казуса, разгледани са приложените доказателства и най-вече подробно са изследвани двете извършени експертизи, въз основа на което Арбитражният съд, прилагайки Закона, е постановил арбитражното решение. За съжаление лъжите и клеветите на Вицепремиерът Симеонов са толкова много, че смятам да спра до тук.Симеонов е високопоставен представител на изпълнителната власт, вицепремиер по икономическата и демографската политика. Не му ли минава през ум, че всичките изказвания, цитирам дословно „продажно решение“, „позорно решение“, са вмешателство в работата на независимия български съд по висящо пред него дело. Живеем в правова държава, чиято Конституция е закрепила разделението на властите. Изцепките му в качеството на представител на изпълнителната власт са повече от недопустими по време на един съдебен процес. Те представляват външни влияния и внушения, които пречат на българския съд да работи по съвест и убеждение.

2. Невярно твърдение, че няколко състава са се отказали от арбитражното дело – Ответникът (Държавата) е поискал отвод на председателя на Арбитражния състав и въпреки че не са били налице правни основания за това – арбитърът си е направил самоотвод, за да няма никакво съмнение относно валидността и компетентността на състава на арбитража, разглеждащ делото.

3. БМФ е фалирала компания
- Такава откровена лъжа! Кой би инвестирал 440 млн. лева за покупката на едно дружество и би инвестирал още 570 млн. лева в него (Симеонов може да провери справката от Агенция по приватизация)?! През тази и следващата година инвестициите ще надхвърлят 770 млн. лева. Кой би инвестирвал в нещо, което ще фалира?! За десет годишния период ние ще преизпълним инвестициите заложени в приватизационния договор и ще свалим средната възраст на флота на 7-8 години (при поет ангажимент за 20 години). Домусчиеви за 27 години в бизнеса не са фалирали нито едно дружество, не са имали просрочие в плащане на заплати и кредити. Колко бизнесмени могат да се похвалят с това?!

4. Практиката кораб - офшорна компания не е измислена от господата Домусчиеви, а е наследена от времето, когато БМФ беше със 100% държавно участие в капитала. Това не е престъпно деяние, а утвърдена международна морска практика. БМФ е холдинг с много дъщерни компании собственици на съответните кораби. Всичко това е видимо в одитирания консолидационен отчет на дружеството. Всеки един нов кораб струва много пари, което налага ползване на външно финансиране. За съжаление, заради рейтинга и законодателството на Република България през последните 25 години трудно ще намерите чужда или българска банка, която да инвестира в български флаг. Вицепремиерът отговарящ за икономиката следва да се замисли в тази насока, ако има желание да изгради нещо, защото именно политиците са тези, които създават условията.

5. Твърдите, че сме скрапирали 40% от тонажа, който е бил обект на приватизацията през 2008г. Искам да коригирам - скрапирахме много повече, защото средната възраст на флота през 2009г. беше 25 години. Имаше кораби, които не отговаряха на международните конвенции над 10 кораба на възраст над 40 години, които бяха опасни, както за екипажите , така и за околната среда. Това никъде не го споменава Симеонов, както и че ръководството на БМФ е успяло да свали средната възраст на флота на 8 години, при изискване под 20 години към края на приватизационния период. Не упоменава, че са инвестирани сериозни суми за закупуването на нови и модерни кораби, с които общия тонаж на оперирания от БМФ флот към днешна дата е над 1‘100‘000 тона бруто регистър, изцяло плаващ под европейски флаг. Това е общодостъпна информация, която може да се провери в официалната страница на БМФ в интернет (www.navbul.com). В нашите заводи в България, САЩ и Италия също “скрапираме“ старо оборудване и заменяме с ново по-ефективно и съобразено с новите изисквания. Това не е престъпление, а нормална практика. Само за Симеонов е нещо нередно. Каква компетентност има Вицепремиерът по икономическата и демографската политика?!

6. Твърдението, че не е имало криза в шипинга (цитирайки доклад на ООН за Световната икономика)
- Не е коректно да прави връзка между ръста на световната икономика и фрахтовия пазар в отделните сегменти на корабоплаването. Добре е да проучи какво се случи с корабостроенето в Китай, Корея и Япония през последните 3 години, защото е пряко свързано с възможностите и желанието на корабособствениците да инвестират. Колко български корабособственици фалираха?! Къде са украинските и румънските флотове?! Колко големи чуждестранни компании фалираха –Western Bulk, Hanjin Shipping, Korea Line, Sanko steamship, Eagle Bulk, General Maritime Corporation ....?! В нашия бизнес има само един „репер“ и това е “Baltic Exchangeindex”. Той ясно показва срива след 2008 година и последвалата криза в шипинга.
*БМФ оперира кораби в Handysize
Би трябвало да знае, че всеки пазар се движи по отношението между търсене и предлагане. Когато един бизнес в глобален мащаб е подготвен да отразява ръст на световната икономика от 4.5 - 6% и когато той падне на 2-3% и имаме свръх предлагане на кораби е необходимо време, за да се нормализират пазарните условия. Би трябвало Вицепремиерът по икономическата и демографската политика да е наясно, защото управлява не като мен компания на стойност около 1 милиард лева, а цяла държава и носи отговорност.

7. Масови съкращения на плавателния състав
- В Параходство БМФ не са правени масови съкращения. В момента на борда на корабите оперирани от дружеството има над 1600 български моряка и около 60 стажанта с европейско заплащане и плаващи на нови и модерни съдове, даващи им отлични и безопасни условия за работа. Извън тази бройка над 200 човека работят в администрацията на компанията. Твърдението за 124 човека работещи в Параходство БМФ е силно манипулативно!

8. Председателят на Моряшкия синдикат е в Управителния съвет на фирмата купувач
- Поредната лъжа на Симеонов! Да, той е в Управителния съвет, но на Параходство БМФ. Това беше ангажимент поет преди подписване на приватизационния договор в сградата на Агенция за приватизация по време на срещата с КНСБ през 2008 година. До ден днешен спазваме тази договорка и европейските практики - представителите на работниците да участват във взимането на решенията и не случайно те ни подкрепят!

9. Относно приватизационната процедура на Параходство БМФ

- Неверни твърдения от Симеонов разкриващи пълна неяснота за приложената от Агенция за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) вид процедура, одобрена от Народното събрание като Стратегия за приватизация на Параходство БМФ. Процедурата е на 2 (два) етапа. От 23 фирми купили документацията за участие, само 3 фирми подадоха документи.
Освен крайният купувач - българо-немският консорциум, другите две фирми (гръцка и кипърска) не подават необходимата документация съгласно Стратегията. Къде са френската и холандската фирма, за които говори Симеонов?! Може би в сънищата му! Трябва да се вземе предвид и Стратегията за приватизация на БМФ и самата процедура беше готвена и мина обществено обсъждане в продъжление на около година. Всички заинтеросовани страни имаха достатъчно време да изготвят и подадат оферти.
Безмислено е да опровергавам всеки ден произволните твърдения на Симеонов. Очевидно е, че той това цели – да ме провокира с лъжите си да говоря, а след това, използвайки удобната форма - правото на отговор, да измисля нови фалшиви новини. Целта е този омагьосан кръг с омаскаряването да продължи достатъчно дълго.
Аз и Параходство БМФ ще преживеем откровените му лъжи и клевети, но от действията му ще страдат и други български компании и инвеститори. Дано не съм лош пророк!

Споделете

CAPTCHA изображение

Най-четени

Един богат регион търси чужденци

Един богат регион търси чужденци

Един миниатюрен, но богат европейски регион трескаво се нуждае от нови заселници. Хората там са доволни, живеят щастливо и в сигурност, но са твърде малко, за да поддържат силната икономика, предава "Дойче веле". Говорите ли белгийски? Не, защото такъв език няма. В Белгия се говорят три официални езика: френски, нидерландски и немски.

Сайтове масово точат банкови карти заради абонаменти

Сайтове масово точат банкови карти заради абонаменти

Български и чужди сайтове масово точат банкови карти на потребители заради абонаменти, съобщиха от Европейския потребителски център (ЕПЦ) за „Монитор“. Напоследък все повече зачестяват случаите на опарени клиенти, които се регистрират в различни платформи, без да четат общите условия, и накрая се оказват с изпразнени сметки.

Майстор на климатици открадна бижута за 1 млн. лв. от тризонет в София

Майстор на климатици открадна бижута за 1 млн. лв. от тризонет в София

Майстор от фирма за климатици е авторът на най-голямата заявена домова кражба у нас. Майсторът, който бил нает да ремонтира климатик на тризонет до Южния парк в София, задигнал накити от марките „Картие и „Бушерон”, втората от които изработва диаманти и за кралски величия, пише „Телеграф”. Скъпоценностите, оценявани на близо 1 милион лева,

Избраха изпълнителя за строителството на 16 км от АМ „Хемус“

Избраха изпълнителя за строителството на 16 км от АМ „Хемус“

Избран е изпълнителят за проектирането и строителството на 16,3 км от автомагистрала „Хемус“ - участъкът между пътните възли „Белокопитово“ и „Буховци“ в посока Търговище. Проектът ще се реализира със средства от републиканския бюджет по програма „Ново строителство“ на Агенция „Пътна инфраструктура“, съобщават от агенцията.

Нова измама за хора с дългове

Нова измама за хора с дългове

Хората с дългове са подложени на нова измама. Хакери атакуват длъжници към фирми за бързи кредити. Онлайн крадците намирали адресите на клиенти на фирмите и от името на компаниите изпращали мейлове с текст "Искова молба". Вече има доста сигнали за новата измама в ГДБОП, съобщи в. "Стандарт". Във фалшивата "Искова молба" пише,

Програмисти си докарват по 60 долара на час от приложения

Програмисти си докарват по 60 долара на час от приложения

По 60 долара на час си докарват родни програмисти, пише в. "Монитор". Тарифата е максималната, която наши спецове получават за разработка на мобилни приложения. Това е таванът, който получават, когато работят във фирма, минимумът обичайно тръгва от 40 долара за час.  На пазара обаче има и свободни електрони,

Тест на най-защитената кола в света - Volvo XC60

Тест на най-защитената кола в света - Volvo XC60

Преди 4 години, след излизането на фейслифта на Volvo XC60, написах заглавието “Край на катастрофите!”. Сега, след представянето на изцяло новото поколение на шведския кросоувър в Барселона, със сигурност може да се каже, че това е една от най-защитените и сигурни коли в света. Преди месец от компанията пуснаха един кратък филм,

Нанков: Тунел под връх Шипка ще има, той е жизнено важен

Нанков: Тунел под връх Шипка ще има, той е жизнено важен

Тунел под връх Шипка ще има. Не защото е приоритет в предизборната и впоследствие управленската програма на ГЕРБ, а защото е жизнено важен. Това заяви от парламентарната трибуна министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, в отговор на въпрос от народния представител Донка Симеонова относно изграждането на тунела под

Армани обича вилата си на Лефкада и излетите с яхта из Йонийско море (снимки)

Армани обича вилата си на Лефкада и излетите с яхта из Йонийско море (снимки)

Кралят на модата навърши 83 г., наследството му за $ 5 млрд. отива у племенниците Кацнала върху малък скалист плаж с кристално чисти води, вилата на Джорджо Армани на гръцкия остров Лефкада е истинска атракция за туристите. Всеки ден от пристанището на Нидри тръгват еднодневни круизи за йонийските острови Кефалония, Итака,

За евреите от първо лице

За евреите от първо лице

Спомени на 38 български евреи, повечето от които родени преди 1939 г., са събрани в книгата „България-Израел. Разкази за две страни и две епохи” (ИК „Сиела”) със съставител Даниела Колева. Интервюираните са родени в България, но след края на Втората световна война са поели в различни посоки – част от тях са отишли в новата тогава държава Израел,

Най-коментирани

Томислав Дончев призова строителния бранш да се активизира с енергийни проекти

Томислав Дончев призова строителния бранш да се активизира с енергийни проекти

Вицепремиерът Томислав Дончев призова на форум строителния бранш да прояви активност в проекти, свързани с енергийната ефективност и с водния сектор, предава БТА. Добрият строител не се интересува от произхода на финансирането, той строи, има за цел да постигне максимално качество на възможно най-добра цена.

Нанков: Готвим да разширим "Тракия" от София до Пловдив с по 1 платно в двете посоки

Нанков: Готвим да разширим "Тракия" от София до Пловдив с по 1 платно в двете посоки

"Вече разглеждаме варианти и възможности за разширяване на автомагистрала „Тракия“ в участъка София – Пловдив с по едно платно в двете посоки". Това съобщи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на изслушване в парламентарната Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения.

Валери Симеонов представи България пред инвеститори

Валери Симеонов представи България пред инвеститори

Вицепремиерът Валери Симеонов взе участие на китайския инвестиционен форум „16+1“ в Прага, представяйки предимствата на България пред делегация инвеститори и институционални представители от Китай, съобщиха от пресофиса на вицепремиера. Форумът среща държавите от Централна и Източна Европа с Китай, целейки да засили и създаде още по-динамичен

Нова измама за хора с дългове

Нова измама за хора с дългове

Хората с дългове са подложени на нова измама. Хакери атакуват длъжници към фирми за бързи кредити. Онлайн крадците намирали адресите на клиенти на фирмите и от името на компаниите изпращали мейлове с текст "Искова молба". Вече има доста сигнали за новата измама в ГДБОП, съобщи в. "Стандарт". Във фалшивата "Искова молба" пише,

Нанков: Тунел под връх Шипка ще има, той е жизнено важен

Нанков: Тунел под връх Шипка ще има, той е жизнено важен

Тунел под връх Шипка ще има. Не защото е приоритет в предизборната и впоследствие управленската програма на ГЕРБ, а защото е жизнено важен. Това заяви от парламентарната трибуна министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, в отговор на въпрос от народния представител Донка Симеонова относно изграждането на тунела под

Един богат регион търси чужденци

Един богат регион търси чужденци

Един миниатюрен, но богат европейски регион трескаво се нуждае от нови заселници. Хората там са доволни, живеят щастливо и в сигурност, но са твърде малко, за да поддържат силната икономика, предава "Дойче веле". Говорите ли белгийски? Не, защото такъв език няма. В Белгия се говорят три официални езика: френски, нидерландски и немски.

Менда Стоянова: Имаме 9,8% ръст на средната работна заплата

Менда Стоянова: Имаме 9,8% ръст на средната работна заплата

Ако направиме сравнение с първото тримесечие на 2017г. и първото тримесечие на 2016г. имаме 9,8% ръст на средната работна заплата. Тази година тя достигна 1068лв. Това каза народният представител от ГЕРБ и председател на комисията по бюджет и финанси Менда Стоянова в предаването "Денят започва" по БНТ.

Променят акциза на цигарите, българските поскъпват

Променят акциза на цигарите, българските поскъпват

Българските цигари се очаква да поскъпнат от следващата година заради нов акциз. Чрез преходните разпоредби на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс в четвъртък депутатите приеха поправки и в закона за акцизите. Според тях общият налог върху цигарите е минимум 177 лева на 1000 къса. Ставката има 2 компонента - специфичен и пропорционален акциз.

Чужденци извън ЕС няма да купуват свободно земя у нас

Чужденци извън ЕС няма да купуват свободно земя у нас

Чужденци от държави извън Европейския съюз няма да могат свободно да купуват земя у нас. Изключение са Исландия, Лихтенщайн и Норвегия, които са част от Споразумението за европейското икономическо пространство. Това стана ясно, след като от земеделското министерство предложиха да отпадне 5-годишната уседналост като изискване за притежаването на

По-скъпи винетки за тировете догодина (обзор)

По-скъпи винетки за тировете догодина (обзор)

Цената на винетките за леките коли догодина ще остане същата като сега, но за камиони и тирове ще има чувствително увеличение, особено на еднодневните. Това съобщи регионалният министър Николай Нанков в четвъртък. Промяната ще бъде направена независимо от процедурата за въвеждането на толсистемата, която непрекъснато се обжалва.

Променят акциза на цигарите, българските поскъпват

Променят акциза на цигарите, българските поскъпват

Българските цигари се очаква да поскъпнат от следващата година заради нов акциз. Чрез преходните разпоредби на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс в четвъртък депутатите приеха поправки и в закона за акцизите. Според тях общият налог върху цигарите е минимум 177 лева на 1000 къса. Ставката има 2 компонента - специфичен и пропорционален акциз.

Светлана Боянова: Вече има работна група за мярка 16.1

Светлана Боянова: Вече има работна група за мярка 16.1

Светлана Боянова е завършила право в Бургаския свободен университет. Започва кариерата си като главен експерт в дирекция "Интеграционна политика" в Министерството на земеделието и горите през януари 2000 г. с фокус Обща селскостопанска политика, биологично земеделие и правна закрила на сортовете растения в ЕС в редица европейски страни.

Процедури забавили с 2 години разширението на пътен възел "Плодовитово", откриха го

Процедури забавили с 2 години разширението на пътен възел "Плодовитово", откриха го

Ще преасфалтират "Тракия" през септември, другата седмица започва ремонт на пътя Пловдив - Асеновград Тежки процедури по отчуждаване на земи и оценки по ОВОС забавили с около 2 години разширението на пътен възел "Плодовитово" на километър 166 от автомагистрала "Тракия". Това призна днес министърът на регионалното развитие и благоустройството

Решават до края на декември как ще продължи санирането след 2018 година

Решават до края на декември как ще продължи санирането след 2018 година

"Сградите за саниране, включени в националната програма за енергийна ефективност, вече са прекалено много на фона на паричния ресурс, с който разполагаме. Затова трябваше с писмо да напомня на кметовете на общини да прекратят приема на нови кандидати. Всъщност, това не беше необходимо, защото, ако се четат внимателно указанията, в тях е написано,

Винетките през 2018 г. ще поскъпнат само за камионите

Винетките през 2018 г. ще поскъпнат само за камионите

В момента работна група прави изчисленията, а през септември ще вземем политическо решение за новите стойности на винетките през 2018 г. Това съобщи пред журналисти регионалният министър Николай Нанков.  "Аз съм категорично за това стойността на винетната такса за леките автомобили да остане на досегашното равнище.

Всеки пети младеж в България нито учи, нито работи

Всеки пети младеж в България нито учи, нито работи

Значителна част от младите хора в България нямат интерес нито към работа, нито към образование или професионално обучение. Макар да намалява, през последните три години делът на неактивните младежи от населението в групата 15-24 г. пада едва с 3.4 пр. п. до 18.2% през 2016 г. Това показва ежегодният доклад "Заетост и социално развитие в Европа",

80% от фалшивите стоки в ЕС са от Китай

80% от фалшивите стоки в ЕС са от Китай

Митниците на държавите от ЕС са задържали над 41 милиона фалшифицирани продукти по външните граници на ЕС на обща стойност 670 милиона евро през 2016 година, което е с 2% повече от година по-рано, съобщи днес Европейската комисия, цитира clubz.bg. Тя публикува днес редовния си годишен доклад за защитата на правата на интелектуална собственост.

Пуснаха движението по пътен възел "Плодовитово" (Снимки)

Пуснаха движението по пътен възел "Плодовитово" (Снимки)

Пуснато е движението по двете нови връзки на п.в. „Плодовитово“, който свързва магистралите „Тракия“ и „Марица“. Това съобщиха от Министерството на регионалното развити и благоустройството. Две нови пътни връзки на п.в. „Плодовитово“ спестяват на пътуващите 40 км и поне 30 минути, необходими досега за придвижваме между магистралите „Марица“ и

Зелена зона и в столичните квартали "Лозенец" и "Средец" от 1 октомври

Зелена зона и в столичните квартали "Лозенец" и "Средец" от 1 октомври

Зелена зона ще се разшири с близо 4854 места в столичните квартали "Лозенец" и "Средец" от 1 октомври. Това решиха съветниците на днешната сесия на Столичния общински съвет. Платената зелена зона ще има вече в кв. "Яворов" между булевардите Цариградско шосе, "Евлоги и Христо Георгиеви", "Михай Еминеску" и улиците "Мизия" и "Хан Омуртаг".

Прагът на кешовите плащания остава 10 хил. лева

Прагът на кешовите плащания остава 10 хил. лева

Народните представители отхвърлиха предложението на ГЕРБ прагът на кешовите плащания от 1 януари 2018 година да бъде 5 хил. лева, предаде „Фокус“. Предложението на ГЕРБ, внесено от председателя на бюджетната комисия Менда Стоянова, е прагът на кешовите плащания да бъде 10 хил. лева до 31 декември 2017 година,