Още с първата реколта винарната печели международни награди

Българска винарна печели медали от международни конкурси още с първата си реколта. Това разказа Марина Костадинова от изба “Страцин”. Тя и съпругът ѝ Красимир са собственици на избата, макар и двамата да са икономисти по образование.

Винарната пуска дебютната си бутилка вино през 2017 г. Компанията участва на международния конкурс “Мондиал де Брюксел”. През 2017 г. шардонето от бранд Soulmates им носи сребърно отличие. На тазгодишния мондиал, който се състоя в Пекин, избата е извоювала с “Гренаш и Сира” от бранда Soulmates 2017 г. златното отличие, а сребърното е за розето от Early Birds. У нас имат признание от Казанлъшкия фестивал на виното - златни отличия. Същите са получили и от Балканския международен винен конкурс.

“Всичко тръгна, след като върнаха на съпруга ми лозови масиви в района на Поморие. Името на избата идва от населеното място - Страцин. С гледането на лозя е логично да правиш вино - затваряне на кръга”, казва Костадинова. Сега гледат 300 декара лозя.

“Виното е жив организъм, още от гроздовия сок. Трябва да му се дава много внимание. Грижите към него и тези към децата са много близки.”, разказва тя.

За нея най-интересното при създаване на виното е времето на гроздобера и ферментацията, когато гроздовият сок се превръща във вино.

Костадинова разказа, че вторият етап, след като го създадеш, е да го съхраниш и обгрижваш.

Финалният завършек е да го облечеш в бутилка. Тя казва, че дилемата е дали да се обърнеш към специалисти, или да правиш това, което смяташ за добре. Със съпруга ѝ решават да се доверят на хора с опит. Резултатът е налице с наградите, които получават за дизайн на вината.

“Много е важно външният вид да отговаря на качеството. Защото не може да сложиш една лъскава опаковка, а съдържанието да е ниско. Ние се стремим даже качеството да е по-високо макар и с оглед визията на виното”, акцентира Костадинова.

През тази година семейството иска да разшири предлагането на вината в чужбина. С първата реколта 2016 г. вината са били в 2 бранда - Early Birds и Soulmates. Започнали са с по 5 вида, а после е добавен още 1 в Soulmates.

“Страцин” начално са насочени към бяло и розе, а сега предлагат и червени вина, които отнемат повече време от гроздобера до слагането им в бутилки, сравнено с другите сортове,

Компанията има амбиции да разшири предлагането си в чужбина, а контактите с вносители създават по време на изложенията.

При избора на Fibank първата причина е била, че банката е българска.

“Нашите нужди отговориха на тяхното предлагане и от двете страни. С финансирането от банката ще се увеличи двойно капацитетът на избата. Ще се обособи нова част и ще се вложи в по-модерна техника, за да правим по-добре нещата.”, казва Костадинова.

Компанията е работила и с други банки партньори, но при смяна на условията и сравняване на други компании решихме да работим с Fibank.

Обемът на избата е 100 000 литра, а с подкрепата на Fibank ще го увеличим двойно, казва Костадинова.

Тя определя успеха на компанията в наличие на повече свободно време. Костадинова разказва, че прекарват всеки ден в избата. “Докато нещата не потръгнат, ние няма да си позволим свободно време”, добавя още тя.

Успехът сега е, че вината се приемат много добре и чуваме позитиви за млада изба.

Отличията, които получаваме също го показват, но трябва и време за нас. Може би трябват поне още няколко години, за да стигнем успеха със свободно време.