Министърът на туризма Николина Ангелкова откри в пловдивското село Марково 10-та Международна среща по туризъм, която се организира от община Пловдив. На форума присъства и заместник-кметът по култура в общината Александър Даржиков, съобщи БТА. В срещата участват 75 български и чужди експерти от общо 50 фирми, свързани с туризма, които ще дебатират на тема "Пловдив - пътуването до Европейска столица на културата 2019".

Ще се акцентира и върху "Римското мозаечно наследство на Филипопол", подчертавайки неговия принос за разцвета на многообразието на културно-историческото наследство. В програмата, до 24 ноември са включени презентация на Фондация "Пловдив 2019" и на Общинския информационен център, работни срещи между участниците, тур с разглеждане на забележителности по маршрут "Антични мозайки" и забележителностите на Стария град, участие в официалното откриване на фестивала "Дефиле на младото вино".

Програмата, която община Пловдив, заедно с фондация "Пловдив- 2019" са подготвили за проекта "Пловдив - Европейска столица на културата", със сигурност ще провокира допълнителен интерес към града. Това каза пред журналисти министър Ангелкова. Тя подчерта, че от настоящата година Министерството на туризма е започнало една по-фокусирана кампания към Пловдив. Тя посочи, че за първите девет месеца на 2018 година в Пловдив вече има над 850 000 реализирани нощувки, което е почти 4 на сто ръст, а приходите от това перо са близо 39 милиона лева /10,6 процента ръст/. Очакваме и следващата година броят на туристите да се удвои и на консервативна база сме заложили 10 на сто ръст, обобщи Ангелкова.

Тя припомни, че с уникалните си възможности за културно-исторически туризъм, Пловдив допринася за повишаване на интереса към България като цяло, независимо, че на първо място е мотивът "слънце и море". По думите й целта на ведомството е да се привлече вниманието на туристите към големите градове, които не са традиционно познати и не са свързани с летни или зимни курорти. В това отношение, добави Ангелкова, Пловдив е на първо място в сектора културен туризъм, а София е предпочитана за уикенд и градски туризъм.

Пловдив представлява интерес не само от културно-историческа гледна точка, но и със събитията, които ще се проведат през 2019 година, коментира за БТА Златина Ервенлиева, представител на туристическа компания от Англия. По думите й България и в частност Пловдив са предпочитани от всички възрастови групи туристи, но най-активни са тези на възраст над 45 години. Ервенлиева очаква през следващата година, с концертната си програма, Пловдив да привлече и по-млади туристи /между 18 и 45 години/.