През миналата седмица в китайския град Маотай се проведе международна конференция-среща на дистрибуторите от цял свят на "Маутай" (Moutai) - най-популярната национална спиртна напитка (байджоу) в Китай. В нея участваха 104 фирми от 66 страни, включително присъстваха представители от България. През миналата година „Маутай“ стана алкохолна марка No.1 в света, изпреварвайки конкуренти като Johnnie Walker, Hennessy, Jack Daniels, Smirnoff и др.

Обвитата в мистика напитка се произвежда от хилядолетия в Китай от сорго (вид житно растение) и преминава през минимум 8 фази на ферментация и 7 дестилации, без да се добавя нищо друго. Зърното за производство на уиски ферментира за около седмица, докато при "Маутай" производственият процес трае над 6 месеца. Следва стареене в глинени съдове, най-често 5 години, но и над 15 до 30 и дори 50 години. Резултатът е кристална течност с 53о алкохолно съдържание, която невероятно меко преминава през езика и гърлото и сгрява душата и тялото. "Маутай" е известна като напитката с най-дълъг послевкус с тропични плодови нотки и екзотични аромати от Азия, определяна като най-комплексният и натурален бял спирт в света.

Огненият алкохол е известен и стова, че продължава да старее дори в бутилките и има и колекционна стойност. Всяка година стойността на бутилката се увеличава с около 20 %. Средните цени на най-популярните продукти надхвърлят 100 щ.дол. за бутилка от 0.5 л. и стигат до хиляди долари за най-отлежалите.

Експортната експанзия на "Маутай" продължава. Очаква се в следващите няколко години напитката да се продава в над 100 страни по света.