Сайтът на "24 часа" (24chasa.bg) вече официално е най-големият новинарски сайт в България, а всички сайтове на Медийна група България са регистрирали значителен ръст през февруари, показват пълните данни на Gemius (виж данните тук).

Резултатът е много сериозен предвид факта, че февруари е с три дни по-къс от предходния месец и въпреки това е регистриран сериозен ръст. Почти всички новинарски сайтове са "паднали" в същия период.

24chasa.bg е имал 1 280 214 уникални посетители през периода, изпреварвайки окончателно сайта Вести бг. 

За януари 24chasa.bg бе на второ място в класацията на новинарските сайтове, като само 5000 уникални посещения го деляха от първия в класацията "Вести", който почти няма свои новини и препубликува информации от други източници, като разчита основно на трафик, прехвърлен от други сайтове в неговата група.

През февруари "24 часа" вече води убедително пред него, с над 24 000 уникални посетители. 444 248 са чели онлайн "24 часа" на своите настолни компютри, а  990 430 - от своите мобилни устройства. За периода са отчетени близо 19 млн. импресии - важен резултат за рекламодателите.

Вероятно за добрия резултат на "24 часа" и на другите сайтове на Медийна група България роля има и промененият алгоритъм на Facebook - според анализатори крайният ефект от промяната облагодетелства сайтове като тях - със силна марка и оригинално съдържание.

Реално читателите на "24 часа" онлайн са повече, защото Gemius измерва само българския трафик, а всеки пети в 24chasa.bg, както и в мобилния  m.24chasa.bg, влиза от чужбина.

В статистиката на Gemius влизат и читателите на "24 часа" в Instant Articles - 24chasa.bg e и една от първите български медии, които създадоха в началото на 2017 г. съвместна новинарска платформа с Facebook, където вече има над 40 000 читатели всеки ден.

Gemius oтчита и най-новата аудитория на "24 часа" - от аналогичната новинарска платформа AMP, която създадохме с Google, където вече четат средно 40 000 уникални потребители всеки ден, които в пикови дни надминават 80 000.

Равносметката за февруари за сайтовете от Медийна група България е следната: 24chasa.bg е с ръст 7,73% на месечна база и 58,99% на годишна. Мобилният сайт на "24 часа" - m.24chasa.bg e пораснал още повече - 15,55% на месечна база и 121,7% на годишна.

Сериозен е ръстът и при останалите ни сайтове: 168chasa.bg - 18,13 на месечна база и 6,39% на годишна, bgdnes.bg - 32% месечна и 33,16 на годишна, m.bgdnes.bg - 30,83 на месечна, bgfermer.bg - 14,99% на месечна база и 28,39% на годишна, dotbg.bg - 74,71 на месечна база и 3,67 на годишна, mila.bg - 24,26% на месечна и 50,39% на годишна, mama24.bg - 33,40% на годишна, hiclub.bg - 32,99% на месечна и 36,14% на годишна база.

Прогнозните резултати за март са още по-високи, показва справка в https://prism.gemius.com. 

В края на 2017 г. "24 часа" постигна друг сериозен успех - интернет гигантът Google реши да финансира със 100 000 евро неговия дигитален проект Smart24chasa - иновативна новинарска платформа за създаване и монетаризиране на съдържание. "24 часа" спечели финансирането от Google в конкуренция с 685 проекта от 29 държави.

За сериозния ръст в сайта на "24 часа" през 2017 г. има три основни причини:

1. Направихме редизайн на мобилната версия и я обогатихме с още съдържание, включително много видео. Сега мобилната версия на сайта не се различава много визуално от десктоп версията, но зарежда съдържанието по-бързо и е много по-удобна за ползване от мобилно устройство, включително само с една ръка (виж видеото).

2. Създаването на съвместните платформи с Facebook - Instant Articles и с Google - AMP.

2. Глобалната тенденция е до съдържанието да се стига все повече от мобилни устройства. При повечето големи световни новинарски сайтове съотношението мобилни-десктоп потребители е от 50 на 50 до 70% в полза на мобилните версии. 

Най-важната причина за неспиращия ръст на "24 часа" е уникалното съдържание, произвеждано денонощно от професионални журналисти, както и марката на медията, която е символ за качествена журналистика.

"24 часа" остана една от малкото медии в България, които се издържат от реклама, продажби и организиране на събития и не разчита на български или чуждестранни донори.

Към момента съдържанието на "24 часа" и на другите издания от Медийна група България се разпространява през над 50 онлайн канала.

Най-много  медийни канали  има брандът „24 часа” – общо 10, между които десктоп и мобилни сайтове, фейсбук, вайбър и туитър канали, както и други мултимедийни платформи.