Елица Винярчек, ARUNA PR Advisory

Поколението на милениалите, родено между 1980 г. и 2000 г., ще съставлява 50% от глобалната работна сила до 2020 г. и привличането на най-добрите е от ключово значение за бизнеса ви. Милениалите имат много по-различно поведение, навици и очаквания от предишните поколения. Ето защо специалистите „Човешки ресурси“ трябва да намерят нови начини, за да отговорят на тези очаквания, и да преосмислят комуникацията си с тях.

Като цяло милениалите са много по-уверени в себе си и много по-независими, благодарение на мобилните телефони, интернет и други електронни форми на комуникация. Това е първото поколение, което е израснало онлайн и технически е най-грамотно. Предпочитат да работят в екип, което им дава допълнителни възможности да социализират. Добри са и във вършенето на няколко задачи едновременно - учили са за изпити, слушайки радио и гледайки телевизия и това е още една причина да промените крос-медия маркетинга си.

Но какво бихте могли да направите, за да привлечете повече и по-добри кандидати за работа от това поколение? На първо място предложете им лесна за използване технология. Това означава да въведете в практиката си техническите инструменти, с които са свикнали милениалите, като Skype, Google Hangouts и социалните мрежи, където влизат по 2-3 пъти дневно. Тромавият и неясен процес на подбор плаши кандидатите за работа, така че осигурете технологично решение, което е лесно за използване, а формата за попълване на лична информация не отнема часове и е достъпна през мобилен телефон.

Милениалите са закърмени със смартфони, с които търсят и консумират данни, искат да ги контролират и никак не обичат да чакат за отговор. Затова трябва да имат лесен достъп до цялата информация, свързана с дадена позиция и качена на отделен кариерен портал, където да се запознаят и с културата на вашата компания, плюсовете да започнат работа при вас, различните фирмени политики и т.н. Ако предварително сте осигурили тази информация, те ще бъдат по-склонни да ви изпратят автобиографията си, а и ще задават по-малко въпроси по време на интервюто.

Следете и какво се говори за вас като работодател в онлайн пространството и реагирайте навреме на написаното, защото колкото повече са негативните коментари, толкова по-малко CV-та ще получите.

Друг фактор, който може да откаже милениалите да кандидатстват при вас, са самите обяви. Според данни на CareerBuilder 75% от търсещите работа се влияят от това как изглежда обявата - дали има правописни грешки в нея, ясно ли е заглавието й, пълна ли е с прекалено много жаргонни за сектора ви думи, има ли ваше лого или корпоративно мото. Но дори и обявата ви да е перфектна, ако потенциалните кандидати не я намерят бързо, просто сте си изгубили времето. Разширете спектъра от онлайн места, където да публикувате според спецификите на свободната позиция, и използвайте техники за оптимизиране на съдържанието на обявата, за да излиза по-нагоре в търсачките.

Креативните кампании за подбор също се приемат много добре. Например онлайн куиз на кариерния ви сайт на достъпен за милениалите език, който да тества меките им умения по един забавен начин и да им даде възможност да се похвалят с резултатите си в социалните мрежи. Така не само ще покажете, че компанията ви е в крак с тяхното време, а и ще получите допълнителна популярност – при това безплатно.

Видеото е може би едно от най-важните средства за комуникация с милениалите, които прекарват 48% повече време да гледат онлайн видеа в сравнение със средностатистическия интернет потребител. Но ако съдържанието му не е интересно, не е добре направено, не е информативно и най-вече смислено, по-добре не рискувайте.
Не на последно място милениалите очакват изживявания, свързани с личните им нужди и интереси, така че спонсорирането на културни изяви, фестивали и други събития ще е печеливш ход, който ще запомнят.

Да подобрите маркетинга си, насочен към това поколение, не е лесна работа, защото трябва да разберете социалната им зависимост от комуникацията. И тайната на успеха ви е да се фокусирате върху лесния, кратък и технологично безпроблемен процес на кандидатстване, имиджа ви на работодател в онлайн пространството, съдържанието и визията на обявите ви за работа и местата, където потенциалните кандидати ще ги видят.