Алианц България има над 1,2 млн. клиенти в България, като голяма част от тях са по линията на пенсионните продукти. Това е близо 17% от работещото население на страната, съобщи Александър Проценко, председател на Изпълнителния комитет на Алианц България Холдинг.

„България предизвиква все по-силен интерес за развитието на финансови услуги. Заедно с ръста на БВП, се наблюдава и увеличение на доходите на населението, което повишава търсенето на имоти, както и склонността на хората да инвестират в допълнително пенсионно осигуряване и застраховки“, обясни Проценко. По думите му именно у нас германският застраховател има най-развита финансова структура.

От компанията подчертаха още, че само в България и Словакия от страните от ЦИЕ има такова сериозно присъствие и толкова добри и бързо покачващи се резултати, като направиха уточнението, че бизнесът им у нас е стартиран от нулата.

По данни на Комисията за финансов надзор (КФН) към края на февруари 2018 г. брутният премиен приход на Алианц от животозастраховане е общо 16,7 млн. лв., а от общото застраховане - 24,5 млн. лв. Според Проценко компанията е на първо място на пазара на застраховки „Живот“, като за миналата година реализираният премиен приход е бил над 100 млн. лв.

Амбициите на новото ръководство на холдинга са да затвърдят позициите си като пазарен лидер в застраховането, банковата дейност и пенсионното осигуряване. В компанията ще бъдат направени сериозни структурни промени, а инвестициите в следващите години ще бъдат насочени към дигитализацията и опростяване на услугите.

Предстоят обучения на служителите, чрез които да се адаптират към новата дигитална реалност в бизнеса с финансови услуги. От компанията планират да пуснат нови продукти и услуги, с които да „изравнят резултата“ с технологичните си конкуренти.

"През тази година Allianz ще отбележи 128 години от основаването си. Освен в застраховането, където групата управлява активи за 600 млрд. долара, имаме позиции в управлението на активи като акционери в PIMCO с над 1,4 трилиона долара активи под управление“, добави Проценко. Той подчерта, че регионът на Източна Европа е претърпял сериозни промени през последните няколко години. „Страните работят много по-тясно помежду си, използват общи системи. Резултатите на групата са много показателни. Централна и Източна Европа набират все повече скорост и може да се каже, че този регион почти се изравнява с големите пазари като Германия и Франция“, посочи той.

Нетната печалба от 1,939 млрд. евро е над очакванията за 1,787 млрд. евро на анализатори, анкетирани от Ройтерс, и над сумата от 1,816 млрд. евро, отчетена за същия период на миналата година.

Снощи Ивана Янкова стана победител в конкурса на Алианц Банк България за идеен проект за визия на банков офис. Наградата бе връчена от изпълнителния директор на Алианц България холдинг Димитър Желев. "Благодаря, че създадохте пространство където младия дух да се срещне с клиентите, които са на различна възраст.", заяви Димитров. Той допълни, че трябва да се мисли за наименование на модерния офис и предложи, че може да се казва "офис мечта". Победителят в конкурса учи магистратура в Художествената академия и разказа, че това е първият банков офис, който проектира, но бързо е получила вдъхновение.

Втората награда получи екипът на Никола Македонски и Таня Бакалова. Те получиха приза от Александър Проценко, председател на Изпълнителния комитет на "Алианц България Холдинг". Той заяви, че основното в проекта е било да покажат на младите, че техните идеи се ценят и да им дадат и добави, че чака да посети първият офис, който ще бъде реализиран модерният проект.

"Благодаря на студентите, които със сърцатата си работа ни помогнаха да извървим пътя", заяви Георги Заманов, главен изпълнителен директор на "Алианц Банк България". Той връчи на Георги Стоянов награда за трето място в конкурса.

В първия етап на конкурса са били представени 12 проекта, изготвени от екипи и индивидуално участие. "Алианц" е направила информанна кампания в 3 университета. Те са представили идеята си на Университа по строителство, архитектура и геодезия, Нов български университет и Художествената академия.

Проджект мениджърът на "Алианц Банк България" Велислава Тенева разказа, че е била много впечатлена от топлото посрещане на идеята и много щастлива от интереса.

Във вторият етап на конкурса са селективно 6 проекта, а на финала са топ 3 на изготвените разработки. Тя добави, че се надява до края на година да има офиси с новата визия.