34% от компаниите в България използват поне една социална медия. Това показват данни на Евростат за 2017 г.

Страната ни се нарежда на една от последните позиции в класцията. След нас са единствено Латвия и Полша, където съответно 30% и 27% от бизнеса се възползват от предимствата на социалните медии.

Те са използвани най-много от компаниите в Малта или по-точно от 75% от тях. С 68% второто място си поделят Дания, Ирландия и Холандия.

Средно за Европейския съюз делът на фирмите с участие в поне една социална медия е 47%. Това е голям ръст спрямо 2013 г., когато под една трета от всички компании са ползвали тези услуги.

Компаниите включват социалните медии като част от стратегията си за интегриране на информацията и комуникационните технологии в бизнеса си. Чрез тях те формират имиджа си или развиват маркетинг стратегии, събират мнения на клиенти, осъществяват комуникация със служителите си или хора извън фирмата.

Социалните медии включват социални мрежи, блогове, сайтове за споделяне на мултимедийно съдържание. Сред най-често използваните платформи са фейсбук и линкдин.