През 2017 г. един от всеки двама туристи е избрал своето пътуване чрез смартфона си, заради което тази година дигитализацията е основен акцент в сектора. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по време на откриването на международна кръгла маса на тема „Дигиталната трансформация в туризма“, която е част от календара на Българското председателство на Съвета на ЕС, предаде „Фокус“.

„Основен фокус на кръглата маса ще бъде дигиталната трансформация на българския туристически сектор, като ще поставим акцент върху възможностите, които предлага процесът на дигитализация. Световните тенденции показват разширяване на използването на интернет, като само през миналата година интернет потребителите са нараснали със 7%, а с 10% е ръстът на активно използващите социални мрежи. Увеличава се и броят на тези, които използват мобилни устройства, като изследванията показват, че през 2017 г. един от всеки двама туристи e избрал своето пътуване чрез смартфон. Покачил се е процентът и на тези, които чрез смартфона си са открили и избрали нови туристически компании. Заради това много важно за Министерството на туризма беше стартирането на проекта „Аз обичам България“, каза още тя и обясни, че платформата вече е надградена с над 250 нови туристически атракции и съдържа над 500 обекта.

„Организирането на тази кръгла маса е стъпка напред в работата на министерството, а поставянето на дигитализацията като основен акцент в годишната програма на сектора е изпълняване на основната ни цел – да внедряваме още повече дигитализацията в туризма и да създадем устойчива концепция за това“, коментира Ангелкова.