“Кауфланд” стана поредната голяма търговска верига, която възнамерява да ограничи употребата на пластмаса. Компанията ще намали с минимум 20% употребата на пластмаса до 2025 г. във всички държави, в които работи, включително и в България. Освен това тя ще осигури 100% рециклиране на опаковките на собствените си марки продукти, съобщиха от “Кауфланд България”.

Наскоро “Лидл България” също обяви мерки срещу пластмасата като ще намали употребата с 20%.

И двете компании спират от догодина продажбата на пластмасови клечки за уши и сламки, като ги заменят с техни алтернативи. Двете изделия са споменати изрично в текста на новата европейска директива за пластмасата, която все още се дебатира. “Кауфланд” представя във всеки свой хипермаркет възможност за връщане на отпадъци като фолио, кашони, батерии и малки електроуреди.