След влизането в сила на 25 май на регламента на ЕС за защита на личните данни по Интернет, редица китайски компании ще трябва да се адаптират към новите изисквания в него, съобщава bulgarian.cri.cn.

Главният изпълнителен директор на групата „360", която предлага продукти за сигурността на данните в Интернет Ци Сяндун смята, че от техническа гледна точка не е трудно да се спазят новите изисквания, но китайските компании ще трябва да разрешат въпроси като увеличаване на инвестициите, поддържане развитието на индустрията и осигуряване на достатъчно специалисти.

Според зам.-директора на Отдела за правни изследвания свързани с Интернет към Китайския институт за информационни и комуникационни технологии Фан Ю, Китай и ЕС се намират в различен етап от развитието на дигиталната икономика и по тази причина освен за защитата на личните права, трябва да се мисли и за развитието на самата индустрия на фона на цялостната дигитална икономика.