Влакът от Пловдив ще става междуградска железница в столицата, подобно на тази в Берлин. За целта влаковете, които пристигат в София от югоизточните направления, ще стигат до жп гара “Обеля”. Там ще бъде построена нова гара от НКЖИ, съобщи главният архитект на София Здравко Здравков.

Влаковете ще спират на Гара Искър, новата гара “Чавдар” в кв. “Подуене”, Централна гара и новия терминал в “Обеля”.

Влаковете от Перник пък ще бъдат свързани с метрото още през 2019 г., когато ще е готова новата гара в “Горна баня”. Идеята е хората да не обикалят цяла София, а да имат различни удобни варианти и връзка с метрото.

Столичното метро ще бъде разширявано в три направления. Приоритетно е удължението с две станции в “Люлин”, за да може да обслужва още 40 хил. души на ден Първата нова станция ще е на бул. “Царица Йоанна”, а втората на околовръстното, където трябва да се изгради жп спирка за линията София - Волуяк - Кюстендил.

Това трасе е едно от най-важните продължения, защото там може да се обособи бизнес зона с голям подземен паркинг, обясни Здравков. Тази спирка ще обслужва и пътниците от Божурище.Второто предложение за отсечка е от Бизнес парка към полите на Витоша. Там може да се направи спирка, която да качва хората на Симеоновския лифт, обясни Здравков. Третото предложение е отклонение след Орлов мост към “Слатина”.

До септември 2018 г. трябва да е готова концепцията “Визията на София до 2050 г.”, съобщи кметът Йорданка Фандъкова. Изработването на стратегията ще струва до 500 хил. Целта е тя да посочи проблемите на града и да намери конкретни мерки за превръщането на столицата в зелен град, които развива културното си наследство, каза Фандъкова.