Илън Мъск отвори пътя за Марс с най-мощната ракета (Обзор)

• 0
authorАвтор: 24 часа

Илън Мъск отвори пътя за Марс с най-мощната ракета (Обзор)

ИЛЪН МЪСК Колата на Мъск заедно с манекена в Космоса на фона на Земята.

Falcon Heavy бе изстрелянавъв вторник, на борда ѝ е червената “Тесла” на милиардера.

Най-мощната ракета в света Falcon Heavy бе успешно изстреляна за първи път и откри хоризонта за пътуване до Марс, съобщи Би Би Си.

Снабдена с 27 двигателя “Мерлин”, ракетата излетя в 22,45 часа българско време във вторник от космическия център “Кенеди” във Флорида. Тя потегли без проблеми, като няколко минути по-късно две от трите първи степени се отделиха и се върнаха на Земята успешно на предвидените за целта площадки. Третата обаче се разби в Атлантическия океан на близо 100 метра от платформата със скорост от почти 500 км/ч. Товарът бе освободен 4 минути след началото на полета.

Falcon Heavy е дълга 70 метра, широка 12 метра и струва 90 млн. долара.

Съставена е от

три ракети

Falcon 9

Стартовата ѝ тяга е около 2200 тона. Тя може да изведе до 63,8 тона полезен товар в ниска околоземна орбита, в геостационарна орбита - 26,7 тона, до Марс - 16,8 тона. Falcon Heavy е два пъти по-мощна от използваните днес ракети и най-мощната след Saturn 5.

Разработената от компанията “Спейс Екс” на милиардера Илън Мъск Falcon Heavy носеше специален товар - личния автомобил на богаташа - черешево червена “Тесла”. На седалката на шофьора е манекен със скафандър, чието име е Стармен. С дясната си ръка той държи кормилото, а левият му лакът е на прозореца. Превозното средство има камери, които излъчват картина от открития Космос. От радиото

звучи песента

“Космическа

одисея” на

Дейвид Бауи

На таблото на теслата има и надпис “Без паника”, което е препратка към книгата “Пътеводител на галактическия стопаджия”. На борда са също диск с дигитално копие на научно фантастичната поредица “Фондацията” на Айзък Азимов, както и плоча, на която са гравирани имената на 6000 служители на “Спейс Екс”.

Ако експедицията на колата устои на суровите условия на радиационния пояс на Ван Алън, после тя ще се отправи към Марс.

Приключението ѝ

може да

продължи един

милиард години

и да я отведе на милиони километри от Земята, което е еквивалентно на 10 000 пъти обиколка около нашата планета.

“Допада ми идеята за кола, която се движи безкрайно в Космоса и може да бъде открита от извънземни след милиони години”, заяви наскоро Мъск.

Според Браян Малстед, софтуерен инженер в “Спейс Екс”, автомобилът може да достигне скорост от 40 000 км/ч по време на своето пътуване. Учени обаче твърдят, че радиацията в Космоса ще разяде колата в рамките на година или някой астероид ще я смачка и тя няма да достигне целта си.

“Ракетата може да изпрати полезен товар до Плутон. Или може да долети до Луната”, смята обаче Мъск. Той твърди още, че с нея хората ще стигат до Марс. Заради мощността на ракетата тя ще може да превозва много големи машини, които да помогнат при изучаването на Червената планета.

“Става въпрос за вярата в бъдещето. Мисля, че бъдещето ще бъде по-добро от миналото, и не мога да се сетя за нищо по-вълнуващо от това да отидем там и да бъдем сред звездите”, заяви Илън Мъск. Милиардерът обяви по-рано, че ако тестовият полет сработи, е готов да сложи сателити за следващата мисия.

Според западни издания на “Спейс Екс” ще бъде предложено да извежда в Космоса много по-големи сателити за използване от американското разузнаване и Пентагона.

“Спейс Екс” планира около 30 старта през тази година, включително още два на Falcon Heavy.

Малко след края на изстрелването Мъск сподели снимка в инстаграм, показваща една от електронните платки, вложени в колата, на която има надпис “Произведено на Земята от хора”.

Успехът е

огромна стъпка

към по-евтини и

вече по-редовни

космически

полети

Докато един полет на Falcon Heavy коства около 90 милиона долара, с проектирана от НАСА ракета ще струва 1 милиард долара. Това е така, защото “Спейс Екс” разработи ракети, които се връщат обратно на Земята и така се спестява огромно количество пари.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп поздрави Мъск и “Спейс Екс” за успешния първи полет на ракетата.

Полети на хора до Червената планета - когато ще могат да се върнат

Тази година се навършват 30 г. от втория полет, в който участва български космонавт - Александър Александров. Това напомни за “24 часа” космонавтът, който бе във втория екип - Красимир Стоянов.

Александър Александров летя от 7 до 17 юни на борда на “Союз ТМ-5” заедно с командира Анатолий Соловьов и бординженерa Виктор Савиних. Затова той е летец космонавт, а Стоянов, който остана на Земята с втория екипаж, е космонавт изследовател.

С полетите на Георги Иванов на 10 април 1979 г. и на Александър Александров, България става шестата страна в ранглистата на ООН по космонавти, излетели около орбита. Тя е 18-а в ранглистата на космическите държави, след като е изстреляла първия си прибор в спътник по програмата “Интеркосмос” през 1972 г. Той е изследвал магнитосферата и йоносферата на Земята, работил е до съществуването на спътника, каза Стоянов.

Тежкият полет на “Союз-33” с Николай Рукавишников и Георги Иванов на борда става христоматиен и се изучава при обучение на космонавти, казва Стоянов. Той коментира пред “24 часа” набирането на участници за полети до Марс, сред които има и българи. Космонавтът не вярва човечеството да разреши полети на хора, докато технологиите не позволят те да се върнат на Земята. Не е решен и проблемът със защитата от радиацията на Марс - и за хора, и за техника.

Споделете

CAPTCHA изображение

Най-четени

Веднъж извадена,  скицата за имот  ще важи завинаги

Веднъж извадена, скицата за имот ще важи завинаги

С промени в наредба отпада изискването за презаверка.  Нова трябва да се издаде    само при промяна в данните Имотните скици стават безсрочни. Нови трябва да се издават само при промени в данните за имота. Това става възможно с промени в Наредбата за съдържанието, създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри.

“Богатите” пенсионери вече над 50 хиляди, догодина пада таванът

5 пъти повече мъже вземат максимална пенсия 53 541 са т.нар. богати пенсионери, които вземат тавана на пенсията от 910 лв. Те са се увеличили с 8206 в сравнение с 2016 г., показва справка от онлайн статистиката на Националния осигурителен институт. В това число не влизат хората, които вземат максимална пенсия с включени вдовишки или инвалидни

Наши учени създадоха нов хляб - ядеш и не пълнееш

Хляб, богат на протеини, белтъци, аминокиселини и с ниско съдържание на натриев хлорид е създаден в Института по криобиология. Той намалява холестерола 5 пъти и помага за редуциране на теглото. Препоръчва се за диабетици и сърдечно болни. Подобен продукт се прави за първи път в Европа. Изделието е сред иновациите на мегафорума за агробизнес,

Борисов освободи зам.-министър на спорта, Караниколов я назначи за шеф на агенция

Габриела Козарева е новият изпълнителен директор на агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия   В един ден премиерът Бойко Борисов освободи зам.-министъра на спорта Габриела Козарева, а министърът на икономиката Емил Караниколов я назначи за изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните

От шведска Нова тв стана чешка - Келнер я купи на 100% - 95% от MTG и 5% от Щосел

MTG нарече Дидие Щосел “чудесен ръководител”, той изпрати мейл до екипа на медията, че работният процес продължава независимо от сделката Появиха се първи прогнози за промени през май-юни, както и очакване, че Комисията за защита на конкуренцията може и да забави финала заради предстояща покупка на “Теленор” от чешкия милиардер Нова тв става

Мей: Всички от ЕС, които живеят във Великобритания, да останат след Брекзит

Британската министър-председателка Тереза Мей заяви днес, че иска всички граждани на Европейския съюз, които законно живеят във Великобритания, да останат след Брекзит през 2019 г., и обеща модернизирана система за тяхното регистриране, за да могат да останат, предаде Ройтерс. "Те имат огромен принос за нашата страна,

ЧЕЗ продадоха активите си в България на "Инерком груп"

"Инерком груп" купиха българските активи на ЧЕЗ. Това потвърди за "24 часа" говорителката на ЧЕЗ в Прага Алис Хоракова.  Окончателното решение беше взето от борда на днешното им заседание преди минути. Пазарджишката компания "Инерком груп" със собственик Гинка Върбанова беше спряган за фаворит по сделката.

Полският президент: Изненадан съм, че ЕС иска да е зависим от "Газпром"

"Искам да изразя учудването си, че Европейският съюз, предимно западната му част, иска да бъде зависим от Газпром", заяви днес във Вилнюс полският президент Анджей Дуда в отговор на въпрос за концепцията на газопровода "Северен поток 2", предава БТА. По думите му, цитирани от варшавския вестник "Газета виборча",

Сорос посъветвал човек от ЕЦБ да не прави ядро от страните, влизащи в еврозоната

Миналата година милиардерът Джордж Сорос се е срещнал с един от хората, които определят политиката на Европейската централна банка (ЕЦБ) – Беноа Куьор, за да обсъдят въпрос, който интересува силно роденият в Унгария интернационалист: по-дълбоката интеграция на еврозоната, предава американската агенция Bloomberg, цитирана от Фокус.

ЧЕЗ продаде бизнеса си у нас за над 300 млн. (Обзор)

Купувач е Гинка Върбакова, която има соларни паркове “Инерком България” купи бизнеса на ЧЕЗ в България, съобщи за “24 часа” говорителката на компанията в Прага Алис Хоракова. Окончателното решение е взето на заседание на наздорния съвет в четвъртък. “Инерком България”, със собственик Гинка Върбакова,

Най-коментирани

9 месеца чака бизнесът, за да получи ток, по закон са 55 дни

269 дни - т.е. близо 9 месеца, е средната продължителност на чакането на българска фирма да получи възможност за присъединяване към електроразпределителната мрежа. Това показват данни от анкета, която е направило наскоро икономическото министерство. Тя бе представена на съвместно заседание на парламентарната икономическа комисия с подкомисията за

Наши учени създадоха нов хляб - ядеш и не пълнееш

Фандъкова: Високите сгради в София ще са разрешени на някои места, няма да никнат като гъби

Промените, които сме предложили заедно с главния архитект в Закона за устройството и застрояването на Столична община, и се надяваме да бъдат одобрени от Народното събрание, означават защита на зелени площи. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова пред журналисти след като валидира пощенска марка на тема "София - Европейска столица на спорта",

6 пътни възела на магистралата след Видин

Кръгови кръстовища осигуряват връзката на аутобана с общинските пътища Шест пътни възела ще има на магистралния път от Видин до Ботевград. Пет са в участъка Видин - Ружинци и един на трасето от Мездра до Ботевград. Това предвижда проектът за аутобана Видин - Ботевград. Възлите осигуряват връзката на аутобана с шосетата,

“Богатите” пенсионери вече над 50 хиляди, догодина пада таванът

Протестът във Видин продължава „до дупка”

За четвърта поредна събота във Видин се проведе протест за магистрален път и тунел под Петрохан и протестиращите блокираха за няколко часа движението към Дунав мост 2. Макар че в него се включиха по-малко хора в сравнение с предишните съботи, организаторите обявиха, че протести ще има и на 24 февруари,

Кристин Лагард: Следим какви ще бъдат последиците от данъчната реформа в САЩ

Управляващият директор на Международния валутен фонд (МВФ) Кристин Лагард заяви днес, че следи с голямо внимание последиците от данъчната реформа, одобрена през декември от Конгреса на САЩ, и най-вече дали тя води до повишаване на лихвите, което би могло да засегне световната икономика, предаде АФП, цитирана от БТА.

През август 2019 г. дават разрешение за строеж на пътя Ружинци-Монтана

През август 2019 г. ще бъде издадено разрешението за строеж на пътя Ружинци-Монтана. "Това ще се случи след тежка и тромава процедура. Тя изисква да се изпълнят 27 условия, които са задължителни според закона. Освен отчуждителните процедури, в тях са включени издаване на заповеди от министъра и други административни дела",

Брокери: Небостъргачите свалят цените на имотите

Изграждането на твърде високи сгради на неподходящи места в големите градове сваля цените на имотите около тях. Това заявиха брокерите на недвижими имоти от няколко агенции по време на дискусия за правилата на застрояването. Според шефката на “Софконсулт” Галина Максимова трябва да се въведе законов текст,

Брокери: Небостъргачите свалят цените на имотите

Теменужка Петкова даде оставка, нов министър може да има в понеделник (Обзор)

Това е достойната постъпка при съмнение за въздействие, обясни енергийният министър и потвърди, че познава от 20 години Гинка Върбакова от Пазарджик, която е новият собственик на най-голямото енергоразпределително дружество у нас с 3 милиона клиенти и оборот от 1,8 милиарда лева   Теменужка Петкова отиде изненадващо в парламента в петък,

Българска фирма за доставка на храна продадена за 10,5 млн.

Българският доставчик на храна BGmenu е продаден на една от големите компании в Европа, извършваща същата услуга - Takeaway.com. Сделката включва и румънския бизнес “Оливиера” и е на стойност 10,5 млн. евро. Освен това Takeaway.com ще инвестира значителна сума в българския пазар, за да развие бизнеса си у нас.

Забраните за строителство са талибанщина

Изпълнителният директор на Камарата на строителите в България Иван Бойков не се бои да нарече „талибански“ исканията за спиране на всякакво строителство в столичния „Младост“. „Една забрана не води до нищо хубаво. Води до повече глупости, защото се стига до всякакви чудатости“, казва той. Истината изисква да се отбележи, че и сега има закони,

Инерком: Подписахме договор, придобиваме всички активи на ЧЕЗ в България

Предстои сделката да получи одобрение от Комисията за защита на конкуренцията. Инерком България беше избрана за купувач на всички активи на ЧЕЗ, a. с. в България. Това съобщиха от "Инерком" официално в писмо до медиите. Договорът между дружествата от групата на ЧЕЗ и Инерком България беше подписан на 23.02.2018 г.

Кои са най-добрите варианти за новото райониране на България

Какво налага да се направи ново райониране на страната и какви ще са ползите за населението. Тези въпроси ще бъдат поставени на дискусия, която "24 часа" организира в понеделник в София. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков ще обясни как държавата ще постигне целта си да създаде силни и жизнени райони,

Наградиха 24 нови продукта от мегаизложението в Пловдив

24 експоната станаха победители в Конкурса за иновации на изложбите „Агра“, „Фудтех“ и „Винария“, които се провеждат в Пловдив. В надпреварата участваха рекорден брой претенденти - общо 75 изделия на 56 фирми и научни институти. Най-авангардните разработки бяха определени от комисия с ръководител проф.

Теменужка Петкова подаде оставка

Министърът на енергетиката Теменужка Петкова току-що обяви пред журналисти в парламента, че подава оставка. Причината - съмненията около сделката за ЧЕЗ и желанието й да изчисти името си. Очаквайте

Сидеров: Министерският съвет трябва да се занимае със сделката за ЧЕЗ

Министерският съвет трябва да се занимае с тази тема, няма кой друг, а може би и прокуратурата трябва да се занимае със сделката за ЧЕЗ. Това заяви председателят на ПГ на Обединените патриоти Волен Сидеров пред журналисти в парламента в коментар на информация за продажбата на електроразпределителното дружество.

Делян Добрев: Сделката за ЧЕЗ ще мине през щателна проверка от КЗК и КЕВР

Сделката за ЧЕЗ ще мине през щателна проверка от КЗК и КВЕР и други институции.Това отговори на притесненията на БСП председателят на енергийната комисия Делян Добрев. Той самият по-рано тази сутрин изрази притеснения пред медиите, но, по думите му от трибуната на НС, темата не трябва да се драматизира, предава БТА.