Младите китайци активно избират туризма в чужбина, показват данни от съвместно проучване на сайта за онлайн резервации Ctrip и „Мастъркард". В последния им „Доклад за трансграничните разходи на китайските туристи" се посочва, че за периода януари-септември младежите, родени между 1990 и 2010 г., са били 30% от общия брой на китайските туристи в чужбина и за първи път надминават тези от поколението на 80-те. В същото време туристическите предпочитания на китайците показва тенденция към продължителна диверсификация, предава bulgarian.cri.cn.

През тази година броят на жените, избрали да пътуват самостоятелно като туристи, се е увеличил от 46% през 2016 г. до 58% през тази, и за първи път те са повече от самостоятелно пътуващите мъже.

Сериозен ръст се наблюдава при високия клас туристи и потреблението на глава. Китайските туристи обръщат по-голямо внимание на удовлетворението от това да посещават различни места, отколкото да пазаруват, като едва 20% туристи от висок клас са направили 80% от общите разходи в чужбина.

Докладът на Ctrip и „Мастъркард" показва още, че благодарение на развитието на транспорта, подобряване на потреблението и засилване на туристическото сътрудничество между различни страни, туризмът в чужбина се е превърнал в основно забавление на китайските потребители, а продължаващото подобряване на услугите, инфраструктурата и политиките също стимулират ръста на чуждестранните туристи в страната.