Китай трябва да установи благоприятни отношения между онлайн платформите и доставчиците на услуги, които ги използват, тъй като броят на последните достигна 70 милиона и се очаква да се разрасне до 100 милиона през 2025 г, посочват експерти, съобщава bulgarian.cri.cn.

Споделената икономика, дейностите базирани на модела „от точка до точка" свързани с получаване, предоставяне, споделяне и достъп до стоки и услуги през онлайн платформи добиха огромна популярност благодарение на смартфоните.

Доклад на Китайския национален информационен ценътр показва, че обемът на транзакциите в споделената икономика за миналата година се равнява на 735.69 милиарда долара, с 47.2% ръст спрямо предходната година. От тях, нефинансовото споделяне заема 42.6%.

Експертите посочват също, че взаимоотношенията между доставчиците на услуги и платформите трябва да бъдат разделени на базата на различната физическа и икономическа зависимост. Днес, платформите обикновено прибягват до два начина да разрешат проблема, свързани с недостига на работна ръка и натоварването. Единият е наемането на външни изпълнители сред местните компании, които от своя страна подписват договори с работниците. Платформите обаче често не плащат осигуровки за тези служители. Другият начин е изграждане на кооперативни взаимоотношения, за които платформите твърдят, че предлагат единствено канал за хората да предоставят услуги.

Експертите са на мнение, че платформите за споделена икономика са изправени пред предизвикателства като етапите на израстване, несигурност свързана със законодателството, наредбите и политиките.