Илън Мъск отвори пътя за Марс с най-мощната ракета (Обзор)

• 0
authorАвтор: 24 часа

Илън Мъск отвори пътя за Марс с най-мощната ракета (Обзор)

ИЛЪН МЪСК Колата на Мъск заедно с манекена в Космоса на фона на Земята.

Falcon Heavy бе изстрелянавъв вторник, на борда ѝ е червената “Тесла” на милиардера.

Най-мощната ракета в света Falcon Heavy бе успешно изстреляна за първи път и откри хоризонта за пътуване до Марс, съобщи Би Би Си.

Снабдена с 27 двигателя “Мерлин”, ракетата излетя в 22,45 часа българско време във вторник от космическия център “Кенеди” във Флорида. Тя потегли без проблеми, като няколко минути по-късно две от трите първи степени се отделиха и се върнаха на Земята успешно на предвидените за целта площадки. Третата обаче се разби в Атлантическия океан на близо 100 метра от платформата със скорост от почти 500 км/ч. Товарът бе освободен 4 минути след началото на полета.

Falcon Heavy е дълга 70 метра, широка 12 метра и струва 90 млн. долара.

Съставена е от

три ракети

Falcon 9

Стартовата ѝ тяга е около 2200 тона. Тя може да изведе до 63,8 тона полезен товар в ниска околоземна орбита, в геостационарна орбита - 26,7 тона, до Марс - 16,8 тона. Falcon Heavy е два пъти по-мощна от използваните днес ракети и най-мощната след Saturn 5.

Разработената от компанията “Спейс Екс” на милиардера Илън Мъск Falcon Heavy носеше специален товар - личния автомобил на богаташа - черешево червена “Тесла”. На седалката на шофьора е манекен със скафандър, чието име е Стармен. С дясната си ръка той държи кормилото, а левият му лакът е на прозореца. Превозното средство има камери, които излъчват картина от открития Космос. От радиото

звучи песента

“Космическа

одисея” на

Дейвид Бауи

На таблото на теслата има и надпис “Без паника”, което е препратка към книгата “Пътеводител на галактическия стопаджия”. На борда са също диск с дигитално копие на научно фантастичната поредица “Фондацията” на Айзък Азимов, както и плоча, на която са гравирани имената на 6000 служители на “Спейс Екс”.

Ако експедицията на колата устои на суровите условия на радиационния пояс на Ван Алън, после тя ще се отправи към Марс.

Приключението ѝ

може да

продължи един

милиард години

и да я отведе на милиони километри от Земята, което е еквивалентно на 10 000 пъти обиколка около нашата планета.

“Допада ми идеята за кола, която се движи безкрайно в Космоса и може да бъде открита от извънземни след милиони години”, заяви наскоро Мъск.

Според Браян Малстед, софтуерен инженер в “Спейс Екс”, автомобилът може да достигне скорост от 40 000 км/ч по време на своето пътуване. Учени обаче твърдят, че радиацията в Космоса ще разяде колата в рамките на година или някой астероид ще я смачка и тя няма да достигне целта си.

“Ракетата може да изпрати полезен товар до Плутон. Или може да долети до Луната”, смята обаче Мъск. Той твърди още, че с нея хората ще стигат до Марс. Заради мощността на ракетата тя ще може да превозва много големи машини, които да помогнат при изучаването на Червената планета.

“Става въпрос за вярата в бъдещето. Мисля, че бъдещето ще бъде по-добро от миналото, и не мога да се сетя за нищо по-вълнуващо от това да отидем там и да бъдем сред звездите”, заяви Илън Мъск. Милиардерът обяви по-рано, че ако тестовият полет сработи, е готов да сложи сателити за следващата мисия.

Според западни издания на “Спейс Екс” ще бъде предложено да извежда в Космоса много по-големи сателити за използване от американското разузнаване и Пентагона.

“Спейс Екс” планира около 30 старта през тази година, включително още два на Falcon Heavy.

Малко след края на изстрелването Мъск сподели снимка в инстаграм, показваща една от електронните платки, вложени в колата, на която има надпис “Произведено на Земята от хора”.

Успехът е

огромна стъпка

към по-евтини и

вече по-редовни

космически

полети

Докато един полет на Falcon Heavy коства около 90 милиона долара, с проектирана от НАСА ракета ще струва 1 милиард долара. Това е така, защото “Спейс Екс” разработи ракети, които се връщат обратно на Земята и така се спестява огромно количество пари.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп поздрави Мъск и “Спейс Екс” за успешния първи полет на ракетата.

Полети на хора до Червената планета - когато ще могат да се върнат

Тази година се навършват 30 г. от втория полет, в който участва български космонавт - Александър Александров. Това напомни за “24 часа” космонавтът, който бе във втория екип - Красимир Стоянов.

Александър Александров летя от 7 до 17 юни на борда на “Союз ТМ-5” заедно с командира Анатолий Соловьов и бординженерa Виктор Савиних. Затова той е летец космонавт, а Стоянов, който остана на Земята с втория екипаж, е космонавт изследовател.

С полетите на Георги Иванов на 10 април 1979 г. и на Александър Александров, България става шестата страна в ранглистата на ООН по космонавти, излетели около орбита. Тя е 18-а в ранглистата на космическите държави, след като е изстреляла първия си прибор в спътник по програмата “Интеркосмос” през 1972 г. Той е изследвал магнитосферата и йоносферата на Земята, работил е до съществуването на спътника, каза Стоянов.

Тежкият полет на “Союз-33” с Николай Рукавишников и Георги Иванов на борда става христоматиен и се изучава при обучение на космонавти, казва Стоянов. Той коментира пред “24 часа” набирането на участници за полети до Марс, сред които има и българи. Космонавтът не вярва човечеството да разреши полети на хора, докато технологиите не позволят те да се върнат на Земята. Не е решен и проблемът със защитата от радиацията на Марс - и за хора, и за техника.

Споделете

CAPTCHA изображение

Най-четени

Бизнесмен ще прави частно летище до Кондофрей

В ГВА е внесен за одобрение генерален план за превръщане на летателна площадка в аеропорт Собствениците на летателната площадка при радомирското село Кондофрей имат намерение да я разширят до частно летище. За това инвестиционно намерение съобщи министърът на транспорта Росен Желязков. Изявлението му бе по повод реакцията на лидера на БСП

“Самсунг” приключи сделката за соларните си централи  у нас

“Самсунг” приключи сделката за соларните си централи у нас

“Самсунг Си енд Ти корпорейшън” е приключила на 7 януари продажбата на шестте соларни парка от 43 мегавата в България. Те вече са собственост на чешката “Портанеро инвест” и люксембургското подразделение на геманската “КейГал И Ес Пи Еф 4 холдинг”. Цената не е обявена, но това е най-голямата сделка с продажба на соларни паркове в България от 2012

74% от шведските  фирми у нас планират  разширение на бизнеса

74% от шведските фирми у нас планират разширение на бизнеса

74% от шведските фирми, работещи в България, планират да разширят бизнеса си тук през следващите 3 години, като 60% от онези сред тях, които имат производствени бази тук, възнамеряват да инвестират още в тях. Това гласят резултатите от проучване сред шведския бизнес, представено в четвъртък вечерта на неформална сбирка в столичен клуб по повод

НАП: Хазната губи над 1 млрд. лева годишно заради фалшиви касови бележки

Държавната хазна губи над един милиард лева годишно заради укриване на обороти чрез фалшиви касови бележки, заяви за БНР  говорителят на Националната агенция за приходите Росен Бъчваров. По думите му, ако компаниите започнат подготовка за подмяна на касови апарати през януари, няма да имат проблем да изпълнят изискването на закона до края на март.

Тунел за 4,6 милиарда долара , който минава по дъното на морето, откриха в Хонконг (Видео)

Нов автомобилен тунел на стойност 4,6 милиарда долара бе открит днес в центъра на Хонконг, предаде ТАСС, цитирана от БТА. Според съобщение на местните власти осъществяването на инфраструктурния проект е отнело десет години. Тунелът с дължина 3,7 км преминава по северния бряг на остров Хонконг, а отчасти и по дъното на морето.

26-има имат толкова пари, колкото половината най-бедно население в света

Концентрацията на богатството се е увеличила още повече през 2018 година и 26-имата милиардери вече притежават толкова пари, колкото и половината най-бедно население в света. Това се посочва в доклад на неправителствената организация Оксфам, цитиран от АФП, съобщава БТА. Оксфам призовава държавните да облагат най-богатите хора.

Влог и в банков клон извън ЕС със защита до 100 000 евро

Предложението ще бъде в закона за банковата несъстоятелност Вземания по влогове на физически лица, както и такива на малки и средни фирми, които са направени в клон на банка извън ЕС, да са защитени до 100 хил. евро. Предложението е записано в проект за промени на Закона за банковата несъстоятелност, който е обявен за обществено обсъждане.

Решение на Съда на ЕС отваря вратичка България да иска край на арбитражите

Заведени дела има от няколко енергийни компании, исковете са за над 1 млрд. лева 22 държави от ЕС, сред които България и Чехия, излязоха с декларация, с която заявяват, че ще бъдат прекратени арбитражните дела, заведени по силата на споразумения за защита на инвестициите. Документът е публикуван в четвъртък,

Иван Гешев: "Дунарит" да се продаде и да се обезщетят вложителите в КТБ

Бизнесменът Емилиян Гебрев изпратил есемес до премиера Бойко Борисов, за да му каже, че напрежението ескалира и става много неприятно. Той едва удържал работниците от “Дунарит”, които искали да протестират пред Министерския съвет. Гебрев съобщи това в петък пред Националнат аследствена служба, където беше призован за получи новите си обвинения за

Данъчни под прикритие дават къща под наем  за биткойни, хващат укриване на доходи

Данъчни под прикритие дават къща под наем за биткойни, хващат укриване на доходи

Подозират фиктивни кражби, за да се крият данъци  Над 20 борси у нас само за виртуалните валути И при сделките с тях вече имало лица бушони 100-тина нашенци играят на световни платформи Криптомашини за добив се предлагат и на лизинг “Играчи под прикритие” от специален отдел за електронен одит на НАП играят на електронните борси за търговия

Най-коментирани

Вицепремиера Томислав Дончев ще открие Българо-македонски бизнес форум в Скопие

Заместник министър-председателят Томислав Дончев и вицепремиерът по икономическите въпроси на Република Македония Кочо Ангюшев ще открият Българо-македонски бизнес форум утре, 17 януари, в Скопие, съобщиха от пресцентъра на Министерски съвет. Представители на над 50 български компании в сферата на минно-добивната индустрия, строителството,

НАП: Хазната губи над 1 млрд. лева годишно заради фалшиви касови бележки

Томислав Дончев: Трябва да продължим да развиваме двустранните отношения с Република Македония (Снимки)

Над 100 български и македонски компании участваха в бизнес форум в Скопие Отношенията между България и Република Македония имат сериозен потенциал за развитие в контекста на Договора за приятелство, добросъседство и сътрудничество, но трябва да го разгърнем и развием допълнително в икономически план,

Държавата прави фонд за “спящи” акции, след 5 г. ще ги национализират, ако хората не ги потърсят

Бонове за 2 милиарда лева могат да носят доход на притежателите си, обясни изпълнителният директор на Българската фондова борса Васил Големански Финансовото министерство обяви намерението си да събуди т.нар. “спящи”" акции от масовата приватизация. Това е записано в обявената от финансовия министър Владислав Горанов за обществено обсъждане

“Спящите акции” втора серия

Държавата прави нов опит да ги раздвижи Бонови книжки, собственост на над 2,5 милиона души за 2-3 млрд. лв. да излязат от регистрите на Централния депозитар, да започнат да носят доход на притежателите си и да раздвижат капиталовия пазар. Това е идеята, записана в Концепция за личните сметки, която финансовото министерство обяви за обществено

Иван Гешев: "Дунарит" да се продаде и да се обезщетят вложителите в КТБ

Аврамова: Ще търсим начини за помощ на хората, които не могат да си плащат водата

Министърът на регионалното развитие и благоустройство Петя Аврамова съобщи по време на парламентарния контрол, че МРРБ е отворено за диалог, чрез който да се намерят начини за подкрепа на социални групи, които нямат възможност да платят цена на питейната вода. По темата вече са водени разговори със социалното министерство, допълни тя.

Дончо Барбалов: Вдигаме глобите за некачествени ремонти в София и затягаме контрола над фирмите

За довеждащия транспорт до метрото няма да се плаща допълнителен билет, казва в интервю зам.-кметът по финанси, здравеопазване и транспорт на София Още акценти от интервюто:  Със 133 млн. лв. купуваме още автобуси, 15 електробуса, 13 трамвая и 10 метровлака Предлагаме 1,7 млрд. лв. бюджет. Ще инвестираме в столицата 632 млн. лв.

Пускат септември още 9 км от “Хемус” - с 6 месеца по-рано

Вече са построени 67% от участъка от Ябланица до Боаза 9,3 км от магистрала “Хемус” да бъдат пуснати предсрочно още през септември, планира Агенция “Пътна инфраструктура”. Това е с 6 месеца преди крайния срок, заложен в договора - март 2020 г. Това ще е възможно, защото вече са готови 67% от участъка между Ябланица и Боаза,

Добавят двойния стандарт към “черния списък” на ЕС (Обзор)

10 млн. евро глоба при нелоялната практика Двойният стандарт на храните и други стоки да се добави към “черния списък” на нелоялните търговски практики. Това решиха евродепутатите след гласуване в комисията по вътрешен пазар към Европарламента (ЕП). Актуализираните правила трябва да бъдат гласувани и от целия парламент.

Пускат септември още 9 км от “Хемус” - с 6 месеца по-рано

Добавят двойния стандарт към “черния списък” на ЕС (Обзор)

Първият опит за пълнене на тръбата с газ от “Турски поток” не успя - намаляват цената за резервиране за 20 г.

Трите обвързващи оферти не покриват нужните 2,76 млрд. лв. за строителство на новите тръби “Булгартрансгаз” намали цената за резервиране на 90% от капацитета на газопроводите, по които ще се транспортира газът от “Турски поток”, след като първата фаза от пазарния тест с обвързащи оферти не завърши с успех.

Нови трудови договори иска бизнесът - освен заплатата да пише колко струва всеки работник (Обзор)

Осигуровките - поравно вместо 60/40 НОИ да плаща и първите 3 дни болнични Нов тип трудови договори ще поиска бизнесът от държавата. Това стана ясно в сряда, когато четирите големи работодателски организации - КРИБ, АИКБ, БСК и БТПП, обявиха приоритетите си за 2019 г. Идеята е във всеки договор да се вписват две числа - общият разход за труд и

Министър Караниколов: Сигурен съм, че инвестициите в България не падат

Противно на публикуваните от БНБ данни, преките чуждестранни инвестиции в България не спадат, а даже има ръст. Това е мнението на икономическия министър Емил Караниколов. В студиото на „Лице в лице” по bTV, той подчерта, че централната банка представя прогнозни данни, които подлежат на 15-месечна корекция.

Стилиян Кротнев, директор в МВР, вероятно ще оглави АПИ

Стилиян Кротнев, директор на дирекция „Управление на собствеността и социални дейности” в МВР, най-вероятно ще оглави Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), потвърдиха пред "24 часа" източници от правителството. Предишният председател на УС на АПИ Светослав Глосов подаде оставка заради гафовете с електронните винетки.

"Мерцедес" и "БМВ" може да се обединят?

Автомобилните гиганти "Мерцедес" и "БМВ" може да обединят усилията си около разработката на следващо поколение коли между "БМВ" 1 и "Мерцедес" А-клас. Това ще бъде само част от едно по-широко сътрудничество, което ще включва и технологията за самоуправляващи се автомобили, твърди германското издание Handelsblatt, цитирано от Automotive News Europe.

„Български морски флот" очакват още 3 кораба през 2018 г.

„Български морски флот" очакват през тази година да получат три 45 хиляди тонни кораба. Това съобщи собственикът на морския флот Кирил Домусчиев в социалната мрежа Фейсбук, след като БМФ получи кораба „Рожен“ в Нантонг, Китай : "Поредната нова придобивка, Приятели! Освен "Рожен" тази година чакаме да получим от корабостроителницата още три 45

Либия: Трябва да възстановим икономическите си връзки с България

Вицепремиерът и министър на външните работи Екатерина Захариева разговаря в Брюксел с министъра на външните работи на Либия Мохамед Тахер Сиала, с когото обсъди подготовката на предстоящата визита на премиера на Либия Файез Сарадж в България. Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на външните работи.