КНСБ и Съюзът на транспортните синдикати в България /СТСБ/ подкрепят българските превозвачи, в опасенията им за загубване на бизнеса, но считат, че следва в сектора да се утвърдят достойни заплати за наетите шофьори. Това се посочва в становище на синдиката във връзка с широко дискутираните в последно време предложения за изменения на няколко европейски регламента и директиви, свързани с транспортния сектор наречени общо "Пакет "Мобилност", информира БТА.

КНСБ и Съюзът на транспортните синдикати в България /СТСБ/ се противопоставят на всички опити да бъдат изтласкани българските транспортни работници от единния пазар на транспортни услуги, чрез предлагане на мерки за ограничаване на достъпа на български работодатели до този пазар.

Не можем да подкрепим предложение за "завръщане у дома" на всеки три седмици, тъй като това ще принуди българските шофьори да пътуват понякога на повече от 2000 км, за да стигнат до мястото си на пребиваване. Тази идея би направила сектора напълно непривлекателен за българските работодатели и шофьори, което в крайна сметка би довело и до загуба на настоящите работни места, смятат от синдиката.

Не по-различно стои въпросът за задължаването на водачите на товарни камиони да използват седмичната си почивка извън превозното средство. Лишаването на водача от възможността да прекарва седмичната си почивка където пожелае, в това число и в превозното средство, би означавало лишаването му от правото да разполага със свободно си време за почивка.

Не подкрепяме внесените предложения за промени на времето за шофиране и почивка в Регламент (ЕО) 561/2006, посочват още от синдиката. Те смятат, че трябва да има изисквания към всички държави-членки на ЕС да разполагат с достатъчно охраняеми паркинги за товарни автомобили, осигуряващи условия за достойна почивка.

СТСБ и КНСБ не подкрепят и предложението засягащо каботажните превози.

Те считат за справедливо заплащането на шофьорите да е според установените минимални стандарти на страната, в която преобладаващо се извършва превозна дейност.

Синдикалната организация кани организациите на превозвачи и спедитори, след приключване на протеста в Брюксел, да водят преговори за конкретни условия и конкретни параметри на минимални заплати на работещите в сектора. От КНСБ отбелязват, че нашите шофьори полагат труд с договор, определящ предимно минимално заплащане, което ощетява шофьорите, защото впоследствие получават ниски пенсии и минимални обезщетения при болест и безработица. Най-висок процент от заплащането на международните шофьори към настоящия момент се формира от командировъчни, посочват още от синдиката.