В условията за летище София се предвижда концесионерът да построи трети пътнически терминал. Той трябва да бъде изграден до десетата година. Това съобщава министърът на транспорта Ивайло Московски в сряда. Тогава МС взе решение за рестартиране на концесията, която бе спряна по време на служебния кабинет на Огнян Герджиков.

Московски обяснява, че са използвани анализи и проучвания на консорциума между Световната банка и ЕВБР, който е консултант. Процедурата ще се проведе по новия Закон за концесиите.

При оценяването на офертите най-висока тежест ще има концесионното възнаграждение - 55%, техническото предложение има тежест от 45 на сто.

Сред минималните изисквания към участниците е да оперират поне едно международно летище с над 10 млн. превозени пътници годишно. От тях се искат още активи за 200 млн. евро за всяка от последните три години и опит при финансиране поне на един проект в инфраструктурния сектор, надвишаващ 400 млн. евро.

Предвижда се годишното концесионно възнаграждение да е 10% от приходите, но не по-малко от 18 млн. лв. Концесионерът ще има задължение за инвестиции не по-малко от 600 млн. евро.

Финансовият министър Владислав Горанов приветства рестарта на концесията, но има 2 предложения. Обезщетенията по концесионния договор да са обвързани с дълга на концесионера към заемодателите към датата на прекратяване на концесионния договор.

Другото е, че липсва съпоставимост между задълженията на концедента и концесионера при съществуващо замърсяване, съответно при началната дата на концесията и към края на срока.

Московски заявява, че ще има предвид забележките.

Премиерът Бойко Борисов настоява да се обясни, че “искаме нови влакове да купим, защото вече изнемогват железниците”.

ИВАЙЛО МОСКОВСКИ