Илън Мъск отвори пътя за Марс с най-мощната ракета (Обзор)

• 0
authorАвтор: 24 часа

Илън Мъск отвори пътя за Марс с най-мощната ракета (Обзор)

ИЛЪН МЪСК Колата на Мъск заедно с манекена в Космоса на фона на Земята.

Falcon Heavy бе изстрелянавъв вторник, на борда ѝ е червената “Тесла” на милиардера.

Най-мощната ракета в света Falcon Heavy бе успешно изстреляна за първи път и откри хоризонта за пътуване до Марс, съобщи Би Би Си.

Снабдена с 27 двигателя “Мерлин”, ракетата излетя в 22,45 часа българско време във вторник от космическия център “Кенеди” във Флорида. Тя потегли без проблеми, като няколко минути по-късно две от трите първи степени се отделиха и се върнаха на Земята успешно на предвидените за целта площадки. Третата обаче се разби в Атлантическия океан на близо 100 метра от платформата със скорост от почти 500 км/ч. Товарът бе освободен 4 минути след началото на полета.

Falcon Heavy е дълга 70 метра, широка 12 метра и струва 90 млн. долара.

Съставена е от

три ракети

Falcon 9

Стартовата ѝ тяга е около 2200 тона. Тя може да изведе до 63,8 тона полезен товар в ниска околоземна орбита, в геостационарна орбита - 26,7 тона, до Марс - 16,8 тона. Falcon Heavy е два пъти по-мощна от използваните днес ракети и най-мощната след Saturn 5.

Разработената от компанията “Спейс Екс” на милиардера Илън Мъск Falcon Heavy носеше специален товар - личния автомобил на богаташа - черешево червена “Тесла”. На седалката на шофьора е манекен със скафандър, чието име е Стармен. С дясната си ръка той държи кормилото, а левият му лакът е на прозореца. Превозното средство има камери, които излъчват картина от открития Космос. От радиото

звучи песента

“Космическа

одисея” на

Дейвид Бауи

На таблото на теслата има и надпис “Без паника”, което е препратка към книгата “Пътеводител на галактическия стопаджия”. На борда са също диск с дигитално копие на научно фантастичната поредица “Фондацията” на Айзък Азимов, както и плоча, на която са гравирани имената на 6000 служители на “Спейс Екс”.

Ако експедицията на колата устои на суровите условия на радиационния пояс на Ван Алън, после тя ще се отправи към Марс.

Приключението ѝ

може да

продължи един

милиард години

и да я отведе на милиони километри от Земята, което е еквивалентно на 10 000 пъти обиколка около нашата планета.

“Допада ми идеята за кола, която се движи безкрайно в Космоса и може да бъде открита от извънземни след милиони години”, заяви наскоро Мъск.

Според Браян Малстед, софтуерен инженер в “Спейс Екс”, автомобилът може да достигне скорост от 40 000 км/ч по време на своето пътуване. Учени обаче твърдят, че радиацията в Космоса ще разяде колата в рамките на година или някой астероид ще я смачка и тя няма да достигне целта си.

“Ракетата може да изпрати полезен товар до Плутон. Или може да долети до Луната”, смята обаче Мъск. Той твърди още, че с нея хората ще стигат до Марс. Заради мощността на ракетата тя ще може да превозва много големи машини, които да помогнат при изучаването на Червената планета.

“Става въпрос за вярата в бъдещето. Мисля, че бъдещето ще бъде по-добро от миналото, и не мога да се сетя за нищо по-вълнуващо от това да отидем там и да бъдем сред звездите”, заяви Илън Мъск. Милиардерът обяви по-рано, че ако тестовият полет сработи, е готов да сложи сателити за следващата мисия.

Според западни издания на “Спейс Екс” ще бъде предложено да извежда в Космоса много по-големи сателити за използване от американското разузнаване и Пентагона.

“Спейс Екс” планира около 30 старта през тази година, включително още два на Falcon Heavy.

Малко след края на изстрелването Мъск сподели снимка в инстаграм, показваща една от електронните платки, вложени в колата, на която има надпис “Произведено на Земята от хора”.

Успехът е

огромна стъпка

към по-евтини и

вече по-редовни

космически

полети

Докато един полет на Falcon Heavy коства около 90 милиона долара, с проектирана от НАСА ракета ще струва 1 милиард долара. Това е така, защото “Спейс Екс” разработи ракети, които се връщат обратно на Земята и така се спестява огромно количество пари.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп поздрави Мъск и “Спейс Екс” за успешния първи полет на ракетата.

Полети на хора до Червената планета - когато ще могат да се върнат

Тази година се навършват 30 г. от втория полет, в който участва български космонавт - Александър Александров. Това напомни за “24 часа” космонавтът, който бе във втория екип - Красимир Стоянов.

Александър Александров летя от 7 до 17 юни на борда на “Союз ТМ-5” заедно с командира Анатолий Соловьов и бординженерa Виктор Савиних. Затова той е летец космонавт, а Стоянов, който остана на Земята с втория екипаж, е космонавт изследовател.

С полетите на Георги Иванов на 10 април 1979 г. и на Александър Александров, България става шестата страна в ранглистата на ООН по космонавти, излетели около орбита. Тя е 18-а в ранглистата на космическите държави, след като е изстреляла първия си прибор в спътник по програмата “Интеркосмос” през 1972 г. Той е изследвал магнитосферата и йоносферата на Земята, работил е до съществуването на спътника, каза Стоянов.

Тежкият полет на “Союз-33” с Николай Рукавишников и Георги Иванов на борда става христоматиен и се изучава при обучение на космонавти, казва Стоянов. Той коментира пред “24 часа” набирането на участници за полети до Марс, сред които има и българи. Космонавтът не вярва човечеството да разреши полети на хора, докато технологиите не позволят те да се върнат на Земята. Не е решен и проблемът със защитата от радиацията на Марс - и за хора, и за техника.

Споделете

CAPTCHA изображение

Най-четени

Добруджанска пшеница се изнася за Европейския съюз

Търговията с пшеница в Добричка област е активна – каза председателят на Националната асоциация на зърнопроизводителите Костадин Костадинов. „В региона нямаше покълнала пшеница при жътвата и това я прави с добро качество” – добави той. Основно се търсят сделки на 340 лв за тон. Добруджанската пшеница отива за износ в Европейския съюз,

Румънците загубиха 1 милиард евро от БМВ,
защото "не си мият зъбите"

Румънците загубиха 1 милиард евро от БМВ, защото "не си мият зъбите"

Вечерта на 6 февруари 1999 г., по време на първата визита в Унгария на румънски министър-председател след 1989 г., тогавашният унгарски премиер Виктор Орбан покани своя румънски колега Раду Василе на вечеря в един прочут ресторант в Будапеща. По време на гощавката с вкусни унгарски специалитети Орбан предложи на Раду Василе да осъществят заедно

Хиляди туристи се втурнаха да пазаруват в Турция заради срива на лирата

Туристите в Турция се втурнаха да пазаруват, възползвайки се от резкия спад на турската лира, който изведнъж повиши покупателните им способности. Пред луксозните магазини на Шанел и Луи Вюитон в истанбулския квартал Нишанташъ се извиха опашки от предимно арабски туристи, очакващи да се възползват от кризата с турската национална валута,

Над 1 млрд. евро са загубите за фермерите в Германия заради сушата

Сушата, обхванала от седмици много райони в Германия, е причинили на селското стопанство до момента щети за повече от 1 милиард евро, предаде ДПА. Сумата на загубите в най-тежко засегнатите провинции е достигнала 1,1 млрд. евро, става ясно от информация, до която ДПА е получила достъп преди планирана за понеделник кризисна среща между федералното

Двата най-големи превозвача в България се сливат

Двете най-големи фирми за превоз на пътници у нас - "Юнион Ивкони" и "Груп плюс" се сливат в ново дружество "Транспект". Това става ясно от регистъра на Комисията за защита на конкуренцията.  Двете компании са подали уведомление до регулатора, който трябва да анализира пазара, на който оперират и да се произнесе как сделката ще се отрази на

С над 412 хиляди лв. компенсират
притежатели на лихвоточки във Велико Търново

С над 412 хиляди лв. компенсират притежатели на лихвоточки във Велико Търново

Компенсации в размер на 412 323 лева ще получат притежатели на многогодишни жилищно спестовни влогове (т.нар. лихвоточки), жители на Велико Търново и населените места в общината. Това информира във фейсбук страницата си кметът Даниел Панов. Средствата са осигурени от Националния компенсационен жилищен фонд.

Вноска до 580 лв. годишно осигурява лечение и за 1 милион евро

Застраховки покриват и разходи за адвокат, ако има дело за причинени щети От 20 до 120 лв., инвестирани в здравна застраховка, могат да спестят много нерви и пари на хората, които пътуват в чужбина. В най-общия случай полиците гарантират 100 000 лв. разходи за лечение, ако се наложи кратък болничен престой.

Свалиха цените на доматите и чушките от полето, но пак са най-скъпи от 5 г.

На едро сега струват съответно 1,25 и 0,98 лв., а през 2013 г. са били по 0,73 и 0,63 лева Цените на доматите и чушките, отглеждани на открити площи, падат през последните дни, но въпреки това остават най-високи за последните 5 г. С 8,1% се е понижила цената на доматите от полето за седмица и вече е 1,25 лв. за килограм.

Все повече туристи избират Куба

Броят на туристите, които посещават Куба бележи покачване въпреки "кампаниите" на САЩ да ограничат най-големия икономически сектор на острова, обявиха кубинските власти, цитирани от Франс прес. От 1 януари до 9 август Куба е посетена от 3 милиона туристи, а прогнозите за цялата 2018 година са за 5 милиона посетители спрямо 4,5 милиона през 2017 г.

Депутатската заплата се вдига със 108 лв., но остава под рекорда (Обзор)

Средната с ръст от 8,2% за година, стигна 1119 лв. за юни Със 108 лева се увеличава депутатската заплата и става 3429 лева. Възнаграждението на народните представители е равно на три средни заплати за страната в обществения сектор за последния месец от всяко тримесечие. В петък НСИ обяви, че то е 1143 лв.

Най-коментирани

Над 160 000 купувачи са се регистрирали за първото ЕКСПО за внос в Китай

Повече от 160 хиляди купувачи от 80 хиляди местни и чуждестранни компании са се регистрирали за участие в първото Китайско международно ЕКСПО за внос (CIIE) до този вторник, съобщиха организаторите. Те добавят още, че са планирали да допуснат общо 150 хиляди, но регистрацията е надминала очакванията им, предава bulgarian.cri.cn.

Токът в България най-евтин в ЕС

Токът в България продължава да е най-евтин в Европейския съюз, сочат актуализирани данни на Евростат за 2017 година. За първи път статистическата агенция сравнява средните цени в отделните държави, за които има налични данни, което прави изследването по-представително. 0,097 евро е средната стойност на електроенергията за киловатчас в България

Изгорели дискове спрели Търговския регистър, пускат справки в сряда (обзор)

Информацията се пази на две места Няколко изгорели харддиска, на които се пази информация от Търговския регистър, го блокираха и 5 дни той бе недостъпен. Аварията, настъпила в петък, вече се отстранява поетапно. Макар да имаше подозрения за хакерска атака, източници на “24 часа” бяха категорични, че няма външна намеса, а причината е претоварване.

Забраняват на туроператори да предлагат екскурзии, по-скъпи от застраховката им

Министерството на туризма дава на прокурор фирма, измамила група българи с неплатени нощувки в Канада Туроператорите да нямат право да предлагат екскурзии, чиято стойност е по-висока от застрахователната им полица. Такова изменение в законодателството ще предложи министърът на туризма Николина Ангелкова.

Турски кмет нареди да махнат шенлонгите от 43-километров плаж в Мендерес

Кметът на турския егейски град Мендерес обяви, че достъпът до 43-километровия плаж в района ще бъде безплатен за всички, съобщи турската телевизия НТВ. Бюлент Сойлу, кмет на град Мендерес, окръг Измир, нареди да бъдат премахнати всички шезлонги, за които се плаща по цялата плажна ивица в района, предава БТА.

За 4 години незаконните цигари намаляха шест пъти (обзор)

l От 34% през 2014 г. сега делът на нелегалните изделия е 5,8%  l Трафикантите вече използвали деца  l България е сред страните в ЕС с най-ниска контрабанда През първото тримесечие на 2018 г. делът на незаконните цигари, продавани в България, е паднал за първи път под 6%, откакто “Инициатива срещу незаконната търговия” изследва празните

"Вашингтон пост": Кризата с турската лира буди страхове от глобална финансова криза

Кризата с турската лира предизвика вълнения на световните валутни пазари, пише в. "Гардиън". Британският ежедневник отбелязва, че аржентинското песо и южноафриканският ранд са станали косвена жертва на спада на курса на турската валута, която е загубила 8 процента от стойността си спрямо долара, предава БТА.

Хиляди туристи се втурнаха да пазаруват в Турция заради срива на лирата

Меркел: Турция трябва да осигури независимостта на централната банка

Германия иска икономиката на Турция да се развива и никой няма интерес от дестабилизацията й. Това заяви днес в Берлин германският канцлер Ангела Меркел след среща с босненския президент Денис Звиздич, цитирана от ТАСС и БТА. Никой (...) няма интерес от икономическа дестабилизация на Турция. За нас е изгодна стабилната икономическа обстановка край

Изгорели дискове спрели Търговския регистър, пускат справки в сряда (обзор)

Меркел: Турция трябва да осигури независимостта на централната банка

Русия: Проблемите в икономиката на Турция не се отразяват на общите ни проекти

Проблемите в икономиката на Турция по никакъв начин не се отразяват на двустранните проекти с Русия и засега всичко върви както трябва, заяви днес говорителят на Кремъл Дмитрий Песков, цитиран от ТАСС. Песков подчерта също, че турският президент Реджеп Тайип Ердоган е разговарял с руския си колега Владимир Путин в петък и по време на разговора не

Свалиха цените на доматите и чушките от полето, но пак са най-скъпи от 5 г.

Добруджанска пшеница се изнася за Европейския съюз

Депутатската заплата се вдига със 108 лв., но остава под рекорда (Обзор)

Турция планира да намали държавните разходи с 5,6 млрд. долара и да увеличи доверието в националната валута

Турция планира да намали държавните разходи с 5,6 милиарда долара и да увеличи доверието в националната валута, заяви турският министър на финансите и държавната хазна Берат Албайрак, който днес представи в Истанбул новия икономически план на Турция, съобщават ТАСС и "Дейли сабах". Турция ще приеме нов икономически подход при президентската

Турската лира се срина с 19% спрямо долара след митата на Тръмп

Турската лира отбеляза днес невероятен спад от 19 процента спрямо долара, след като президентът на САЩ Доналд Тръмп оповести двойно увеличение на вносните мита върху стоманата и алуминия от Турция за САЩ, предава БТА. Турската лира се обменяше при курс 6,6115 лири за долар в 13:35 часа по Гринуич (16:35 часа българско време).