Международната конференция се организира за първи път от “24 часа” и сп.“Идеален дом”

Вестник “24 часа”, сп. “Идеален дом”, Браншовата камара на дървообработващата и мебелна промишленост, “Интер Експо Център” и Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия за първи път събират заедно производители на мебели и текстилни компании заедно с интериорни дизайнери и архитекти.

Защо тази среща е важна? Защото на нея малки и средни предприятия ще имат възможност да представят своя бизнес пред тези, които създават добавената стойност на един продукт - неговия дизайн. Защото добре изпълнената мебел не включва само плоскости, механизми и качествен текстил, важно е и как ще се впише в интериора, дори в архитектурата на сградата. Само така домът може да стане идеален.

Днес в рамките на изложението “Светът на мебелите” и “Техномебел” в “Интер Експо Център”, които продължават до 28 април ще се съберат изпълнителната и местната власт, бизнесът и финансови институции с дизайнерски студиа, за да дискутират как се развива пазарът на мебели, какви са тенденциите в интериора и къде е мястото на българските фирми на световната карта. Главният архитект на София Здравко Здравков ще представи своята визионерска идея за връзката “вън-вътре” - колко е важно добре поддържаната фасада на сградата да се “пренесе” като интериорни решения и обзавеждане вътре в дома. Както и защо е важно архитектите и интериористите да работят заедно още при създаването на идейния проект.

Като специален гост онлайн ще се включи световноизвестният британски дизайнер Робин Левин. Неговата компания Studio Levien е създала цели серии от съдове и мебели за Rosenthal, Jhon Lewis, Guzzini, Villeroy&Boch, Costa Verde, Tchibo и много други. Но може би най-дългогодишната му и успешна работа е за добре познатия у нас бранд Ideal Standard. Тяхната колаборация е добрият пример за това как дизайнът подсилва идеята една мебел да бъде адекватно вписана в интериора, независимо от големината на неговите квадратни метри.

С подкрепата на Ideal Standard, Tesy, “Пощенска банка”, Ford, Estetа Interiori, Legrand и BLD

22 270 българи работят в мебелната промишленост

Мебелната промишленост в България дава работа на 22 270 човека у нас, като само за последната година ръстът на този сектор от икономиката е 3,5% на годишна база. Това съобщиха от Браншовата камара на дървообработващата и мебелна промишленост.

Износът на мебели и дървесина е достигнал

650 млн. долара,

като ръстът в сравнение с 2012 г. е 160 процента. Основният пазар за български мебели са страните от ЕС, като главните ни пазари там са Германия, Великобритания, Италия, Франция, Чехия, Полша и др. Износът на мебели само на германския пазар е на стойност 101 млн. долара за една година.

От страните извън ЕС основният пазар, на който се продават български мебели, е Турция. За южната ни съседка за една година са изнесени мебели на стойност 22 млн. долара.

Износът на мебели е пряко свързан с бурното развитие на производството на авточасти, тъй като най-голям единичен дял в износната ни листа заемат седалките за автомобили - 14,9% за последната година. Следват лампите и осветителните тела с 13,8%, и столовете и частите за столове с над 11%. Като цяло мебелите, предназначени за сядане, заемат близо половината от износната листа на тази промишленост.

На вътрешния пазар структурата на продажбите е малко по-различна. В България се продават най-много мебели от дървесина

за спални и

всекидневни

- почти една трета от продажбите. Сравнително голям дял от продажбите се пада на матраците, а също и на кухненските мебели. Немалък дял са и продажбите на мебели за офиси и търговски помещения.

Според данните на камарата най-много дървообработващи и мебелни предприятия в България има в Югозападния район - 784 фирми с общо 5069 заети. Сравнително много такива предприятия има в Южния централен район, а най-малко има в Северозападна България.

От години насам основните оплаквания на фирмите от този сектор на икономиката са от липсата или намаляващия брой на квалифицираните кадри, както и от липсата на основна суровина.

От години насам настояванията на търговците за намаление на цените, от една страна, и ръстът на работните заплати, от друга, поставят тази индустрия под постоянен натиск.

Другото оплакване на фирмите е от постоянните рекламни кампании, ориентирани само към цените на мебелите, които формират неблагоприятна нагласа на потребителите към производителите.

Кметът на София Йорданка Фандъкова връчва голямата награда “Къща на годината”

За 22-и път списание “Идеален дом” връчва ежегодните си награди “Къща на годината”. Това е един от утвърдените и най-престижни призове сред архитектите и дизайнерите. Носители са водещи имена в бранша.

По традиция голямата награда в категорията “Частен интериор” ще връчи кметът на София Йорданка Фандъкова. Главният архитект на столицата Здравко Здравков също ще спази правилото да отличи най-добрите проекти от “Обществен интериор”.

Тази година журито беше със сериозно международно участие - арх. Албена Владимирова-Андреева, която от години работи във Виена, арх. Александрина Ненкова, дизайнерът Кирил Станев, успешно реализиращ свои проекти в САЩ, и редакционният екип на “Идеален дом”.

Наградите са осигурени от Estetа Interiori, а спонсори са Ideal Standard, Tesy, “Пощенска банка”, Ford, Legrand и BLD.

Главният архитект на София Здравко Здравков връчи миналата година голямата награда в категорията “Обществен интериор” на арх. Ивета Попова.

Победителите от "Къща на годината" 2016
Победителите от "Къща на годината" 2016