Българският евродепутат д-р Андрей Ковачев (ГЕРБ/ЕНП) бе домакин на конференция на високо равнище за бъдещето на нисковъглеродната мобилността в Европа под наслов "Зареждане на бъдещето на Европа: как преходът от петрол подсилва икономиката". Това съобщиха на сайта на евродепутата.

"Преходът към чисти коли може да намали зависимостта ни от внос на петрол за сметка на местно произведена енергия. В момента ЕС внася почти 90% от петрола, който консумира, като голяма част от него се използва за транспорт. Другото предимство от по-масовото навлизане на електромобили е подобряването на качеството на въздуха в градските райони. Въздушното замърсяване крие сериозни рискове за здравето и е необходимо да се вземат мерки. Заедно с бързото технологично развитие това задвижва един двигател за промяна в автомобилния сектор и България трябва да се позиционира, така че да може да се възползва от нея. Радвам се, че подобряването на качеството на въздуха е приоритет за Българското председателство, а освен това Министерството на икономиката работи по стратегия за насърчаване на електромобилността и изграждането на необходимата инфраструктура", коментира Ковачев.

Събитието събра на едно място представители на автомобилната индустрия, неправителствени организации и институциите, отговорни за разработването на национални и европейски политики в областта. Заместник-председателят на Европейската комисия Марош Шефчович беше един от основните оратори по темата. В своето изказване той подчерта, че бързото технологично развитие предизвиква истинска революция в транспортния сектор, което открива нови хоризонти за европейската индустрия, но също така крие рискове от изоставане спрямо световната конкуренция. Други части на света като Азия и САЩ вече се утвърждават като лидери в производството на електромобили и европейската индустрия трябва да се адаптира към тези глобални развития, ако не иска да загуби своята конкурентоспособност. В Европейския съюз транспортният сектор е отговорен за повече от една четвърт от въглеродните емисии и има ключова роля в декарбонизацията на икономиката.