Motorola и 24 часа направиха съвместнo запитване за начина, по който хората ползват мобилните си телефони, на база глобалното проучване на Motorola, публикувано преди няколко седмици. Може ли да ни разкажете какво показват световните резултати и съвпадат ли те с българските? 

Преди няколко седмици, Motorola публикува глобално проучване, проведено на територията на 4 континента, което доказа, че балансът между живота и смартфона е силно нарушен.

Мащабният проект се извършва в партньорство с водещи специалисти от университета в Харвард, сред които и д-р Нанси Еткоф - гуру в областта на науката за изучаване на щастието и световен TED говорител. 

Обработените резултати сочат, че 80% от активното население на възраст между 21 и 37 години предпочита да дискутира неудобни теми писмено, отколкото да разговаря  със събеседника си лице в лице. 76% от запитаните респонденти от младото поколение (16-20 години) признават, че изпитват паника, ако помислят, че са загубили телефона си.

53% от младото поколение определят мобилния си телефон като техен най-добър приятел, а 46% от потребителите на възраст между 21 и 37 години признават, че пишат на телефоните си.

Проучването, което осъществихме благодарение на 24 часа, потвърди очакванията ни и  на локално ниво. Макар българите да признават, че предпочитат да общуват лице в лице, всъщност по-вероятно е да осъществят комуникация посредством телефона си. Но това не е най-тревожната тенденция.

По-сериозната тема, на която ние като създател на мобилните телефони, бихме искали да обърнем внимания, е фактът, че дори, когато хората се събират заедно, те всъщност продължават да бъдат вторачени в дисплеите си. И ето тук на помощ идват решенията, които предлагаме. 

Г-н Иванов, какви решения всъщност предлага Motorola? 

На първо място предлагаме иновативната серия смартфони Moto Z. Това са първите модуларни (видоизменящи се) телефони в света, които с едно докосване се превръщат в проектор, тонколона, Polaroid принтер и какво ли още не.

По този начин потребителите вместо самостоятелно да консумират интересното съдържание, на което са попаднали, могат много бързо и лесно да го споделят с околните. 

Втората разработка, върху която сме се фокусирали, е Moto Voice. Тя дава възможност смартфонът да бъде управляван дистанционно чрез гласови команди и цели да намали разсейването, което причиняват множеството уведомления от десетки приложения.

Така вече можем да се фокусираме само върху най-важното. На трето място е съвместният ни проект с шест водещи университета, сред които и Оксфорд. Това е приложението Space, което ви подканва да не използвате толкова често смартфона си, когато “потънете” в него посредством различни нотификации и приятелски съвети. Аз лично след като си направих глобалния тест, го използвам и бих казал, че резултат има. 

- Какво ни предстои в близко бъдеще от Моторола?

Преди няколко часа представихме в Бразилия най-новият ни модел на Motorola - Moto G6, който впечатлява с уникално красив дизайн и страхотна двойна камера. Може би най-важното му предимство е, че всички тези премиум характеристики ще се предлагат на изключително привлекателната цена от 499 лв и българските потребители ще могат да се сдобият с тях само след няколко седмици. 

А в далечно от света на мобилните технологии?

Като технологичен пионер от нас се очаква много в областта на иновациите и ние усилено работим в тази посока. Не е тайна, че една от най-интересните разработки в момента е изкуственият интелект. Макар, вече да има опити да се интегрира в продукти от различни индустрии, смея да твърдя, че най-доброто предстои. Единственото, което мога да споделя на този етап, е, че може да бъдете сигурни, че по традиция Motorola ще даде своя принос в усъвършенстването и на тази технология.  

*Всеки, който би искал да вземе участие в глобалното проучване на Motorola и да научи какъв е личния му баланс между живота и смартфона, може да посети phonelifebalance.motorola.com.