Малките бензиностанции не искат да бъдат легални, не искат да бъдат регистрирани и следени. Това заяви по БНТ депутатът Емил Димитров по повод готвения протест срещу новия закона за горивата. Вече 20 години такива бензиностанции се борят да останат в сивия сектор и им се получава, каза още Димитров, който е сред вносителите на закона.

Според него новите текстове целят единствено шофьорите и цистерните да бъдат регистрирани, а от бензиностанциите се изисква да декларират обезпечение на стойност 20 хил. лв., което ще има струва разход от 300 лв. "Искаме да се спазва законът за автомобилните превози и всеки камион да има удостоверение, че е годен да превозва опасни товари и да има застраховки, както е в цяла Европа", заяви Димитров.

„Нека предоставят гаранции и ще бъдат вписани легално в регистрите, но те не желаят. За тях дори няма изисквания за складов капацитет, защото не са търговци на едро“, каза депутатът.

Правилата, разписани в закона, засягали основно търговците на едро, които съхраняват голямо количество гориво. За тях се предвижда обезпечение от 3 млн. лв.

Стига са рекетирали премиера със стачки, защото сезонът на стачките свършва след 10 дни, когато изтича и българското европредседателство. Всичките лъжи, които изнесоха, всички камиони, които се разкарват с всякакви надписи, а половината нямат регистрация в ДАИ - нека бъдат така добри да престанат. Да седнат на масата и да кажат искат ли да имат нивомери и да работят легално", заяви Димитров.

Той припомни, че дори автоматите за кафе са свързани с НАП. Защо трябва да позволяваме да се правят далавери с горива, новият закон не поставя никакви ограничения пред бранша, не може да бъде и причина за повишение на цените, всеки може да регистрира колкото бензиноколонки иска, допълни депутатът. Според него в момента имало институционално бягство от отговорност с борбата със сивия сектор.