"Фолксваген" обяви, че спира да произвежда един от най-великите модели в историята - "Бръмбъра" през 2019 година.

През юли ще затвори завода в Мексико, който до 1996 година произвеждаше стария модел, любим на милиони по света. Преди това ще има още два модела, които ще са свързани с историята.

"Бръмбъра" е разработен от Фердинанд Порше по личната поръчка на Адолф Хитлер да се произведе "народна кола" или "Фолксваген".

Но продажбите, особено в САЩ паднаха рязко, особено след скандала с преправените данни за въглеродните емисии.

Сега "Фолксваген" ще се съсредоточи върху разработката на електрически и по-големи семейни модели.

"Загубата на "Бръмбъра" след близо 70 години и 3 поколения ще донесе доста смесени чувства в неговите фенове", коментира Хайнрих Вьобесен, изпълнителен директор на Volkswagen Group of America.

Той обаче не бе категоричен за смъртата на модела. "Никога не казвай никога", отвърна шефът на въпрос дали вбъдеще великият модел няма да бъде отново съживен."Фолксваген" обяви, че спира да произвежда един от най-великите модели в историята - "Бръмбъра" през 2019 година.

През юли ще затвори завода в Мексико, който до 1996 година произвеждаше стария модел, любим на милиони по света. Преди това ще има още два модела, които ще са свързани с историята.

"Бръмбъра" е разработен от Фердинанд Порше по личната поръчка на Адолф Хитлер да се произведе "народна кола" или "Фолксваген".

Но продажбите, особено в САЩ паднаха рязко, особено след скандала с преправените данни за въглеродните емисии.

Сега "Фолксваген" ще се съсредоточи върху разработката на електрически и по-големи семейни модели.

"Загубата на "Бръмбъра" след близо 70 години и 3 поколения ще донесе доста смесени чувства в неговите фенове", коментира Хайнрих Вьобесен, изпълнителен директор на Volkswagen Group of America.

Той обаче не бе категоричен за смъртата на модела. "Никога не казвай никога", отвърна шефът на въпрос дали вбъдеще великият модел няма да бъде отново съживен.