Специално лого ще гарантира, че стоката е еднаква в цяла Европа

Жителите в Западна и Източна Европа консумират храни с различно качество, което е доказано от многобройни тестове и проучвания. Затова Европейският парламент гласува и обяви в четвъртък мерки срещу двойния стандарт.

Ако един продукт не се предлага с идентично съдържание в различните страни, опаковката му трябва да е различна, както и начинът на рекламиране. Това гласи една от предложените мерки.

Евродепутатите гласуваха още върху опаковките да се добавя лого, доказващо, че съдържанието на продукта е еднакво навсякъде.

Различията между отделните държави са се доказали от тестове и проучвания. Те са открити не само в хранителни продукти, но и при препарати, козметика, тоалетни принадлежности и продукти за бебета.

“Регионалните потребителски предпочитания не трябва да се използват като извинение за понижаване на качеството или за предлагане на различно качество на различни пазари”, отбелязва Европарламентът.

Например кока-колата у нас се прави с глюкозофруктозен сироп, а не с кристална захар, както е на Запад, и обяснението на производителя е, че българите я предпочитали такава, а не по-сладка както е в Европа и САЩ. “Кока-кола България” не отричат, че използват по света три вида подсладител за своята напитка с един и същ етикет. В Азия и Латинска Америка е тръстиков сироп, у нас царевичен (глюкозо-фруктозен), а в Западна Европа - кристална захар, но твърдят, че качеството, вкусът и хранителната стойност били едни и същи. Ако тази регулация се приеме кока-колата в България трябва да се нарича по друг начин. Това е пример как с регионални предпочитания се извинява различното качество на продуктите в Източна Европа.