Партньорството в туризма между България и Гърция се развива възходящо и двете страни работят по съвместни инициативи за привличане на повече посетители към Балканския регион. Това е заявила министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с Георгиос Циалас, генерален секретар за туристическа политика и развитие в Министерството на туризма на Гърция, съобщиха от министерството. Двустранната среща се е състояла в рамките на втория Международен конгрес на световните цивилизации и историческите маршрути, който вчера и днес се провежда в София и е организиран от Световната организация по туризъм (СОТ) към ООН.

Министър Ангелкова е подчертала, че гръцките туристи са сред най-многобройните в страната ни, но и за българите южната съседка е сред най-предпочитаните дестинации, като обменът на гости е с почти равни стойности. През миналата година туристическите посещения от Гърция у нас са били над 1,1 млн., което е 8,5 на сто повече спрямо 2016 г., и страната е заемала първо място в класацията за входящ туризъм на България. За първите девет месеца на настоящата година посещенията на гръцки туристи надхвърлят 852 хил.

Много перспективна е инициативата, която България предложи за създаване на Общ балкански туристически маршрут, която бе подкрепена и от Гърция на срещата на 11 държави от региона през май 2018 г. в София, е казала министър Ангелкова. Министерството на туризма ще организира дискусионни срещи по темата и в най-скоро време ще предложи визията за българската част на маршрута пред останалите членове на работната група по проекта.

Тя е обърнала внимание, че двете държави си сътрудничат и в реализацията на инициативата "По Западния Път на коприната", свързана с привличане на посетители от далечните за Европа пазари. България и Гърция са членове на програмата на СОТ "По Пътя на коприната". Министър Ангелкова е предложила също преди провеждането на Международното туристическо изложение ITB в Берлин да се организира българо-гръцка среща по актуални теми в туризма, на която да се обсъдят и нови възможности за привличане на повече туристи от южната съседка към зимните ни курорти с присъствие на представители на бизнеса и местните власти от двете страни.